Gå til innhold

Mat til mange - trenger tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fiskekaker i brun saus :-D

Kan sikkert spises kalde også :-DDDD

Skrevet

He-he, burde vel skjønt at den kunne komme fra deg! :-)

Ellers takk, selv om jeg virkelig synes det er godt, så har jeg nok fått bedre forslag i dag.

;-)

Skrevet

Herregud, prust! *skoggler*

Skrevet

Herregud, prust! *skoggler*

Juhuuuu! Kokken prust slår til på alle fronter!

I dag disket min kjære opp med middag - kjøttpølser og poteter, heldigvis uten brun saus.

Men jeg spiste ikke særlig mye... Er lei av tung mat...Truet de andre med en middagsrett med kikerter, bønner og kesam i :-) Helt sant altså!!!!

Muligheter for en Oslotur på meg i november, sånn rundt den 6.! Hadde vært moro å møtes igjen! Ikke helt avklart ennå, men....

Skrevet

Juhuuuu! Kokken prust slår til på alle fronter!

I dag disket min kjære opp med middag - kjøttpølser og poteter, heldigvis uten brun saus.

Men jeg spiste ikke særlig mye... Er lei av tung mat...Truet de andre med en middagsrett med kikerter, bønner og kesam i :-) Helt sant altså!!!!

Muligheter for en Oslotur på meg i november, sånn rundt den 6.! Hadde vært moro å møtes igjen! Ikke helt avklart ennå, men....

Oslotur! Kult, let me know når du veit noe konkret, da! :)

Og lettere middager - prøv salviepastaen min med kyllingfileter. (mannen kan spise fiskekaker til dersom han ikke tåler stekt kylling!) *s*

Skrevet

Oslotur! Kult, let me know når du veit noe konkret, da! :)

Og lettere middager - prøv salviepastaen min med kyllingfileter. (mannen kan spise fiskekaker til dersom han ikke tåler stekt kylling!) *s*

Har masse frosne kyllingfileter på frysen!

Jepp - det blir fredagens middag :-)

Gidder du å skrive oppskriften, enten her eller på mail, please?

Skrevet

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=3598948

Og har du litt serrano- eller parmaskinke liggende, er jo det nyyydelig å surre rundt kyllingen etter fresing. :)

Høres nydelig ut :-)

Tenker jeg tar et par av stykkene uten å ha dem i steikepanna, men tar dem rett i ovnen - slik at det ikke blir for mye steikeskorpe på dem - til min kjære.

Er ikke vant med å bruke salvie, men det skal jeg prøve!

Hva er forresten pancetta?

Skrevet

Høres nydelig ut :-)

Tenker jeg tar et par av stykkene uten å ha dem i steikepanna, men tar dem rett i ovnen - slik at det ikke blir for mye steikeskorpe på dem - til min kjære.

Er ikke vant med å bruke salvie, men det skal jeg prøve!

Hva er forresten pancetta?

Italiensk bacon. :)

Skrevet

Italiensk bacon. :)

Å...!

Er grisene veldig annerledes i Italia enn i Norge?

*s*

Skrevet

Å...!

Er grisene veldig annerledes i Italia enn i Norge?

*s*

Ja, de kan fly. :)

Skrevet

Det har jeg aldri lagd, bare sett på bilder. Kan den lages et par dager i forveien, da? Blir ikke brødet tørt?

Det er best å lage den dagen før. (Da blir den saftig og god.) Ikke mest p.g.a. brødet, men p.g.a. innholdet. Den siste pyntingen bør også skje samme dag. (Oppskjærte grønnsaker/salat) Men det er jo tross alt en ganske liten jobb.

Skrevet

Det er best å lage den dagen før. (Da blir den saftig og god.) Ikke mest p.g.a. brødet, men p.g.a. innholdet. Den siste pyntingen bør også skje samme dag. (Oppskjærte grønnsaker/salat) Men det er jo tross alt en ganske liten jobb.

Hm, her fikk jeg noe å tenke på...

Takk for tips, uansett!

Gjest klønete..
Skrevet

Mine pizza-snurrer ligner veldig på vanlig pizza, har bare oppi et egg eller to i deigen (avhengig av størrelsen, så klart). Kjevler ut, kliner utover det jeg normalt har på pizzaen, ruller sammen og deler opp i "passe biter". Pensler med egg, og steker omtrent som pizza.

Veldig snedig å ha i fryseren, bruker også å sende med ungene en når de har noe spesielt på skolen/i barnehagen.

steker du dem "liggende", altså på tvers av om du ikke hadde laget rull. Dumt sprøsmål, skjønte du det?

Skrevet

steker du dem "liggende", altså på tvers av om du ikke hadde laget rull. Dumt sprøsmål, skjønte du det?

Jeg legger dem, ja, slik at de ligner på f.eks. kanelsnurrer. I utseendet, da. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...