etnavnsomikkeertatt Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 I begynnelsen av august ble jeg litt usikker på om jeg var blitt gravid. Jeg har aldri hatt mensen regelmessig; den har av og til vært borte i flere måneder (opptil et halvt år), så at mensen er borte er ikke noe sikkert tegn for meg for å finne ut om jeg er gravid eller ikke. I sommer har mensen vært relativt regelmessig, kommet en gang tidlig i måneden og vart en uke. Jeg tror jeg hadde min siste mensen i juli, men det kan godt være jeg tar feil og at det faktisk var i juni. Uansett, jeg kjøpte en graviditetstest og tok den. Tidspunktet jeg tok den på ville vært midten/slutten av mensperioden i august hvis den hadde kommet. Jeg brukte ikke morgenurinen. Testen var negativ. Mensen har fortsatt ikke kommet, og jeg tok en ny test tidlig i september for å være sikker på å ikke være gravid siden jeg skulle begynne med P-piller (for første gang). Tidspunktet jeg tok testen på ville vært første dag/tidlig i mensperioden hvis jeg hadde hatt en regelmessig syklus. Jeg brukte morgenurinen, og den var fortsatt negativ. Jeg begynte derfor med P-piller dagen etter, en mandag. I den siste dagen av uke 1 med P-piller, kom det er par dråper blod da jeg gikk på do. Deretter kom det bittelitt blod litt nå og da hele uke 2. Jeg hadde ganske vondt i magen, livmoren antakeligvis. Nå er utfloden litt mørkt farget, men ikke lenger med blod. Jeg er nå i midten av uke 3. Det jeg skal fram til er: Tror dere at jeg er gravid? Jeg har tatt to tester som har vært negative - de er vel så pålitelige at jeg kan stole på dem eller hva? Vi har brukt kondom hele tiden, men ting kan jo skje. Hva kan så denne smerten i magen/livmoren være? Er blodet på grunn av P-pillene, og at jeg derfor samtidig også får menslignende smerter? Jeg har fortsatt litt smerter selv om det ikke kommer blod. Jeg vil bare være helt, helt sikker på om jeg er gravid, og derfor spør jeg her. Det er slitsomt å gå rundt og ikke vite helt sikkert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/286173-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Du er nok ikke gravid, smertene og blødningene kan komme av p-pillene, men du kan også ta deg en tur til legen for sikkerhets skyld for å utelukke livmorbetennelse eller noe sånt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/286173-gravid/#findComment-2296991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Jeg tror ikke du er gravid. Men for sikkerhets skyld ville jeg gjort som Lillemus sier og tatt en tur til legen for å funnet ut av om smertene kan skyldes noe annet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/286173-gravid/#findComment-2297032 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.