Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 12+0 i dag og den siste uka synes jeg det har sett ut som om magen min har blitt litt større. Den buksa mi som er trangest synes jeg også har blitt litt ubehagelig å ha på. Men jeg vet ærlig talt ikke om det bare er noe jeg innbiller meg.

Så derfor lurer jeg litt på om det er andre som har fått større mage så tidlig når dere har vært førstegangsgravide? Jeg har ikke lagt på meg i kilogram ennå, så jeg regner ikke med det er fett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286184-st%C3%B8rre-mage-allerede/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk stor mage veldig fort, såpass fort at de rundt meg begynte å skjønne at jeg var gravid før vi hadde planlagt å si noe! Jeg ble skikkelig tatt på senga når det syntes slik, det var jeg ikke forberedt på i det hele tatt. Den fysiske forklaringen har jeg ikke, for babyen er jo bare noen millimeter stor.... Luft kanskje?

Mest sansynlig er det luft du sliter med. Det kan være borte på ett blunk! Da jeg var førstegangsgravid fikk jeg mage sent. Men nå er jeg andregangsgravid, og fikk mage kjempefort. Heldigvis vokste ikke magen i takt med ukene, så nå er den mere normal ut fra at jeg er 19 uker på vei.

P.s. du trenger ikke bekymre deg selv om magen er stor. Jeg klagde til min lege som gav meg beskjed om at det var luft eller hormoner.

Mest sansynlig er det luft du sliter med. Det kan være borte på ett blunk! Da jeg var førstegangsgravid fikk jeg mage sent. Men nå er jeg andregangsgravid, og fikk mage kjempefort. Heldigvis vokste ikke magen i takt med ukene, så nå er den mere normal ut fra at jeg er 19 uker på vei.

P.s. du trenger ikke bekymre deg selv om magen er stor. Jeg klagde til min lege som gav meg beskjed om at det var luft eller hormoner.

Luft har jeg slitt med før i svangerskapet, men det forsvant igjen rundt uke 7-8. Nå synes jeg det er en liten forhøyning nederst, men jeg aner ikke om den alltid har vært der...

Jeg fikk stor mage veldig fort, såpass fort at de rundt meg begynte å skjønne at jeg var gravid før vi hadde planlagt å si noe! Jeg ble skikkelig tatt på senga når det syntes slik, det var jeg ikke forberedt på i det hele tatt. Den fysiske forklaringen har jeg ikke, for babyen er jo bare noen millimeter stor.... Luft kanskje?

Babyen min har blitt 55 mm fra hode til hale nå (ca. 9 cm utstrakt) ifølge graviditetsboka mi. :-)

Luft slet jeg litt med i starten, men dette føles annerledes.

Luft har jeg slitt med før i svangerskapet, men det forsvant igjen rundt uke 7-8. Nå synes jeg det er en liten forhøyning nederst, men jeg aner ikke om den alltid har vært der...

Jeg slet altså også med at magen min ble fort stor nå i andre svangerskap. Merka ikke noe til det selv at jeg slet med luft, men magen var stor alikevel. Kan altså også være hormoner.

Annonse

Jeg slet altså også med at magen min ble fort stor nå i andre svangerskap. Merka ikke noe til det selv at jeg slet med luft, men magen var stor alikevel. Kan altså også være hormoner.

Hormoner kan det sikkert også være, men jeg tenkte mer på om det faktisk kan være at fosteret allerede krever så mye plass. Jeg er ganske liten....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...