Gå til innhold

Healing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker en del på alternative behandlinger og vil gjerne undersøke hva healing er for noe.

Hva går det utpå? Meditering? Håndspålegging? eller noe annet?

Skrevet

Healing er jeg helt i mot,ville holdt meg langt unna det hadde jeg vaert deg...Mange praktiserer det,sier det hjelper, og det tror jeg stemmer,men...

Jeg er kristen da, og som du kanskje vet,saa er kristne i mot dette,at helbredelse som sjer uten i Jesu navn, ja det kommer ikke fra det gode,mener vi....

Misforstaa meg rett her! Jeg mener ikke at healere er onde!! Men helbredelsen kommer ikke fra det gode, og det er de ikke klar over, fordi de tror ikke paa det.

Det er nok mange som er uenig i meg i dette,men det faar saa vaere. Hva med aa be om helbredelse til Gud (i Jesu Navn)? Jeg har opplevd helbredelse ved aa be:) Og flere med!

Skrevet

Healing er jeg helt i mot,ville holdt meg langt unna det hadde jeg vaert deg...Mange praktiserer det,sier det hjelper, og det tror jeg stemmer,men...

Jeg er kristen da, og som du kanskje vet,saa er kristne i mot dette,at helbredelse som sjer uten i Jesu navn, ja det kommer ikke fra det gode,mener vi....

Misforstaa meg rett her! Jeg mener ikke at healere er onde!! Men helbredelsen kommer ikke fra det gode, og det er de ikke klar over, fordi de tror ikke paa det.

Det er nok mange som er uenig i meg i dette,men det faar saa vaere. Hva med aa be om helbredelse til Gud (i Jesu Navn)? Jeg har opplevd helbredelse ved aa be:) Og flere med!

Jeg trodde at dette hadde røtter i kristen tro.

Skrevet

Jeg trodde at dette hadde røtter i kristen tro.

Nei det har ingen roetter i den kristne tro, men skjonner at noen kan tro det. Jeg vet ikke hva healing stammer fra, men jeg vet at helbredelse ved bonn stammer fra Gud:)

Skrevet

For noe tøv!

Skrevet

Prøv, da vel.

Jeg blir himmlefallen over at det skulle være noe gærent fordi det ikke er Jesus osv., ref Angela. Trodde ikke vi levde i middelalderen. Noen folk har evner - men det er mange som bare tror de har det, eller som er ute etter penger. Få tak i en som har gode referanser. Og om healeren er religiøs eller ikke, det får du som regel ikke vite. Samme kan det være også.

Skrevet

Nei det har ingen roetter i den kristne tro, men skjonner at noen kan tro det. Jeg vet ikke hva healing stammer fra, men jeg vet at helbredelse ved bonn stammer fra Gud:)

...og at det oppspinn fra ende til annen.

Skrevet

Jeg har vært hos healer med minstemann. Jeg satt/lå i en stol med han på brystet mitt. Hun healer dama spilte avslappende musikk, hadde duftlys tent. Så gikk hun over guttungen med hendene. Hun berørte han ikke, men holdt hendene ca 10-15 cm unna. Jeg kjente varmen strålte ifra hendene hennes.

Jeg var der fordi han var så plaget med forstoppelse. Helt merkelig, men ungen dreit hver dag i uka etterpå!! Så var det en liten periode med problemer igjen. Men han er ikke lenger plaget med forstoppelse.

Samboeren min var hos en annen healer med nestminstemann. Vi har vært plaget med han siden fødselen. Ikke fått i han mat, og han har vært under percentilkurven. Så hadde han en 3ukersperiode hvor han omtrent ikke spiste noe og gikk ned noen 100 g.

Vi var langt nede da, og dro til healer med han i ren desperasjon. Det er jo 9 mnd siden nå. Han har ikke hatt fullstendig spisenekt etter det. Bortsett fra ca 1 mnd etterpå. Men da hadde han lungebetennelse. Han har lagt greit på seg, og kommet inn på percentilkurven igjen. Han er utredet på sykehus. Det de fant der var at han blør fra tarmen. Men noe behandling har han ikke fått, fordi de ikke vet hvorfor han gjør det. Jeg er ikke i tvil om at healerbesøkene har hjulpet våre unger!

Og for å fortelle om en 3 historie:

Jeg hadde vært å opr vekk visdomstann nr 2. Etter første gangen hadde jeg ondt i 2-3 dager etterpå, og tok paralgin forte. Denne gangen traff jeg en merkelig skrue på flyet hjem. Han kunne merke at det "var noe galt med meg". Sa jo hva det var da. Og så ville han fjerne smerten min. Jaja, det kan jo ikke skade å prøve, tenkte jeg men trodde ikke på det. Han trykket på et punkt i handa min som visstnok skal være et smertepunkt. Så holdt vi fingertuppene mot hverandre og utvekslet energier. Ja jeg vet det høres helt tullete ut. Men armen min ble helt varm. Og da jeg gikk av flyet var jeg smertefri!

