Gå til innhold

Reklame menn/kvinner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere enn meg som har reagert på at kvinner får mye mer reklame enn menn?

Mulig jeg er veldig treg, men det har jeg ikke tenkt på før jeg reagerte på alle reklamene jeg fikk fra ett nettsted og kjæresten min får ingenting. Det er en nettauksjon som jeg kontrollerer men vi har begge konto der.

:-)

Skrevet

Det er mye lettere å fange damers enn menns interesse. Hvis man ser i butikker også så er det alltid mere dametøy på tilbud, en det er for menn. Jeg tror at de fleste menn går inn i butikken, ser ut hva de vil ha og betaler uansett hva det koster. Vet ikke om det er slik, men innbiller meg det :)

Jeg derimot kan finne på å gå gjennom alle butikkene på et senter for å se om det er noe som jeg liker bedre enn en annen genser f.eks ;)

Skrevet

Det er mye lettere å fange damers enn menns interesse. Hvis man ser i butikker også så er det alltid mere dametøy på tilbud, en det er for menn. Jeg tror at de fleste menn går inn i butikken, ser ut hva de vil ha og betaler uansett hva det koster. Vet ikke om det er slik, men innbiller meg det :)

Jeg derimot kan finne på å gå gjennom alle butikkene på et senter for å se om det er noe som jeg liker bedre enn en annen genser f.eks ;)

Sånn er det på Tv også - flest reklamefilmer rettet mot kvinner.

Skrevet

Dere jenter er mer lettlurte:-)

Vi menn går inn i en butikk for å kjøpe ei bukse, vi går rett dit hvor buksene henger og tar den vi skal ha, prøver, betaler og går rett ut igjen. Det er ofte gjort på mellom 5 og 10 minutter.

Dere jenter går i en butikk for å se på bukser. Først ser dere på alle blusene, skoene, undertøyet, jakkene osv før dere kommer til buksene og ser over der. Så finner dere ei bukse dere vil ha, men går ut av butikken uten å kjøpe den og til neste butikk og gjør akkurat samme greia der.

Etter flere slik runder i forskjellige butikker, så havner dere på første sted og kjøper den buksa dere først så på.

Dette har omtrent tatt to til tre dager, er dere heldig klarer dere det på en dag og har ofte endt opp med å kjøpe mer enn bare ei bukse.

Så det er ikke så rart at reklame henvender seg mest til kvinner, det er fordi dere ser over og vurderer, noe vi menn ikke gidder, hvis vi ikke har bestemt oss for å kjøpe f.eks ei bukse da.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Sånn er det på Tv også - flest reklamefilmer rettet mot kvinner.

Er ikke det litt pga at det ofte er damene som er hovedansvarlig for innkjøp?

Skrevet

Er ikke det litt pga at det ofte er damene som er hovedansvarlig for innkjøp?

Jo, sikkert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...