Gå til innhold

eneste jenta i klassen

Anbefalte innlegg

Gjest wonderinggirl
Skrevet

Jeg er alene jente i klassen på mitt studiested. Jeg trodde at jeg skulle få ekstra mye oppmerksomhet pga dette, men det var absolutt ikke tilfelle. Jeg føler meg til tider litt utenfor rett og slett.. Skulle tro at menn syntes det var stas med ei jente når det bare er menn der. Jeg vet jo at jeg er en bra jente, så det er ikke noe med det Er det ikke slik? Eller er de redd for meg?

Skrevet

Hva slags oppmerksomhet er du ute etter?

Har vært eneste jenta i både klasse og i jobb sammenheng.

Jeg har hele tiden ønsket å bli behandlet som en av gutta. Ikke noe særbehandling fordi jeg er jente. Har opptråd normalt, saklig i forhold til fag og ikke ønsket oppmerksomhet på grunn av kjønnet mitt. Strenge grenser har jeg hatt for egen del i forhold til flørt og slikt også. Har aldri hatt noen ønsker om å innlede noen som helst form for forhold til kolleger eller studiekamerater. Spesielt ikke i der hvor jeg har vært eneste jenta.

Har hatt disse grensene med tanke på det generelle miljøet i klassen/arbeidplassen, pluss med tanke på jenter som kommer etter. Hvordan ville de bli behandlet om jeg var "lett på tråden".

Hele veien har jeg blitt behandlet med respekt. Det tok riktignok et halvt år på jobb før de klappet meg på skuldrene på samme måte som de klappet hverandre, men etter det har alt bare vært flott.

Jeg må innrømme at jeg har opplevd mye mindre "tull" på jobben, enn andre jenter som har kommet etter. Personlig kjenner jeg ikke igjen gutta jeg har jobbet sammen med, når andrejenter snakker om dem.

Så, igjen... spørsmålet er hvilken type oppmerksomhet du er ute etter...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...