Skrevet

For noe tull!!! Jeg vet om flere kristne som har helende evner. Grr, nå ble jeg skikkelig provosert.

At fundamentalistiske kristne skal oppføre seg slik - sette seg på sin høye trone og tro de vet og kan alt. Fy søren!

Skrevet

Healing, av de som virkelig har evnene, er som regel en veldig rolig ting. Den som behandles sitter eller ligger mens den som behandler som regel fører hendene over personen uten å berøre. Noen ganger berøres det også.

Det finnes også de som kan hjelpe over telefon.

Før jeg tok kontakt med en healer ville jeg forhørt meg med noen som har vært der. Det finnes mange sjarlataner som utnytter folks sykdom og desperasjon til egen økonomisk vinning.

Nær her jeg bor er det en healer. Han tar ikke betalt. Folk som ønsker det kan legge igjen penger, men han vil ikke ta seg betalt. Evnene har han ikke bedt om å få, men han må bruke dem, som han sier.

Skrevet

For noe tull!!! Jeg vet om flere kristne som har helende evner. Grr, nå ble jeg skikkelig provosert.

At fundamentalistiske kristne skal oppføre seg slik - sette seg på sin høye trone og tro de vet og kan alt. Fy søren!

For det forste saa tror jeg ikke at jeg kan og vet alt! At man tror paa Jesus handler ikke om at man lever i middelalderen heller. Om jeg er i mot healing,saa er vel det min sak? Og hvorfor skal min tro provosere?

Jubalong70, du vet heller ikke alt,gjor du vel? Saa hva vet vel du om healing er fra det gode?

En annen ting. INGEN kristne har helende evner, om de legger hendene paa de syke,ber, og de blir helbredet,saa er det Gud som helbreder,ikke de.

Folk som er healere og kaller seg kristne...Ja det er vel bare Gud selv som vet stemmer.

Det er mye hokus pokus rundt omkring, mye alternativt,osv. Men det er jo bare aa aapne bibelen det,saa finner du slike ting fra tusener av aar tilbake. Jeg har valgt min tro, og utifra den troen, og det som staar i bibelen, saa har jeg min oppfatning av hva som kommer fra det gode eller ikke. Saa faar det bare provosere deg eller evt. andre.

Skrevet

For det forste saa tror jeg ikke at jeg kan og vet alt! At man tror paa Jesus handler ikke om at man lever i middelalderen heller. Om jeg er i mot healing,saa er vel det min sak? Og hvorfor skal min tro provosere?

Jubalong70, du vet heller ikke alt,gjor du vel? Saa hva vet vel du om healing er fra det gode?

En annen ting. INGEN kristne har helende evner, om de legger hendene paa de syke,ber, og de blir helbredet,saa er det Gud som helbreder,ikke de.

Folk som er healere og kaller seg kristne...Ja det er vel bare Gud selv som vet stemmer.

Det er mye hokus pokus rundt omkring, mye alternativt,osv. Men det er jo bare aa aapne bibelen det,saa finner du slike ting fra tusener av aar tilbake. Jeg har valgt min tro, og utifra den troen, og det som staar i bibelen, saa har jeg min oppfatning av hva som kommer fra det gode eller ikke. Saa faar det bare provosere deg eller evt. andre.

Når healing gjør godt, så må man jo kunne si at det er av det gode?! Hehe.

Skrevet

I Bibelen er det beskrevet flere som helbreder.

I våre dager er det flere som helbreder.

Greit nok, det er ingen som er like "flinke" som Jesus var - han står nok i en særstilling og vil alltid gjøre det.

Jeg er selv kristen og er overbevist om at hvert menneske får de evnene Gud (eller den høyere makten) ønsker at vi skal få. Noen får helbredende evner, og er det da opp til noen fundamentalister å si at det er galt av dem?

Andre får evner i helt andre retninger, sang, omsorg, matematikk, språk, teknikk osv. Er det også galt å bruke de evnene? Hvem er det som har gitt dem evner i de retningene?

Jeg har overhode ikke noe i mot din tro, men jeg blir provosert over at du og fundamentalister fra alle trosretninger skal rakke ned på det dere ikke selv evner å se at finnes.

Det forundrer meg at folk som tror på Gud - noe som er så abstrakt - ikke evner å se at det også finnes andre ting mellom himmel og jord som vi ikke har klart å se enda.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...