Gå til innhold

Asbest i vegg?

Gjest Urk, jeg liker ikke asbest-tanken

Anbefalte innlegg

Gjest Urk, jeg liker ikke asbest-tanken
Skrevet

Jeg har boret et hull gjennom en vegg i dag, inne i huset. Jeg kjente en litt søtlig lukt da jeg boret. Det viste seg at det var et slags Glava-lignende (eller Glava for alt jeg vet) isolasjonsmateriale inne i veggen.

Veggen er satt opp på 70-tallet, selv om huset er mye eldre.

Jeg lurer på om det kan være asbest (eller andre farlige ting) inne i veggen? Jeg tror vel egentlig ikke det er det, for asbest er jo stein, så det materialet som inneholder asbest de brukte før i tiden må vel være ganske hardt, og jeg kjente ikke særlig motstand da jeg boret. Jeg brukte trebor.

Men. Det var en rar lukt (søtlig som sagt), og jeg vil jo ikke ha asbest partikler i stua jeg daglig oppholder meg i. For de partiklene vil ikke gå vekk bare ved å lufte, jeg tror nok det vil fortsette å komme ut så lenge jeg ikke tetter igjen hullen, sett at det er asbest der inne, da.

Men jeg trodde vel asbest på privathus bare ble brukt på utsiden? Jeg mener, folk gadd vel ikke brannsikre mer enn det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...