Gå til innhold

Vanskelig dilemma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 14 var ute og sykklet her en dag. Han sto på bremsene i et veikryss skle på grusen og braste rett inn i døra på en bil. Gutten kom heldigvis så og si uskadd fra hendelsen. Døra på bilen fikk en ripe og en bulk. Problemet er at jeg ikke har forsikring....dumme meg!!! er det noen som vet hvordan reglene er på slikt? Er det en selvfølge at jeg betaler alle skadene når det gjelder en myk trafikkant og en bil? Syns dette er vanskelig mest fordi jeg har dårlig råd. Jeg tviler ikke på bilføreren som sier at han ikke hadde noe skyld i dette....Han har også et vitne.

Skrevet

Sjekk om det dekkes av hjem-forsikringen din.

Jeg har ingen hjemforsikring! Vet dette er helt håreisende..men sånn er det altså!

Gjest Gurojenta
Skrevet

Jeg har ingen hjemforsikring! Vet dette er helt håreisende..men sånn er det altså!

Vil bare uansett råde deg til å skaffe det så fort som bare det om du ikke har det!

Skrevet

Er du sikker på at ikke innboforsikringen din har en ansvarsdel som dekker slike tilfeller?

Hvis ikke, så er det begrenset hvor stort beløp du er ansvarlig for : se http://lovdata.no/all/tl-19690613-026-001.html#1-2 . Jeg mener slike tilfeller faller inn under den bestemmelsen som sier at dersom barnet har vært uaktsomt så er du kun ansvarlig for beløp opp til kr. 5000,-

Ansvar forutsetter at hun har vært uaktsom, men det har hun vel kanskje vært?

Skrevet

Vil bare uansett råde deg til å skaffe det så fort som bare det om du ikke har det!

Ja det skal jeg virkelig. Jeg er trygdet pga sykdom derfor har jeg svært dårlig råd. Slike utgifter har jeg liksom skjøvet foran meg, og det ser jeg nå at kan straffe seg!

Skrevet

Er du sikker på at ikke innboforsikringen din har en ansvarsdel som dekker slike tilfeller?

Hvis ikke, så er det begrenset hvor stort beløp du er ansvarlig for : se http://lovdata.no/all/tl-19690613-026-001.html#1-2 . Jeg mener slike tilfeller faller inn under den bestemmelsen som sier at dersom barnet har vært uaktsomt så er du kun ansvarlig for beløp opp til kr. 5000,-

Ansvar forutsetter at hun har vært uaktsom, men det har hun vel kanskje vært?

Tusen takk! Jeg håper advokaten svarer meg her. Men egentlig syns jeg jo selv at det er mest realt å betale. Men om dette blir veldig dyrt klarer jeg det bare ikke. Jeg tror jo også at en bilist har et ganske stort ansvar i forhold til myke trafikanter og er derfor ikke helt sikker på reglene her.

Uaktsom har han nok vært...eller uheldig....han påsto at han skle på grusen da han skulle bremse, men han har nok også kjørt ganske uvørent kan jeg tenke meg.

Gjest Skaff deg forsikring
Skrevet

Ser at du håper på svar fra advokaten her inne.

Tror du må betale for å få svar

Gjest løp og kjøp
Skrevet

Ja det skal jeg virkelig. Jeg er trygdet pga sykdom derfor har jeg svært dårlig råd. Slike utgifter har jeg liksom skjøvet foran meg, og det ser jeg nå at kan straffe seg!

Og denne erfaringen (liten lakskade på en bil) er jo en bagatell i forhold til hvis boligen deres brenner. Du ville ikke hatt råd tid å skaffe deg et annet sted bo eller erstattet alt som var borte hvis du ikke hadde forsikring!

Gå inn på nettsiden til et forsikringsselskap umiddelbart, og registrer deg / kryss av for at de ringer deg.

Skrevet

Ser at du håper på svar fra advokaten her inne.

Tror du må betale for å få svar

Jeg har betalt:-)

Skrevet

Men godtar banken at du ikke har forsikring, hvis du har boliglån der mener jeg.

skaff deg iallfall forsikring i dag, det kan bli dyrt å la være.

Gjest like forsikringsløs
Skrevet

Hvordan gikk det med denne saken?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...