Gå til innhold

Internett via mobil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til lånt privathus på Gran Canaria. Det er ikke internettilkopling der. Jeg mener å ha lest om tilkopling via mobiltelefon. Nå lurer jeg på om det går an for meg.

Hjemme har jeg ADSL. Jeg skal bruke laptopen min, som ikke er tilkoplet noe som helst, den bruker jeg bare til private greier som ikke skal på nettet.

Noen som har peiling?

Skrevet

Mulig dette blir litt bak mål men. Jeg svarer likevel:)

Jeg vet ikke hvordan det er fra utlandet. Men jeg har brukt mobilen hjemme (hvor jeg ikke har internett) for å koble meg opp på nettet, og det har gått helt fint det.

Skrevet

Mulig dette blir litt bak mål men. Jeg svarer likevel:)

Jeg vet ikke hvordan det er fra utlandet. Men jeg har brukt mobilen hjemme (hvor jeg ikke har internett) for å koble meg opp på nettet, og det har gått helt fint det.

Hmmm, jeg er veldig dum med data. Hvordan "forbindes" datamaskinen din med mobilen, da?

Er det et nummer du slår?

*ser for seg at mobilen festes et sted bakpå og rødmer*

Gjest GeeksR'Us
Skrevet

Hmmm, jeg er veldig dum med data. Hvordan "forbindes" datamaskinen din med mobilen, da?

Du må enten ha en fysisk forbindelse eller trådløs, det er opplagt men jeg sier det uansett, trådløs kan være f.eks bluetooth ellers må du ha en fysisk kabel som forbinder pc og mobil.

Hvis du har en rimelig ny pc og mobil skal dette gå veldig fint og på de fleste mobiler nå følger det med datakabel som nok er det enkleste om du ikke er så bevandret.

Skrevet

Du må enten ha en fysisk forbindelse eller trådløs, det er opplagt men jeg sier det uansett, trådløs kan være f.eks bluetooth ellers må du ha en fysisk kabel som forbinder pc og mobil.

Hvis du har en rimelig ny pc og mobil skal dette gå veldig fint og på de fleste mobiler nå følger det med datakabel som nok er det enkleste om du ikke er så bevandret.

Det er ingenting som er opplagt med meg og data, skal jeg si deg. Men jeg skjønner det må bli kabel. Jeg skal snakke med mobilleverandøren min.

Takk for hjelpen, Jente og Geeks!

Skrevet

Jeg misforsto deg litt, tror jeg.. Jeg kan koble mobilen til internett (uten pc).

:o)

Skrevet

Jeg kan ihvertfall lese VG og Dagbladet, Facebook og værmeldingen på min mobil - både her hjemme og i Spania og Hellas. Det er ikke lenge jeg er på i utlandet, for jeg tror det er svindyrt, men her hjemme tar jeg en kikk når vi er på hytta f.eks.

Men det var kanskje ikke sånn du mente? - for det kan en jo gjøre på alle (nyere) mobiler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...