Gå til innhold

Bytte P-pilemerke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gått tom for Trionetta, og har fått resept på Yasmin.I det siste har jeg hørt mye negativt om Yasmin, bivirkninger og slikt.

Skal jeg prøve likevel, eller få ny resept? Forslag til merke i så fall?

Skrevet

Jeg er kjempe fornøyd med NuvaRing!:)

etter Trionetta gikk ut, har jeg prøvd Microgynon og Yasmin, begge gjorde meg deppa og sur osv.

Men Nuva Ring er det beste jeg har brukt! Bedre enn Trionetta også...:)

Skrevet

Jeg er kjempe fornøyd med NuvaRing!:)

etter Trionetta gikk ut, har jeg prøvd Microgynon og Yasmin, begge gjorde meg deppa og sur osv.

Men Nuva Ring er det beste jeg har brukt! Bedre enn Trionetta også...:)

I dag har jeg hentet resept på NuvaRing. Håper jeg blir like fornøyd som deg :o) Har hittil gått på Trionetta og har trivdes med det.

Hvis jeg har forstått riktig,skal man sette inn første ring under menstruasjonen? Mellom 1 og 5 dag? Så om jeg får blødning på mandag, kan jeg sette den inn tirsdag?

Legen visste ikke akkurat mye om denne ringen, så fikk ikke særlig informasjon fra han.

Har lest man kan få sms-varsling når man skal ta ringen ut, men finner ikke ut hvordan. Vet du?

Gjest Gurojenta
Skrevet

Ikke lett å vite på forhånd, om du ikke har prøvd. Jenter reagerer forskjellig på ulike merker. Jeg vet om flere som har byttet fra Yasmin til andre merker, mens noen igjen har vært kjempefornøyd. Selv brukte jeg tidligere Synfase, hadde aldri problemer med det merket.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg har ikke hatt noen bivirkninger på Yasmin. Dette er så individuelt, at du må nesten bare prøve deg frem.

Skrevet

Ble du gravid da du brukte plasteret? Jeg tenkte først på plaster, men endte opp med ring.

nei. gikk på det ca ett år uten noen problemer. utenom at jeg ble en tikkende hormon bombe hvis jeg hoppet over mensen, noe jeg bare gjor en gang. men tror det er mer meg som person.

Skrevet

Brukte trionetta, men nå synfase. legen mente den var mest lik trionetta. Kjenner ingen forskjell.

Skrevet

Skjønner godt at du er skeptisk. Jeg har brukt Yasmin i noen år nå, og henvendte meg itl legen da alle disse dårlige nyhetene om pillen kom. Han spurte om jeg røykte, og jeg sa nei. Da sa han at jeg ikke hadde noe å bekymre meg for. Han mente at man hadde størst fare for blodpropp om man røyker mens man bruker den pillen.

Skrevet

Skjønner godt at du er skeptisk. Jeg har brukt Yasmin i noen år nå, og henvendte meg itl legen da alle disse dårlige nyhetene om pillen kom. Han spurte om jeg røykte, og jeg sa nei. Da sa han at jeg ikke hadde noe å bekymre meg for. Han mente at man hadde størst fare for blodpropp om man røyker mens man bruker den pillen.

Mange av de kvinnene som har stått frem og fortalt om blodpropper i forbindelse med Yasminbruk har ikke røyket.

Skrevet

Mange av de kvinnene som har stått frem og fortalt om blodpropper i forbindelse med Yasminbruk har ikke røyket.

urk. det var dårlig nytt.

• 2 uker senere...
Skrevet

I dag har jeg hentet resept på NuvaRing. Håper jeg blir like fornøyd som deg :o) Har hittil gått på Trionetta og har trivdes med det.

Hvis jeg har forstått riktig,skal man sette inn første ring under menstruasjonen? Mellom 1 og 5 dag? Så om jeg får blødning på mandag, kan jeg sette den inn tirsdag?

Legen visste ikke akkurat mye om denne ringen, så fikk ikke særlig informasjon fra han.

Har lest man kan få sms-varsling når man skal ta ringen ut, men finner ikke ut hvordan. Vet du?

Hei! beklager, så ikke innlegget ditt før nå... Dessverre husker jeg ikke helt når man skulle sette inn ringen...

Det med SMS varslig vet jeg dessverre heller ikke, men det jeg pleier å gjøre, er at jeg setter det som oppgave på min mobil, så piper det den dagen jeg skal ta den ut.

Lykke til!

Vennlig hilsen,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...