Gå til innhold

Irritasjon fører til migrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er plaga av migrene opptil flere ganger i uka. Migrenen er ikke så ille at han ikke klarer å gjøre annet enn å ligge, men han har tydelig vondt og det ene øyet blir gjerne litt "rart" og på en måte litt rødlig rundt. Aller helst bør han sove i en-to timer og da kan anfallet være over.

Vi har funnet ut at regelmessig kosthold og nok søvn er viktig. I tillegg tror jeg endel av migrenen ligger på det psykiske plan. Dersom han blir irritert (og han blir lett irritabel;)) kommer migrenen sigende på med en gang. Det er jo håpløst å ta en heftig diskusjon med en som må legge seg og sove bort migrenen med det samme *ler*

Er dette vanlig eller hva er det som skjer??

*har ikke peiling på migene*

Skrevet

Ja, det er iallefall vanlig hos meg. Stress (og anspenthet) kan utløse anfall.

Regelmessig søvn er et must for meg. Ikke for mye, og ikke for lite.

Skrevet

''Det er jo håpløst å ta en heftig diskusjon med en som må legge seg og sove bort migrenen med det samme *ler* Er dette vanlig eller hva er det som skjer??''

Det er et tegn på at du har vunnet diskusjonen. *s*

Skrevet

''Det er jo håpløst å ta en heftig diskusjon med en som må legge seg og sove bort migrenen med det samme *ler* Er dette vanlig eller hva er det som skjer??''

*hehe*

Skrevet

Det må jeg si meg helt enig i for det er faktisk jeg som alltid får det siste ordet, men det handler igrunnen mest om argumentasjonsteknikk ;)

Spørs om det er der migreneproblematikken ligger ;)

Skrevet

Ja, det er iallefall vanlig hos meg. Stress (og anspenthet) kan utløse anfall.

Regelmessig søvn er et must for meg. Ikke for mye, og ikke for lite.

Okei, da er det kanskje ikke så veldig uvanlig da.. Men det virker jo temmelig håpløst når jeg må veie hvert eneste ord for å passe på at han ikke får migrene ;)

Dessuten begynner vi å få store unger som er gode på argumentasjonsteknikker overfor papsen. Det er ikke rent sjelden han får migrene av ungene heller ;-/

Skrevet

Får han medisiner? min mor har hatt migrene i alle år, men nå kjenner hun at et anfall er på vei, og hun klarer å forhindre de verste anfallene.

Migrene er fælt. Jeg husker hvor lyssky hun ble, og hun sov i 3 dager i strekk. Nå hjelper heldigvis medisinene henne!

Skrevet

Får han medisiner? min mor har hatt migrene i alle år, men nå kjenner hun at et anfall er på vei, og hun klarer å forhindre de verste anfallene.

Migrene er fælt. Jeg husker hvor lyssky hun ble, og hun sov i 3 dager i strekk. Nå hjelper heldigvis medisinene henne!

Han har bare prøvd en type medisiner og de funka ikke :-(

Det er bare de siste par årene han har hatt migrene, så derfor har han ikke prøvd så mye ennå og han er ikke akkurat typen til å dra til legen heller *sukk*

Fotsoneterapi hjalp ham utrolig godt, men nå er det lenge siden han har tatt behandling.

Eldstejenta vår på 10 år ser ut til å ha arva samme typen migrene :-(

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i dette. Å leve sunt er viktig og unngå negativt stress.

Skrevet

''Det er jo håpløst å ta en heftig diskusjon med en som må legge seg og sove bort migrenen med det samme *ler*''

Det er hans eget ansvar å llære seg å takle frustrsajonene sine. Ddu kan jo ikke gå på tå-hev, heller. Hvis han har problemer med vanlig samliv, som inkluderer litt diskusjoner/utlufting osv., kan han jo gå til psykolog og finne ut hvorfor han blir så stressa av det. Det er hans ansvar, mener jeg. Ikke ditt.

Ellers får du gå og kjøpe deg et par silkehansker... Og installere boksepute i garasjen. hehe..

