Gå til innhold

Fiskekaker i brun saus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uspiselig. Det er jeg helt sikker på. Brun saus passer til kjøttkaker.

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

16

• morsan

13

• Lillemus

9

• kaffepiken

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Skal det være kokte poteter til middagen er det et must med brun saus. Ellers er kokte poteter vondt. Heldigvis er det mange varianter man kan servere poteter på.

''Skal det være kokte poteter til middagen er det et must med brun saus. Ellers er kokte poteter vondt. ''

HVA??? Spiser du ikke fiskeboller i hvit saus med poteter til??

Gjest annlovinda
Skrevet

Fiskeboller har hvit saus, og fiskekaker brun saus. :)

Helt enig.

Gjest annlovinda
Skrevet

Fiskekaker i brun saus er godt og helt vanlig for oss.

Skrevet

''Skal det være kokte poteter til middagen er det et must med brun saus. Ellers er kokte poteter vondt. ''

HVA??? Spiser du ikke fiskeboller i hvit saus med poteter til??

Jo, det gjør jeg sannelig, det hadde jeg glemt.

Jeg liker forresten poteter med bernaise saus og grønn peppersaus også ;o)

Men uten saus er poteter ikke godt.

Skrevet

Jo, det gjør jeg sannelig, det hadde jeg glemt.

Jeg liker forresten poteter med bernaise saus og grønn peppersaus også ;o)

Men uten saus er poteter ikke godt.

DET er jeg helt enig i! :-)

Skrevet

Hei prust,

Inspirert av denne tråden måtte det bli fiskekaker på oss til middag i dag. ;)

Fant noen ganske grove fiskekaker på Rema, med gressløk og paprika - de varsåkalt hjemmelaga. ;) Ungene elsket dem.

Jeg serverte med smørstekt løk, kokte gulrøtter og bakte poteter, da. Ingen brun saus! Synes det var veldig godt. Begge unga rotta seg plutselig sammen mot meg i dag og nekta å spise potet! Det har aldri skjedd før.. :( Så nå har de fått beskjed om at det ikke er noen annen mat på gang før kveldsmaten. ;)

Hvordan gikk det med kyllingen din?

Skrevet

Hei prust,

Inspirert av denne tråden måtte det bli fiskekaker på oss til middag i dag. ;)

Fant noen ganske grove fiskekaker på Rema, med gressløk og paprika - de varsåkalt hjemmelaga. ;) Ungene elsket dem.

Jeg serverte med smørstekt løk, kokte gulrøtter og bakte poteter, da. Ingen brun saus! Synes det var veldig godt. Begge unga rotta seg plutselig sammen mot meg i dag og nekta å spise potet! Det har aldri skjedd før.. :( Så nå har de fått beskjed om at det ikke er noen annen mat på gang før kveldsmaten. ;)

Hvordan gikk det med kyllingen din?

Artif å bli inspirert av hverandre! Jeg laget fiskegrateng her en dag, etter inspirasjon fra deg! Kokte fisken, og brukte den krafta til å lage hvit saus + litt melk da - og det ble knallgodt :-)

Vi skal ha besøk i morgen kveld, så vi tar kyllingretten da! Skal lage foccacia-brød og ha salat til - tror du ikke det blir bra?

I dag er både jeg og min kjære pjuske. Han er syk, vondt i halsen, og hjemme fra jobb. Jeg har fri - har ikke stemme.....ikke vondt i halsen, heldigvis.

Har lovet ungene å gå med dem i svømmehallen, så det skal jeg, selv om halsen min nok helst burde ha holdt seg hjemme!

Minstemor og jeg har bakt rundstykker! Skal snart steike dem. mmmmmm!

Skrevet

Artif å bli inspirert av hverandre! Jeg laget fiskegrateng her en dag, etter inspirasjon fra deg! Kokte fisken, og brukte den krafta til å lage hvit saus + litt melk da - og det ble knallgodt :-)

Vi skal ha besøk i morgen kveld, så vi tar kyllingretten da! Skal lage foccacia-brød og ha salat til - tror du ikke det blir bra?

I dag er både jeg og min kjære pjuske. Han er syk, vondt i halsen, og hjemme fra jobb. Jeg har fri - har ikke stemme.....ikke vondt i halsen, heldigvis.

Har lovet ungene å gå med dem i svømmehallen, så det skal jeg, selv om halsen min nok helst burde ha holdt seg hjemme!

Minstemor og jeg har bakt rundstykker! Skal snart steike dem. mmmmmm!

God bedring til dere! :) Jeg vurderer også en tur i svømmehalen med minstemor, men Storebror gidder ikke å være med, og jeg tror det blir litt lenge for han å være hjemme aleine... :(

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nei, en tuller ikke med svigermor nei ;-)

Hun sa/spurte oss: "Disse fiskekakene var jammen gode, synes dere ikke det?"

Og jeg klarte nå ikke å få frem et pip om at jeg synes sånne fiskekaker er helt pyton, så jeg nikket og smilte og presset frem et tynt lite "jaaa...."

''Og jeg klarte nå ikke å få frem et pip om at jeg synes sånne fiskekaker er helt pyton, så jeg nikket og smilte og presset frem et tynt lite "jaaa...."''

Nå har du dumma deg ut. For gjett om svigermor kommer til å servere fiskekaker i brun saus flere ganger fordi du likte det SÅ godt. Elendige tolkere, disse svigermødrene. :-O

Men jeg sier altså i fra til min om det hvis hun vil servere noe jeg ikke liker. :-)

Skrevet

''Og jeg klarte nå ikke å få frem et pip om at jeg synes sånne fiskekaker er helt pyton, så jeg nikket og smilte og presset frem et tynt lite "jaaa...."''

Nå har du dumma deg ut. For gjett om svigermor kommer til å servere fiskekaker i brun saus flere ganger fordi du likte det SÅ godt. Elendige tolkere, disse svigermødrene. :-O

Men jeg sier altså i fra til min om det hvis hun vil servere noe jeg ikke liker. :-)

Du har muligens rett...

Men hun så vel at jeg bare spiste én fiskekake - jeg som vanligvis spiser ganske mye middag....

Men greit nok for meg - jeg liker det meste, og av og til må jeg vel bare tolerere at vi har en rett jeg ikke liker!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...