Gå til innhold

FU: Hva jobber du og din partner med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det spiller ingen rolle om dere er gift, samboer, særbo.

Litt interessant å se om yrker har noe bevisst eller ubevisst innvirkning på valg av partner.

Har det noe å si for ditt valg av partner hva h*n jobber med?

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

7

• fuji1365380447

4

• double

3

• mrxx

2

Gjest vet/lærer
Skrevet

Jeg er lærer, partneren er veterinær.

Og nei - yrkene våre hadde ikke noe å si for at det ble oss :-)

Gjest Litt anonym i kveld
Skrevet

Jeg, industriarbeider, men med noe lederansvar.

Han, forsker.

Personen jeg er glad i, men finner kunnskap sexy.

Skrevet

Jeg jobber som kundeveileder på en stor og fin duppedings-butikk (menns hobbybutikk deluxe). Han jobbber dom dataprogrammerer. Jeg er utdannet film og litteraturviter dog. Yrkene våre henger litt sammen, men ikke så mye. Men begge har universitetsudannelse, og til nå er det bare han som har klart å få relevant jobb med den.

Gjest Partner...kanskje feil?
Skrevet

Jeg jobber med regnskap/økonomi. Han er blikkenslager. Altså ingen sammenheng mellom våre yrker.

Jeg blir nok mer tiltrukket av menn som er litt kjappere i tankegangen....dessverre...

Skrevet

Mannen min er psykolig, og jeg må innrømme at det var noe som vekket litt ekstra interesse da vi begynte å date. Jeg har alltid vært fasinert av menneskets psyke og hvilke utslag det får, så jeg gledet meg til å diskutere dette mye med ham

Men etterhvert innså jeg at han var den minst "psykolig-aktige" psykologen som finnes i Norge! Han er mye mer interessert i økonomi og tall enn i mennesker.

Jeg ble på en måte litt skuffet, men samtidig så tror jeg at denne distansen er med på å gjøre ham til en veldig god psykolog. Han blir ikke så personlig involvert, men klarer å se løsninger.

Gjest fortjener han?
Skrevet

Jeg jobber med regnskap/økonomi. Han er blikkenslager. Altså ingen sammenheng mellom våre yrker.

Jeg blir nok mer tiltrukket av menn som er litt kjappere i tankegangen....dessverre...

Kjappere i tankegangen vil si en som er høyere utdannet enn en blikkenslager? Synes det blir vel drøyt å trekke paraleller mellom kjapp tankegang og utdanning, selv om det i noen tilfeller kan stemme. Men altså, du med din regnskapsutdannelse er vel ikke mye mer utdannet enn blikkenslager? Jeg mener, hvis det er slik man skal tenke.

Skrevet

Jeg er sykepleier, han jobber i nordsjøen.

Ikke ideelt med to i "turnus", men han har mye fri mellom arb.periodene i det minste. Og han tjener tre ganger så mye som meg, så der passer vi vel bra sammen.

Skrevet

Jeg er sykepleier, han jobber i nordsjøen.

Ikke ideelt med to i "turnus", men han har mye fri mellom arb.periodene i det minste. Og han tjener tre ganger så mye som meg, så der passer vi vel bra sammen.

Så du valgte mannen din fordi han tjener mye penger.

Jepp, du sier det i allefall som det er...

Gjest Partner...kanskje feil?
Skrevet

Kjappere i tankegangen vil si en som er høyere utdannet enn en blikkenslager? Synes det blir vel drøyt å trekke paraleller mellom kjapp tankegang og utdanning, selv om det i noen tilfeller kan stemme. Men altså, du med din regnskapsutdannelse er vel ikke mye mer utdannet enn blikkenslager? Jeg mener, hvis det er slik man skal tenke.

Jeg har et par års høyskoleutdannelse. Det har ikke han. MEN det er nok ikke der forskjellen egentlig ligger. Tror dette i vårt tilfelle er personavhenging. Han er treigere enn meg, og jeg blir nok mer tiltrukket av de som er kjappere.

Ikke missforstå. Jeg har definitivt ikke noe i mot håndtverkere. Liker også selv å være med han å jobbe.

Skrevet

Jeg jobber som administrasjonsmedarbeider i en organisasjon. Kjæresten er lektor.

Skrevet

Han har lederstilling innen økonomi, jeg har utdannelse innen alternativ medisin.

Hva han gjorde hadde overhodet ikke noe å si når jeg valgte ham. Og jeg er helt overbevist om at det ikke hadde noe å si for ham hva jeg drev med :)

Skrevet

Det var jo ikke det hun sa da! Hun bare konstaterte et faktum! Mannen min tjener bortimot 10 ganger så mye som meg, det er et faktum, men det var da ikke derfor jeg valgte ham?? Han tjente faktisk ingenting da vi ble sammen, vi var studenter begge to!

Skrevet

Det var jo ikke det hun sa da! Hun bare konstaterte et faktum! Mannen min tjener bortimot 10 ganger så mye som meg, det er et faktum, men det var da ikke derfor jeg valgte ham?? Han tjente faktisk ingenting da vi ble sammen, vi var studenter begge to!

''Og han tjener tre ganger så mye som meg, så der passer vi vel bra sammen.''

Jeg tolket dette til at hun var spesielt godt fornøyd med at mannen tjener mye penger - og at derfor så passer de bra sammen.

Jeg sa jo ingenting om deg. Dere var studenter da dere traff hverandre - nå tjener han 10 ganger mer enn deg. Javel.

Skrevet

Vi traff hverandre før vi fikk jobb, mens vi studerte, så jobben var ikke avgjørende.

Nå jobber vi med nøyaktig det samme :-)

Skrevet

Mener du at det å være kjappere i tankegangen har med utdannelse å gjøre?

Jeg har relativt høy utdannelse, men har en kamerat som ikke har utdannelse i det hele tatt. Jeg har ikke sjangs til å være så kjapp i hode som han. Det kommer replikker fra han på et sekund, som jeg bruker 14 dager på å tenke ut, hehe.

Jeg vet ikke om utdannelse sier noe om hvor enkel en person er eller ikke er. Jeg kjenner mange uten utdannelse som har stor viten om mye og jeg kjenner de med utdannelse som ikke vet stort utover det de er utdannet til.Men det er mulig at det er flere enkle sjeler blant dem som ikke har utdannelse?

Skrevet

Ja, selvfølgelig var det akkurat det jeg sa....

Med det mente jeg at yrkene våre ikke "passer sammen" bortsett fra at han tjener bra der han er nå. Når jeg "valgte ham" levde han på studielån som meg, så må desverre skuffe deg der...

Skulle jeg ha kommentert at du bare tok mannen din fordi han er psykolog? Regner med det var flere ting som stod bak det valget også. Mennesker har som regel litt flere sider.

Skrevet

Ja, selvfølgelig var det akkurat det jeg sa....

Med det mente jeg at yrkene våre ikke "passer sammen" bortsett fra at han tjener bra der han er nå. Når jeg "valgte ham" levde han på studielån som meg, så må desverre skuffe deg der...

Skulle jeg ha kommentert at du bare tok mannen din fordi han er psykolog? Regner med det var flere ting som stod bak det valget også. Mennesker har som regel litt flere sider.

Selvfølgelig - sorry for min litt bitch`ie kommentar på morgenkvisten.

Ser at det ikke ser så pent ut.

Gjest kvinne 46
Skrevet

Eg er assistent på SFO og skulen. Mannen jobber på båt + er snekker på fritida.

Det vi hadde til felles er at vi har mange barn frå tidlegare ekteskap - han 5 og eg 9.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...