Gå til innhold

September, en skjult skatt? 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

For litt over ett år siden skrev jeg dettte innlegget http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3273379 , der noen av dere svarte hva dere gjorde og forbandt med september.

Ser at jeg da hadde litt lyst til å flytte ut i skogen, brenne bål og plukke sopp! Det har jeg ikke gjort (ennå!), men i år i september har jeg vært på noen fine turer i skogen og møtt en del ekorn. Ellers har måneden glidd forbi, og jeg registrerer at det blir mørkere og kaldere.

Hva forbinder dere med september nå?

*forsker på september*;-)

Skrevet

*Humer* Jeg svarte akkurat det samme i fjor som jeg ville svart i år ser jeg. :o)

Skrevet

*Humer* Jeg svarte akkurat det samme i fjor som jeg ville svart i år ser jeg. :o)

Hehe. Fremdeles med kakao, bok og stearinlys og fine farger i naturen. Det er koselig:-)

Jeg har også begynt å brenne stearinlys.

Skrevet

Regn, regn og atter regn :-((

Har vært heldig med været her.

Ingen høstfester med reker i år? ;-)

Skrevet

Har vært heldig med været her.

Ingen høstfester med reker i år? ;-)

Vi brukte visst opp fineværet i juni :-(

Tja, vel, rekefest er ikke det helt store ;)

Skrevet

Jeg misforsto overskriften totalt, trodde det var dukket opp en ny og "hemmelig" skatt vi må betale i september, dobbel moms kanskje.

Foreløbig synes jeg september har vært kald. Jeg fryser. Men nå har jeg gitt etter for overmakten og funnet frem en tykkere jakke og bruker langermete gensere, så det kan hende det bedrer seg.

Og stearinlysene. Nå kan jeg endelig begynne å brenne dem. Det er ikke samme kosen med det på lyse sommerkvelder.

Skrevet

Jeg misforsto overskriften totalt, trodde det var dukket opp en ny og "hemmelig" skatt vi må betale i september, dobbel moms kanskje.

Foreløbig synes jeg september har vært kald. Jeg fryser. Men nå har jeg gitt etter for overmakten og funnet frem en tykkere jakke og bruker langermete gensere, så det kan hende det bedrer seg.

Og stearinlysene. Nå kan jeg endelig begynne å brenne dem. Det er ikke samme kosen med det på lyse sommerkvelder.

Ny og hemmelig skatt *ler*:-)

Begynner å bli kaldt, det gjør det. Tenkte senest i dag på å finne frem lue og skjerf og legge det i klesskapet.

Jeg har også lyst til å kjøpe nye, fine stearinlys.

Skrevet

Jeg nyter at bladene skifter farge og at det blir kaldere. Ingenting er som en kald høstdag med solskinnsvær. :-)

Jeg er en av dem som fint klarer meg med tre sommermåneder, selv om sommeren var noe laber i år.

Skrevet

Det samme nå som da. Bursdager.

Ja, det var du som hadde alle bursdagene i september:-)

Skrevet

Jeg nyter at bladene skifter farge og at det blir kaldere. Ingenting er som en kald høstdag med solskinnsvær. :-)

Jeg er en av dem som fint klarer meg med tre sommermåneder, selv om sommeren var noe laber i år.

Nydelig:-)

Skrevet

Ny og hemmelig skatt *ler*:-)

Begynner å bli kaldt, det gjør det. Tenkte senest i dag på å finne frem lue og skjerf og legge det i klesskapet.

Jeg har også lyst til å kjøpe nye, fine stearinlys.

Stearinlys er et must. Og deilig varm te eller kakao mens vinden uler rundt hushjørnet. Og så piper mobilen med sms fra syden-turister "Strålende sol og 20 grader i vannet".

Skrevet

September forbinder jeg med

- Flotte farger

- Frisk kjølig luft

- Lav høstsol

- Fårikål

Skrevet

September forbinder jeg med

- Flotte farger

- Frisk kjølig luft

- Lav høstsol

- Fårikål

Og depresjoner;-)

Skrevet

Stearinlys er et must. Og deilig varm te eller kakao mens vinden uler rundt hushjørnet. Og så piper mobilen med sms fra syden-turister "Strålende sol og 20 grader i vannet".

Faen;-) Jeg har lyst på ferie, hva med deg?

Skrevet

Faen;-) Jeg har lyst på ferie, hva med deg?

Hadde ikke trengt å reise bort (er egentlig ikke så glad i det) men litt sol og varme her jeg bor, og mulighet til å sitte i fred og se ut over vannet, det hadde vært deilig. Føler meg snytt for sommeren i år.

Egentlig er høsten den beste årstiden, helt klart blant de fem beste i alle fall. Hadde jeg bare hatt en peis og vinden ulte rundt hushjørnene hadde alt vært perfekt.

Skrevet

Hadde ikke trengt å reise bort (er egentlig ikke så glad i det) men litt sol og varme her jeg bor, og mulighet til å sitte i fred og se ut over vannet, det hadde vært deilig. Føler meg snytt for sommeren i år.

Egentlig er høsten den beste årstiden, helt klart blant de fem beste i alle fall. Hadde jeg bare hatt en peis og vinden ulte rundt hushjørnene hadde alt vært perfekt.

Sol, varme, ildsted, stearinlys er vel og bra, men det kan aldri ersatte menneskelig nærhet. Det er det kjipe.

Kjære september, vis ditt menneskelige nærvær;-)

Skrevet

Sol, varme, ildsted, stearinlys er vel og bra, men det kan aldri ersatte menneskelig nærhet. Det er det kjipe.

Kjære september, vis ditt menneskelige nærvær;-)

En kjæreste foran peisen kunne kanskje hjelpe?

Eller noen gode venniner og en flaske vin sammen med stearinlysene?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...