Gjest har migrene
Skrevet

Før anfall kan jeg bli irritert og hissig, selv om det ikke er noen grunn til det. Så før jeg får vondt kan jeg merke på humøret om det kan komme anfall. Mannen din er heldig siden anfallet går så fort over, men det er viktig at han holder rutiner og drikker og spiser regelmessig for eksempel. Det er heller ikke lurt å hvile middag (for meg); det kan utløse anfall.

Skrevet

''Det er jo håpløst å ta en heftig diskusjon med en som må legge seg og sove bort migrenen med det samme *ler*''

Det er hans eget ansvar å llære seg å takle frustrsajonene sine. Ddu kan jo ikke gå på tå-hev, heller. Hvis han har problemer med vanlig samliv, som inkluderer litt diskusjoner/utlufting osv., kan han jo gå til psykolog og finne ut hvorfor han blir så stressa av det. Det er hans ansvar, mener jeg. Ikke ditt.

Ellers får du gå og kjøpe deg et par silkehansker... Og installere boksepute i garasjen. hehe..

Jeg er heldigvis født med godt humør, så det er stort sett bare ca en dag i måneden jeg kan ha kortere lunte enn ellers ;)

Mannen min er enig i at dersom jeg hadde hatt like kort lunte som han, så hadde vi rett og slett ikke fiksa å bo sammen ;)

Bare så det er sagt, så er mannen min snill, kjærlig og grei. Han er en skikkelig kosebamse, så jeg føler jeg er litt urettferdig mot han i denne tråden ;)

Men det er riktig, som jeg sier, at han tåler null negativt stress, så det gjelder å overse visse irritasjonsmomenter for å unngå at han blir sengeliggende *ler*

Jeg tror også han bruker for mye energi på negativt stress. Når jeg blir sinna, er det over på et blunk, mens han blir gående som en fornærma og olm okse leeenge etterpå. Som oftest pleier jeg å le litt av han pga dette og ta prøver han å ta seg sammen;)

Jeg har hinta om at han burde begynne på yoga for å lære å slappe av, men jeg tror ikke han helt klarer å se seg selv utføre yogaøvelser ;)

Skrevet

Før anfall kan jeg bli irritert og hissig, selv om det ikke er noen grunn til det. Så før jeg får vondt kan jeg merke på humøret om det kan komme anfall. Mannen din er heldig siden anfallet går så fort over, men det er viktig at han holder rutiner og drikker og spiser regelmessig for eksempel. Det er heller ikke lurt å hvile middag (for meg); det kan utløse anfall.

Det med å hvile middag skal jeg sannelig vise han ;)

Skrevet

Okei, da er det kanskje ikke så veldig uvanlig da.. Men det virker jo temmelig håpløst når jeg må veie hvert eneste ord for å passe på at han ikke får migrene ;)

Dessuten begynner vi å få store unger som er gode på argumentasjonsteknikker overfor papsen. Det er ikke rent sjelden han får migrene av ungene heller ;-/

Kansje en ide at han lærer å styre seg.. ? :o)

Skrevet

Kansje en ide at han lærer å styre seg.. ? :o)

Det temaet er stadig oppe til diskusjon, men da får han migrenetendenser med det samme *hehe*

Skrevet

Det temaet er stadig oppe til diskusjon, men da får han migrenetendenser med det samme *hehe*

Men det er fordi dere da treffer spikeren på hodet. Avsted til samtaleterapi med'n!

Skrevet

Men det er fordi dere da treffer spikeren på hodet. Avsted til samtaleterapi med'n!

Kan du si det til han?

Skrevet

Kan du si det til han?

Ja, gi meg sms eller mailadr. så skriver jeg. Men jeg garanterer ikke at han ikke får anfall da... ;)

Skrevet

Ja, gi meg sms eller mailadr. så skriver jeg. Men jeg garanterer ikke at han ikke får anfall da... ;)

Hehe, vi får vente til en dag han har tid til å få migreneanfall ;)

Gjest har migrene
Skrevet

Det med å hvile middag skal jeg sannelig vise han ;)

Også dersom jeg er våken om morgenen men vil sove mer bør jeg heller stå opp.

Men det med en hvil bør han se på!

Kan irritasjonen være fordi et anfall er på vei?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...