Gjest Vurdere, vurdere.. Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Har mannen i huset smoking, og når bruker han den? Det sto et sted på nettet at det er et aftenantrekk som bør brukes etter kl 1800. Følges den regelen? Skal det være silkebeslag på jakka og silkestripe på buksa? Bør en mann ha smoking?-) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 ''Bør en mann ha smoking?-)'' Nei, det syns jeg ikke han bør. :-) 0 Siter
Gjest Gurojenta Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 Mannen kjøpte det til en anledning fordi det var et "krav", men den har aldri vært brukt siden. 0 Siter
adelie Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 ''Bør en mann ha smoking?-)'' Nei. Han kan leie en, hvis det er obligatorisk i forb. med bryllup el.l. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 Nei, han bør a en mørk dress. Smoking kan leies, synes 0 Siter
Gjest hedvig46 Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 ''Bør en mann ha smoking?-)'' Nei, det syns jeg ikke han bør. :-) enig. synes smoking er litt sånn 80-talls harry. hehhe :-) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 De aller færreste menn trenger å ha en smoking i klesskapet. De få gangene det er påkrevd kan man leie. 0 Siter
morsan Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 enig. synes smoking er litt sånn 80-talls harry. hehhe :-) Da tror jeg du ser for deg 80-tallsvarianten med kort jakke og knallfarget magebelte! ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 Ja, han har smoking og den brukes innimellom til selskapelige anledninger, men ikke nødvendigvis hvert år. Han har brukt den i brylluper, av og til på andre selskaper. Han har holdt samma fasongen de siste 25 årene, så her trengs det ikke nyanskaffelser hele tiden;-) 0 Siter
morsan Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 http://www.skikkogbruk.no/index.php?id=31&nid=35 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 Da tror jeg du ser for deg 80-tallsvarianten med kort jakke og knallfarget magebelte! ;-) Syns det er helt unødvendig med smoking i skapet selv om jeg ikke ser for meg en harry variant med cerise, syrinlilla, gult eller turkis magebelte. :-) 0 Siter
morsan Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 Syns det er helt unødvendig med smoking i skapet selv om jeg ikke ser for meg en harry variant med cerise, syrinlilla, gult eller turkis magebelte. :-) Den er grewit - hevr må få ha sin mening. Om det er 'nødvendig' eller ikke med smoking kommer jo an på hva slags kleskode det er blant dem man omgås. For eksempel når jeg er på firmajulebord skulle jeg faktisk ønske at flere menn hadde smoking. Damene på jobben stasher seg opp med flotte kjoler etc, mens mennene ser jo ut som om de kommer rett fra kontoret i den samma dressen de bruker der. Og har man en jobb der man bruker dress hver dag, er det jo litt artig at festantrekket er av en annen type;-) 0 Siter
Gjest Sandra salamander Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 Mannen i huset har smoking, den brukes i bryllup og på nyttårsaften. Det er et plagg en mann godt kan ha i huset, men bare hvis han har et utvalg dresser fra før til andre anledninger. 0 Siter
Sofline Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 Samboeren min har smoking. Han har brukt den en gang, i bryllupet til søsteren sin. 0 Siter
Sofline Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 Ja, han har smoking og den brukes innimellom til selskapelige anledninger, men ikke nødvendigvis hvert år. Han har brukt den i brylluper, av og til på andre selskaper. Han har holdt samma fasongen de siste 25 årene, så her trengs det ikke nyanskaffelser hele tiden;-) Nå leste jeg: "Jeg har smoking...." Jeg var jo sikker på at du er kvinne, og begynte derfor å lure litt. :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 Mannen min har kun én dress - en sort - og den duger til bryllup, nyttårsaften, konfrmasjon, dåp, 30- og 40 års dager og begravelser. For min del kunne han gjerne hatt en dress til, eller smoking, men han bruker dressen sin såpass sjelden, at det muligens ville vært sløsing med penger.... 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 Den er grewit - hevr må få ha sin mening. Om det er 'nødvendig' eller ikke med smoking kommer jo an på hva slags kleskode det er blant dem man omgås. For eksempel når jeg er på firmajulebord skulle jeg faktisk ønske at flere menn hadde smoking. Damene på jobben stasher seg opp med flotte kjoler etc, mens mennene ser jo ut som om de kommer rett fra kontoret i den samma dressen de bruker der. Og har man en jobb der man bruker dress hver dag, er det jo litt artig at festantrekket er av en annen type;-) ''Og har man en jobb der man bruker dress hver dag, er det jo litt artig at festantrekket er av en annen type;-)'' Jeg omgås nok lite folk som går med dress hver dag, jeg. :-) 0 Siter
morsan Skrevet 24. september 2007 Skrevet 24. september 2007 ''Og har man en jobb der man bruker dress hver dag, er det jo litt artig at festantrekket er av en annen type;-)'' Jeg omgås nok lite folk som går med dress hver dag, jeg. :-) Jeg gjør omtrent ikke annet! ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.