Gå til innhold

Vestibulitt

Anbefalte innlegg

Gjest Belladonna25

Hei! Jeg er ei jente på 25 år med vestibulitt. Har hatt vestibulitt i minst 2 år, men hadde vansker med smerter under samleie en god stund før det ble virkelig ille. Nå har jeg holdt opp med samleie i 2 år og forsøkt litt forskjellig behandling. Har blant annet vært hos Josef Ekgren i Oslo. Han anbefalte å smøre med Atropinkrem, ta Diflucan 1 gang i uken og evt. antihistamin daglig (Atarax), massere skjeden daglig, samt gjøre knipeøvelser. Har holdt på med dette i 7-8 måneder nå. Jeg har blitt bedre på den måten at jeg er mer avslappet i skjeden og det er lettere å føre inn fingre/dilator, men selve vestibulitten er der fremdeles! Jeg føler meg ikke spesielt stresset eller har andre store problemer, så kan ikke helt se at dette skal ha en psykisk årsak! Jeg tror selv at jeg har fått vestibulitt fordi jeg har hatt mye sex uten å være våt og ha fysisk lyst...Har strevd med liten sexlyst lenge, men er jo veldig glad i samboeren min og har derfor hatt sex med ham selv om jeg ikke har vært veldig seksuelt opphisset. Spørsmålet mitt er om du kjenner til en lege i Norge som utfører operasjon på vestibulittpasienter?? Mener å ha lest en gang på nettet om en lege i Trondheim som utfører disse operasjonene..Er det deg?? Jeg har hørt at det er 80% sjanse for å bli betraktelig bedre eller helt bra etter en sånn operasjon...Begynner å bli temmelig lei av å ikke fungere seksuelt og vurderer å operere meg! Hva mener du om dette? Tror du jeg bør prøve antidepressiva (er ikke deprimert) eller østrogensalve for å se om det funker? Lurer også på om jeg kan mangle noen hormoner siden jeg har hatt lite sexlyst i flere år...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286195-vestibulitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...