Gå til innhold

Vanskelig dilemma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 14 var ute og sykklet her en dag. Han sto på bremsene i et veikryss skle på grusen og braste rett inn i døra på en bil. Gutten kom heldigvis så og si uskadd fra hendelsen. Døra på bilen fikk en ripe og en bulk. Problemet er at jeg ikke har forsikring....dumme meg!!! er det noen som vet hvordan reglene er på slikt? Er det en selvfølge at jeg betaler alle skadene når det gjelder en myk trafikkant og en bil? Syns dette er vanskelig mest fordi jeg har dårlig råd. Jeg tviler ikke på bilføreren som sier at han ikke hadde noe skyld i dette....Han har også et vitne.

Gjest vet ikke men
Skrevet

Å gud, så godt at han ikke ble skadet!! Jeg fikk hjertet i halsen da jeg leste det, for det kunne jo gått riktig ille.

Jeg vet ikke når det gjelder erstatningsplikt, men jeg trodde faktisk at når det gjaldt barn så var ikke de (eller foreldrene) erstatningspliktige i et slikt tilfelle. Tror at i dette tilfelle burde mannen heller få det dekket av sin egen forsikring.

Skrevet

Har du innboforsikring /boliforsikring, lurer jeg på om det er noe slags tabbeforsikring inkludert - hvis man skulle komme til å gjøre skade på andres eiendom. Det var det iallfall tidligere. Greit å ha hvis ungen din sparket fortball på vinduet til naboen..

Skrevet

Å gud, så godt at han ikke ble skadet!! Jeg fikk hjertet i halsen da jeg leste det, for det kunne jo gått riktig ille.

Jeg vet ikke når det gjelder erstatningsplikt, men jeg trodde faktisk at når det gjaldt barn så var ikke de (eller foreldrene) erstatningspliktige i et slikt tilfelle. Tror at i dette tilfelle burde mannen heller få det dekket av sin egen forsikring.

Dersom det hadde vært et lite barn hadde ikke bileieren hatt noe å komme med, men en 14-åring må en kunne forvente oppfører seg korrekt i trafikken. Derfor er nok foreldene ansvarlige for skader han gjør på andres eiendom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...