Gå til innhold

FU: Hva jobber du og din partner med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det spiller ingen rolle om dere er gift, samboer, særbo.

Litt interessant å se om yrker har noe bevisst eller ubevisst innvirkning på valg av partner.

Har det noe å si for ditt valg av partner hva h*n jobber med?

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

7

• fuji1365380447

4

• double

3

• mrxx

2

Gjest vet/lærer
Skrevet

Jeg er lærer, partneren er veterinær.

Og nei - yrkene våre hadde ikke noe å si for at det ble oss :-)

Gjest Litt anonym i kveld
Skrevet

Jeg, industriarbeider, men med noe lederansvar.

Han, forsker.

Personen jeg er glad i, men finner kunnskap sexy.

Skrevet

Jeg jobber som kundeveileder på en stor og fin duppedings-butikk (menns hobbybutikk deluxe). Han jobbber dom dataprogrammerer. Jeg er utdannet film og litteraturviter dog. Yrkene våre henger litt sammen, men ikke så mye. Men begge har universitetsudannelse, og til nå er det bare han som har klart å få relevant jobb med den.

Gjest Partner...kanskje feil?
Skrevet

Jeg jobber med regnskap/økonomi. Han er blikkenslager. Altså ingen sammenheng mellom våre yrker.

Jeg blir nok mer tiltrukket av menn som er litt kjappere i tankegangen....dessverre...

Skrevet

Mannen min er psykolig, og jeg må innrømme at det var noe som vekket litt ekstra interesse da vi begynte å date. Jeg har alltid vært fasinert av menneskets psyke og hvilke utslag det får, så jeg gledet meg til å diskutere dette mye med ham

Men etterhvert innså jeg at han var den minst "psykolig-aktige" psykologen som finnes i Norge! Han er mye mer interessert i økonomi og tall enn i mennesker.

Jeg ble på en måte litt skuffet, men samtidig så tror jeg at denne distansen er med på å gjøre ham til en veldig god psykolog. Han blir ikke så personlig involvert, men klarer å se løsninger.

Gjest fortjener han?
Skrevet

Jeg jobber med regnskap/økonomi. Han er blikkenslager. Altså ingen sammenheng mellom våre yrker.