Gjest prust Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Fiskekaker i brun saus :-D Kan sikkert spises kalde også :-DDDD 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Fiskekaker i brun saus :-D Kan sikkert spises kalde også :-DDDD He-he, burde vel skjønt at den kunne komme fra deg! :-) Ellers takk, selv om jeg virkelig synes det er godt, så har jeg nok fått bedre forslag i dag. ;-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Fiskekaker i brun saus :-D Kan sikkert spises kalde også :-DDDD Herregud, prust! *skoggler* 0 Siter
Gjest prust Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Herregud, prust! *skoggler* Juhuuuu! Kokken prust slår til på alle fronter! I dag disket min kjære opp med middag - kjøttpølser og poteter, heldigvis uten brun saus. Men jeg spiste ikke særlig mye... Er lei av tung mat...Truet de andre med en middagsrett med kikerter, bønner og kesam i :-) Helt sant altså!!!! Muligheter for en Oslotur på meg i november, sånn rundt den 6.! Hadde vært moro å møtes igjen! Ikke helt avklart ennå, men.... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Juhuuuu! Kokken prust slår til på alle fronter! I dag disket min kjære opp med middag - kjøttpølser og poteter, heldigvis uten brun saus. Men jeg spiste ikke særlig mye... Er lei av tung mat...Truet de andre med en middagsrett med kikerter, bønner og kesam i :-) Helt sant altså!!!! Muligheter for en Oslotur på meg i november, sånn rundt den 6.! Hadde vært moro å møtes igjen! Ikke helt avklart ennå, men.... Oslotur! Kult, let me know når du veit noe konkret, da! Og lettere middager - prøv salviepastaen min med kyllingfileter. (mannen kan spise fiskekaker til dersom han ikke tåler stekt kylling!) *s* 0 Siter
Gjest prust Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Oslotur! Kult, let me know når du veit noe konkret, da! Og lettere middager - prøv salviepastaen min med kyllingfileter. (mannen kan spise fiskekaker til dersom han ikke tåler stekt kylling!) *s* Har masse frosne kyllingfileter på frysen! Jepp - det blir fredagens middag :-) Gidder du å skrive oppskriften, enten her eller på mail, please? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Har masse frosne kyllingfileter på frysen! Jepp - det blir fredagens middag :-) Gidder du å skrive oppskriften, enten her eller på mail, please? http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=3598948 Og har du litt serrano- eller parmaskinke liggende, er jo det nyyydelig å surre rundt kyllingen etter fresing. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=3598948 Og har du litt serrano- eller parmaskinke liggende, er jo det nyyydelig å surre rundt kyllingen etter fresing. Høres nydelig ut :-) Tenker jeg tar et par av stykkene uten å ha dem i steikepanna, men tar dem rett i ovnen - slik at det ikke blir for mye steikeskorpe på dem - til min kjære. Er ikke vant med å bruke salvie, men det skal jeg prøve! Hva er forresten pancetta? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Høres nydelig ut :-) Tenker jeg tar et par av stykkene uten å ha dem i steikepanna, men tar dem rett i ovnen - slik at det ikke blir for mye steikeskorpe på dem - til min kjære. Er ikke vant med å bruke salvie, men det skal jeg prøve! Hva er forresten pancetta? Italiensk bacon. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Italiensk bacon. Å...! Er grisene veldig annerledes i Italia enn i Norge? *s* 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Å...! Er grisene veldig annerledes i Italia enn i Norge? *s* Ja, de kan fly. 0 Siter
Speak Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Det har jeg aldri lagd, bare sett på bilder. Kan den lages et par dager i forveien, da? Blir ikke brødet tørt? Det er best å lage den dagen før. (Da blir den saftig og god.) Ikke mest p.g.a. brødet, men p.g.a. innholdet. Den siste pyntingen bør også skje samme dag. (Oppskjærte grønnsaker/salat) Men det er jo tross alt en ganske liten jobb. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Det er best å lage den dagen før. (Da blir den saftig og god.) Ikke mest p.g.a. brødet, men p.g.a. innholdet. Den siste pyntingen bør også skje samme dag. (Oppskjærte grønnsaker/salat) Men det er jo tross alt en ganske liten jobb. Hm, her fikk jeg noe å tenke på... Takk for tips, uansett! 0 Siter
Gjest klønete.. Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 Mine pizza-snurrer ligner veldig på vanlig pizza, har bare oppi et egg eller to i deigen (avhengig av størrelsen, så klart). Kjevler ut, kliner utover det jeg normalt har på pizzaen, ruller sammen og deler opp i "passe biter". Pensler med egg, og steker omtrent som pizza. Veldig snedig å ha i fryseren, bruker også å sende med ungene en når de har noe spesielt på skolen/i barnehagen. steker du dem "liggende", altså på tvers av om du ikke hadde laget rull. Dumt sprøsmål, skjønte du det? 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 steker du dem "liggende", altså på tvers av om du ikke hadde laget rull. Dumt sprøsmål, skjønte du det? Jeg legger dem, ja, slik at de ligner på f.eks. kanelsnurrer. I utseendet, da. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.