Gå til innhold

Har noen erfaring med skandiabanken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har meldt meg som kunde, og ønsker å vite om denne banken er bra. Må jeg ha 2 kontoer for å kunne overføre penger? hvis ikke hvordan setter jeg inn pengene? hvis en setter det inn via en tilfeldig bank må en jo betale gebyr. Hva med lån, er det vanskelig å få, og hvor lang behandlingstid?

Jeg har vært trofast kunde i min nåværende bank i alle år, nå er jeg lei alle gebyrer ovs. I tillegg måtte jeg nylig betale et åpningsgebyr på 3500 kr på ett lite lån. Irriterende mye, enda jeg er stamkunde.

Skrevet

Du får ikke satt inn cash med mindre du bruker en annen bank og overfører, nei. Men hvor ofte har en behov for det? Jeg har nesten aldri gjort det i alle fall. Jeg har brukt skandiabanken i mange år og er fornøyd med betingelsene på brukskonto. Lån kan du søke i nettbanken. Jeg har bare benyttet meg av kontokreditt en gang og det gikk kjapt og kostet meg lite. Billånene er det bra betingelser på. Tror ikke de har førstehjemslån så det er en ulempe om en trenger 100 % finansiering til første bolig. Men en kan jo søke lån i andre banker, ikke alle som krever helkundeforhold.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Skandiabanken.

Det er bare nettbank, så du kan ikke "gå i banken" og ta ut/sette inn penger. Ta ut gjør du som ellers, i minibank eller butikk. Penger må overføres fra en annen konto, enten din egen eller andres. Men er du ofte i banken og setter inn kontanter?

Visa-kortet er uten bilde, og fungerer derfor ikke som legitimasjon. For å få visa-kort må du ha 10 000 på kontoen.

Har aldri søkt om lån der, men du kan gjøre det på nettet. Tror du får i hvert fall et foreløbig svar ganske fort.

Skrevet

Samboeren min er finansministeren her i huset, og han insisterer nå på at vi bytter fra Skandiabanken, som vi har hatt i over 6 år, til BN-bank. Bedre rente der, påstår han.

Selv aner jeg ingenting om renter og slikt, men er veldig fornøyd med hvordan Skandiabanken fungerer. :o)

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Skandiabanken.

Det er bare nettbank, så du kan ikke "gå i banken" og ta ut/sette inn penger. Ta ut gjør du som ellers, i minibank eller butikk. Penger må overføres fra en annen konto, enten din egen eller andres. Men er du ofte i banken og setter inn kontanter?

Visa-kortet er uten bilde, og fungerer derfor ikke som legitimasjon. For å få visa-kort må du ha 10 000 på kontoen.

Har aldri søkt om lån der, men du kan gjøre det på nettet. Tror du får i hvert fall et foreløbig svar ganske fort.

Du kan få visa-kort både med og uten bilde. Jeg har begge deler fra skandiabanken.

Skrevet

Du kan få visa-kort både med og uten bilde. Jeg har begge deler fra skandiabanken.

Hvordan har du fått til det? Jeg spurte om det da jeg byttet, men fikk til svar at det ikke var mulig.

Skrevet

Hvordan har du fått til det? Jeg spurte om det da jeg byttet, men fikk til svar at det ikke var mulig.

Hmm, ser nå når jeg går inn på kortbestilling at du har rett. De tilbyr nå bare visakort uten bilde. Da må det bare ha vært i starten det var med bilde da. For jeg har det jo ennå. Og det er ikke lenge siden jeg fikk fornyet det, da det gamle var utgått. Det var merkelig...

Skrevet

Jeg har brukt Skandiabanken i mange år. Veldig fornøyd. Nå har jeg imidlertid oppdaget at Ya bank gir mye bedre innskuddsrente.

Jeg har vel aldri trengt å sette inn kontanter. For å få gjort det må du nok ha to konti. En i en bank hvor du faktisk kan levere inn pengene.

Ellers er jeg superfornøyd med banken. Kundeservice (om du må ringe inn) fungerer også strålende.

Skrevet

Bankene tenker ikke automatisk på at du er stamkunde. Du må gjerne minne dem på det, og true med å finne en annen bank. Da foreldre mine skulle ta opp lån for ikke så lenge siden, fikk de vite at det ble utsatt og utsatt når de kunne få pengene. Da sa de at de hadde fått et tilbud fra en annen bank som ville gi dem pengene fortere, og da fikk de pengene med en gang allikevel.

Skrevet

Hmm, ser nå når jeg går inn på kortbestilling at du har rett. De tilbyr nå bare visakort uten bilde. Da må det bare ha vært i starten det var med bilde da. For jeg har det jo ennå. Og det er ikke lenge siden jeg fikk fornyet det, da det gamle var utgått. Det var merkelig...

I starten ga de VISA-kort med bilde, men så måtte de innskjerpe det fordi det ikke var sikkert nok, måten de gjorde det på. De som allerede har fått VISA-kort med bilde får fornyet dette (med bilde) så lenge de ønsker det. De fornyer altså, men de lager ingen nye med bilde. Sånn har det vært i minimum 5-6 år.

Skrevet

I starten ga de VISA-kort med bilde, men så måtte de innskjerpe det fordi det ikke var sikkert nok, måten de gjorde det på. De som allerede har fått VISA-kort med bilde får fornyet dette (med bilde) så lenge de ønsker det. De fornyer altså, men de lager ingen nye med bilde. Sånn har det vært i minimum 5-6 år.

Ja, stemmer sikkert det da. Har hatt den banken lenge og har ikke sjekket det siden jeg får nytt automatisk:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...