Gjest Blomsterbarnet Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Sitter her i ro og mak og nyter morgenkaffen. Så hører jeg noen merkelige lyder fra stua. Verdandadøra står oppe for lufting. Går ut på stua - og hva ser jeg? Jo, pus som leker men ekkel, diger padde. Slenger den opp i lufta og torturerer den. Jeg får selvsagt helt krupp og sier flere ganger til Pus: Æsj, Pus, gå ut!! Til slutt tar hun hintet. Tar padda i kjeften og springer avgårde. Dette er andre gangen hun kommer med en stor padde. Er det vanlig at katter fanger padder/frosker? Sist prøvde hun å spise den, men spydde. Er de giftige? Ble litt bekymret jeg. Ikke minst for å finne en ekkel frosk i senga mi i kveld. Jaja - fin morgen dette her;o) 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Padder er giftige, men ikke frosker, det er nemlig ikke det samme dyret. Så først må du bestemme deg for hva hun har fanget, men padder tror jeg smaker så fælt at ingen dyr vil spise dem, mener å ha lest det. 0 Siter
Gjest Blomsterbarnet Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Padder er giftige, men ikke frosker, det er nemlig ikke det samme dyret. Så først må du bestemme deg for hva hun har fanget, men padder tror jeg smaker så fælt at ingen dyr vil spise dem, mener å ha lest det. Ikke så sikker på forskjellen. Eneste jeg vet er at padder er større. Sist var det så definitivt en padde. Denne gangen var den mindre - så kanskje en frosk da? Den var dekket med løv osv, så ikke så lett å se. Uansett er både frosker og padder ufyselige dyr ;-) 0 Siter
Gjest Gurojenta Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Alle katter leter og jakter på alt som beveger seg. Heldigvis er det få frosker der vi bor... 0 Siter
Gjest kvinne 46 Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Ikke så sikker på forskjellen. Eneste jeg vet er at padder er større. Sist var det så definitivt en padde. Denne gangen var den mindre - så kanskje en frosk da? Den var dekket med løv osv, så ikke så lett å se. Uansett er både frosker og padder ufyselige dyr ;-) Innbiller meg at paddene er brunaktige. Meiner det er padder som sprett rundt omkring, her vi bor. Virka ikkje som katten din synst padda var god på smak :-) 0 Siter
Gjest Blomsterbarnet Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Alle katter leter og jakter på alt som beveger seg. Heldigvis er det få frosker der vi bor... Hehe..ja det kan du være glad for. Her er det tydeligvis mange frosker men færre mus. Har aldri sett at pus har tatt mus. Hun tar frosker og fugler (dakars små ) 0 Siter
Gjest Blomsterbarnet Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Innbiller meg at paddene er brunaktige. Meiner det er padder som sprett rundt omkring, her vi bor. Virka ikkje som katten din synst padda var god på smak :-) Hehe, da har hun kanskje lært til en annen gang? Får håpe det i alle fall. Har skikkelig fobiske tendenser når det gjelder frosker og padder. (Og mus, krypdyr samt en viss en i frp som hadde seg med en 16-åring ;o) 0 Siter
Gjest Gurojenta Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Hehe..ja det kan du være glad for. Her er det tydeligvis mange frosker men færre mus. Har aldri sett at pus har tatt mus. Hun tar frosker og fugler (dakars små ) Hos oss går det mest i små mus. Men han dreper dem sjelden, skal bare leke med dem. Og helst dra de med inn i stua for å vise frem. 0 Siter
Sofline Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Ikke så sikker på forskjellen. Eneste jeg vet er at padder er større. Sist var det så definitivt en padde. Denne gangen var den mindre - så kanskje en frosk da? Den var dekket med løv osv, så ikke så lett å se. Uansett er både frosker og padder ufyselige dyr ;-) Padder er også frosker, men alle padder er ikke frosker. Det har jeg fra en biolog som driver med frosker. 0 Siter
Sofline Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Padder er også frosker, men alle padder er ikke frosker. Det har jeg fra en biolog som driver med frosker. Det ble feil.... Padder er også frosker, men alle frosker er ikke padder, skulle det stå. 0 Siter
Gjest kattevenn Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Det er jo ikke sikkert katten spiser av den, da. Katter jakter for instinktets skyld - og fordi de syns det er gøy - ikke for å spise det. En katt som er vant til å få den maten den trenger hjemme, pleier ikke spise sitt bytte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.