Gå til innhold

Jeg har fire testikler :-(

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret mann1973
Skrevet

Jeg har en medfødt feil at jeg er født med fire testikler. De er alle like store, altså vanlig størrelse og er plassert ved siden av hverandre, men dette skaper stor uro hos meg. Jeg er 34 år og har aldri turt å vise meg naken for noen. Da vi hadde gymnastikk på skolen i ungdomsårene, skulket jeg alltid dersom det var nødvendig med dusj. Jeg har aldri turt å gå til legen med dette problemet. Hva kan gjøres? Burde jeg lære meg å godta kroppen slik den er?

Skrevet

Du sier du ikke har vist deg naken for noen. Betyr det at du ikke har / har hatt noen kjæreste? I så fall så hemmer det deg altfor mye. Jeg tror det hadde vært lurt av deg å gå til en lege (spes. i urologi), om ikke annet så for å få snakket om hva du føler rundt dette. Kanskje det evt går an å operere bort to av dem, hvis det plager deg så mye? Går ikke det, så syns jeg du bør lære å akseptere din egen kropp. Heldigvis er det jo ikke en kroppsdel som er synlig for alle og enhver! Jeg vil tro at en kjæreste kanskje ville synes det var spennende, ikke negativt i alle fall. Antakelig ville hun brydd seg mye mindre av det enn det du selv gjør.

Skrevet

Hvordan arter det seg utsenedemessig da? Er pungen dobbelt så stor som vanlig? Eller har du to?

Med hånda på hjertet kan jeg trygt si at det ikke hadde gjort noen verdens ting om du ellers hadde vært en knakende kjekk kar! :o)

Gjest bekymret mann1973
Skrevet

Hvordan arter det seg utsenedemessig da? Er pungen dobbelt så stor som vanlig? Eller har du to?

Med hånda på hjertet kan jeg trygt si at det ikke hadde gjort noen verdens ting om du ellers hadde vært en knakende kjekk kar! :o)

Det blir på en måte som to punger, hvis dere skjønner hva jeg mener. Det blir slik at de fire testiklene henger ved siden av hverandre, altså ikke to under de andre to. Joda, jeg vet det er det indre som teller mest, men jeg vet ikke helt hva jeg skal foreta meg :-S

Gjest bekymret mann 1973
Skrevet

Du sier du ikke har vist deg naken for noen. Betyr det at du ikke har / har hatt noen kjæreste? I så fall så hemmer det deg altfor mye. Jeg tror det hadde vært lurt av deg å gå til en lege (spes. i urologi), om ikke annet så for å få snakket om hva du føler rundt dette. Kanskje det evt går an å operere bort to av dem, hvis det plager deg så mye? Går ikke det, så syns jeg du bør lære å akseptere din egen kropp. Heldigvis er det jo ikke en kroppsdel som er synlig for alle og enhver! Jeg vil tro at en kjæreste kanskje ville synes det var spennende, ikke negativt i alle fall. Antakelig ville hun brydd seg mye mindre av det enn det du selv gjør.

Takk for støtten. Det er riktig at jeg aldri har hatt en kjæreste. Jeg har som sagt ikke vist meg naken for noen i den forstand, bortsett fra én gang da jeg var i begynnelsen av tyveårene. Det var i mørket, så jeg trodde det kunne gå sin gang uten notis, men slik gikk det ikke. Dama ga uttrykk for stor vemmelse (hun sa "å herreguuuud hva er det der?!") og jeg er redd hun har fortalt dette til mange andre i senere tid. Det er kanskje en idé å kontakte en urolog, men jeg synes det er så flaut. "Der kommer han med alle testiklene" osv.. det er vel ingen lignende historier?

Skrevet

Takk for støtten. Det er riktig at jeg aldri har hatt en kjæreste. Jeg har som sagt ikke vist meg naken for noen i den forstand, bortsett fra én gang da jeg var i begynnelsen av tyveårene. Det var i mørket, så jeg trodde det kunne gå sin gang uten notis, men slik gikk det ikke. Dama ga uttrykk for stor vemmelse (hun sa "å herreguuuud hva er det der?!") og jeg er redd hun har fortalt dette til mange andre i senere tid. Det er kanskje en idé å kontakte en urolog, men jeg synes det er så flaut. "Der kommer han med alle testiklene" osv.. det er vel ingen lignende historier?

Vi har alle ting vi er flaue over. Ting man strengt tatt ikke _kan noe for_ er slett ikke det man bør gremmes mest for. Legene har garantert sett mye før.

Skrevet

Også skulle jeg legge til at jeg forstår det er flaut etter så mange år. Men hva er verst, være flau hos legen eller aldri tørre vise seg naken for ei jente? :-(

Skrevet

Syns det høres rart ut. Hvor var var leger og helsestasjon når du var baby? Rart at det ikke er gjort noe med det da du var barn.

Skrevet

Syns det høres rart ut. Hvor var var leger og helsestasjon når du var baby? Rart at det ikke er gjort noe med det da du var barn.

Ikke sikkert det var noen medisinsk grunn til å gjøre noe med det.

Skrevet

Hun høres svært umoden ut. På en annen side hadde jeg kanskje satt pris på å få vite det på forhånd? Kanskje. Jeg er så nysgjerrig at jeg nok hadde villet sett og tatt på dem for å se. :o)

Må legge til at det tok en måned med hyppig og heftig sex før jeg oppdaget at min kjære hadde et svært arr tvers over halve magen... *Hehe* Og nei - vi hadde ikke bare sex i mørket under dyna! ;o)

Skrevet

Jeg tror du må lære deg å akseptere dette! Ikke kan jeg skjønne at dette er noe kjempeproblem hvis det kun er det utseendemessige som plager deg?

Men hele fire testikler kan du titulere deg som skikkelig Mann med stor "M" ;)

Gjest Blomsterbarnet
Skrevet

Dersom dette plager deg så kan du søke om operasjon. Få fjernet to testikler på medisinsk grunnlag. Mulig NAV dekker en sånn operasjon dersom den psykiske belastningen er stor nok for deg. Sjekk www. nav.no.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...