Gå til innhold

Katt+frosk=sant?

Gjest Blomsterbarnet

Anbefalte innlegg

Gjest Blomsterbarnet
Skrevet

Sitter her i ro og mak og nyter morgenkaffen. Så hører jeg noen merkelige lyder fra stua. Verdandadøra står oppe for lufting. Går ut på stua - og hva ser jeg? Jo, pus som leker men ekkel, diger padde. Slenger den opp i lufta og torturerer den. Jeg får selvsagt helt krupp og sier flere ganger til Pus: Æsj, Pus, gå ut!! Til slutt tar hun hintet. Tar padda i kjeften og springer avgårde.

Dette er andre gangen hun kommer med en stor padde. Er det vanlig at katter fanger padder/frosker? Sist prøvde hun å spise den, men spydde. Er de giftige? Ble litt bekymret jeg. Ikke minst for å finne en ekkel frosk i senga mi i kveld. Jaja - fin morgen dette her;o)

Skrevet

Padder er giftige, men ikke frosker, det er nemlig ikke det samme dyret. Så først må du bestemme deg for hva hun har fanget, men padder tror jeg smaker så fælt at ingen dyr vil spise dem, mener å ha lest det.

Gjest Blomsterbarnet
Skrevet

Padder er giftige, men ikke frosker, det er nemlig ikke det samme dyret. Så først må du bestemme deg for hva hun har fanget, men padder tror jeg smaker så fælt at ingen dyr vil spise dem, mener å ha lest det.

Ikke så sikker på forskjellen. Eneste jeg vet er at padder er større. Sist var det så definitivt en padde. Denne gangen var den mindre - så kanskje en frosk da? Den var dekket med løv osv, så ikke så lett å se. Uansett er både frosker og padder ufyselige dyr ;-)

Gjest Gurojenta
Skrevet

Alle katter leter og jakter på alt som beveger seg. Heldigvis er det få frosker der vi bor...

Gjest kvinne 46
Skrevet

Ikke så sikker på forskjellen. Eneste jeg vet er at padder er større. Sist var det så definitivt en padde. Denne gangen var den mindre - så kanskje en frosk da? Den var dekket med løv osv, så ikke så lett å se. Uansett er både frosker og padder ufyselige dyr ;-)

Innbiller meg at paddene er brunaktige. Meiner det er padder som sprett rundt omkring, her vi bor. Virka ikkje som katten din synst padda var god på smak :-)

Gjest Blomsterbarnet
Skrevet

Alle katter leter og jakter på alt som beveger seg. Heldigvis er det få frosker der vi bor...

Hehe..ja det kan du være glad for. Her er det tydeligvis mange frosker men færre mus. Har aldri sett at pus har tatt mus. Hun tar frosker og fugler (dakars små:( )

Gjest Blomsterbarnet
Skrevet

Innbiller meg at paddene er brunaktige. Meiner det er padder som sprett rundt omkring, her vi bor. Virka ikkje som katten din synst padda var god på smak :-)

Hehe, da har hun kanskje lært til en annen gang? Får håpe det i alle fall. Har skikkelig fobiske tendenser når det gjelder frosker og padder. (Og mus, krypdyr samt en viss en i frp som hadde seg med en 16-åring ;o)

Gjest Gurojenta
Skrevet

Hehe..ja det kan du være glad for. Her er det tydeligvis mange frosker men færre mus. Har aldri sett at pus har tatt mus. Hun tar frosker og fugler (dakars små:( )

Hos oss går det mest i små mus. Men han dreper dem sjelden, skal bare leke med dem. Og helst dra de med inn i stua for å vise frem.

Skrevet

Padder er også frosker, men alle padder er ikke frosker. Det har jeg fra en biolog som driver med frosker.

Skrevet

Padder er også frosker, men alle padder er ikke frosker. Det har jeg fra en biolog som driver med frosker.

Det ble feil....

Padder er også frosker, men alle frosker er ikke padder, skulle det stå.

Gjest kattevenn
Skrevet

Det er jo ikke sikkert katten spiser av den, da. Katter jakter for instinktets skyld - og fordi de syns det er gøy - ikke for å spise det. En katt som er vant til å få den maten den trenger hjemme, pleier ikke spise sitt bytte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...