Gå til innhold

Smoking

Gjest Vurdere, vurdere..

Anbefalte innlegg

Gjest Vurdere, vurdere..
Skrevet

Har mannen i huset smoking, og når bruker han den?

Det sto et sted på nettet at det er et aftenantrekk som bør brukes etter kl 1800. Følges den regelen? Skal det være silkebeslag på jakka og silkestripe på buksa?

Bør en mann ha smoking?-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Bør en mann ha smoking?-)''

Nei, det syns jeg ikke han bør. :-)

Gjest Gurojenta
Skrevet

Mannen kjøpte det til en anledning fordi det var et "krav", men den har aldri vært brukt siden.

Skrevet

Nei. Han kan leie en, hvis det er obligatorisk i forb. med bryllup el.l.

Skrevet

Nei, han bør a en mørk dress. Smoking kan leies,

synes

Skrevet

Nei, det syns jeg ikke han bør. :-)

enig. synes smoking er litt sånn 80-talls harry. hehhe :-)

Skrevet

De aller færreste menn trenger å ha en smoking i klesskapet. De få gangene det er påkrevd kan man leie.

Skrevet

enig. synes smoking er litt sånn 80-talls harry. hehhe :-)

Da tror jeg du ser for deg 80-tallsvarianten med kort jakke og knallfarget magebelte! ;-)

Skrevet

Ja, han har smoking og den brukes innimellom til selskapelige anledninger, men ikke nødvendigvis hvert år. Han har brukt den i brylluper, av og til på andre selskaper.

Han har holdt samma fasongen de siste 25 årene, så her trengs det ikke nyanskaffelser hele tiden;-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Da tror jeg du ser for deg 80-tallsvarianten med kort jakke og knallfarget magebelte! ;-)

Syns det er helt unødvendig med smoking i skapet selv om jeg ikke ser for meg en harry variant med cerise, syrinlilla, gult eller turkis magebelte. :-)

Skrevet

Syns det er helt unødvendig med smoking i skapet selv om jeg ikke ser for meg en harry variant med cerise, syrinlilla, gult eller turkis magebelte. :-)

Den er grewit - hevr må få ha sin mening. Om det er 'nødvendig' eller ikke med smoking kommer jo an på hva slags kleskode det er blant dem man omgås.

For eksempel når jeg er på firmajulebord skulle jeg faktisk ønske at flere menn hadde smoking. Damene på jobben stasher seg opp med flotte kjoler etc, mens mennene ser jo ut som om de kommer rett fra kontoret i den samma dressen de bruker der.

Og har man en jobb der man bruker dress hver dag, er det jo litt artig at festantrekket er av en annen type;-)

Gjest Sandra salamander
Skrevet

Mannen i huset har smoking, den brukes i bryllup og på nyttårsaften. Det er et plagg en mann godt kan ha i huset, men bare hvis han har et utvalg dresser fra før til andre anledninger.

Skrevet

Samboeren min har smoking. Han har brukt den en gang, i bryllupet til søsteren sin.

Skrevet

Ja, han har smoking og den brukes innimellom til selskapelige anledninger, men ikke nødvendigvis hvert år. Han har brukt den i brylluper, av og til på andre selskaper.

Han har holdt samma fasongen de siste 25 årene, så her trengs det ikke nyanskaffelser hele tiden;-)

Nå leste jeg: "Jeg har smoking...."

Jeg var jo sikker på at du er kvinne, og begynte derfor å lure litt. :-)

Skrevet

Mannen min har kun én dress - en sort - og den duger til bryllup, nyttårsaften, konfrmasjon, dåp, 30- og 40 års dager og begravelser.

For min del kunne han gjerne hatt en dress til, eller smoking, men han bruker dressen sin såpass sjelden, at det muligens ville vært sløsing med penger....

Gjest ChiengMai
Skrevet

Den er grewit - hevr må få ha sin mening. Om det er 'nødvendig' eller ikke med smoking kommer jo an på hva slags kleskode det er blant dem man omgås.

For eksempel når jeg er på firmajulebord skulle jeg faktisk ønske at flere menn hadde smoking. Damene på jobben stasher seg opp med flotte kjoler etc, mens mennene ser jo ut som om de kommer rett fra kontoret i den samma dressen de bruker der.

Og har man en jobb der man bruker dress hver dag, er det jo litt artig at festantrekket er av en annen type;-)

''Og har man en jobb der man bruker dress hver dag, er det jo litt artig at festantrekket er av en annen type;-)''

Jeg omgås nok lite folk som går med dress hver dag, jeg. :-)

Skrevet

''Og har man en jobb der man bruker dress hver dag, er det jo litt artig at festantrekket er av en annen type;-)''

Jeg omgås nok lite folk som går med dress hver dag, jeg. :-)

Jeg gjør omtrent ikke annet! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...