Gå til innhold

FU: Hva jobber du og din partner med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg er assistent på SFO og skulen. Mannen jobber på båt + er snekker på fritida.

Det vi hadde til felles er at vi har mange barn frå tidlegare ekteskap - han 5 og eg 9.

Har du ni barn?? Og han har fem...Tipper dere har det livlig på julaften!

mvh

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

7

• fuji1365380447

4

• double

3

• mrxx

2

Gjest Partner...kanskje feil?
Skrevet

Mener du at det å være kjappere i tankegangen har med utdannelse å gjøre?

Jeg har relativt høy utdannelse, men har en kamerat som ikke har utdannelse i det hele tatt. Jeg har ikke sjangs til å være så kjapp i hode som han. Det kommer replikker fra han på et sekund, som jeg bruker 14 dager på å tenke ut, hehe.

Jeg vet ikke om utdannelse sier noe om hvor enkel en person er eller ikke er. Jeg kjenner mange uten utdannelse som har stor viten om mye og jeg kjenner de med utdannelse som ikke vet stort utover det de er utdannet til.Men det er mulig at det er flere enkle sjeler blant dem som ikke har utdannelse?

Dersom du leser svaret jeg gav til "fortjener han?" så ser jeg ikke en direkte sammenheng mellom utdannelse og kjapp tankegang.

Men de helt uten utdannelse synes jeg ofte blir litt snevre. Men det kan igjen hende at de jeg kjenner som ikke har noen utdannelse ikke er representative...

Skrevet

Ja - vi traff hverandre på studiestedet. Har ikke helt like typer jobber, men på en måte litt like.... Vi jobber innen landbruk/natur/miljø.

Skrevet

Vi ble kjærester så tidlig at vi ikke hadde begynt på noen utdanning utover videregående skole, så utdanningsvei hadde ingenting å si for at vi ble sammen. Jeg er utdanna adjunkt med tilleggsutdanning og han er elektriker med tilleggsutdanning i teknikk og maskin.

Skrevet

Dersom du leser svaret jeg gav til "fortjener han?" så ser jeg ikke en direkte sammenheng mellom utdannelse og kjapp tankegang.

Men de helt uten utdannelse synes jeg ofte blir litt snevre. Men det kan igjen hende at de jeg kjenner som ikke har noen utdannelse ikke er representative...

Jeg var nok litt kjapt da, for jeg så ikke det svaret ditt:-)

Jeg skjønner hva du mener og, som jeg sa, jeg vet ikke hvordan statistikken ville se ut om det ble gjort en slik undersøkelse om dette. Det er mulig at de som er litt snevre og enkle, stort sett ikke har utdannelse, men at det finnes i "begge leire", hvis du skjønner hva jeg mener.

Min erfaring er også at de som ser veldig enkelt på ting, kanskje er de som har lav utdannelse uten at dette behøver å være noe fasittsvar.

Skrevet

Det hadde absolutt betydning for meg i valg av partner hva han jobbet med. At jeg ikke valgte etter det er en helt annen sak...

Jeg er for tiden student, og han jobber til sjøs. Da vi traff hverandre var jeg også "sjømann".

Skrevet

Eg er assistent på SFO og skulen. Mannen jobber på båt + er snekker på fritida.

Det vi hadde til felles er at vi har mange barn frå tidlegare ekteskap - han 5 og eg 9.

Oi, det høres ut som en livlig familie. :-)

Skrevet

Jeg er sykepleier, han jobber i nordsjøen.

Ikke ideelt med to i "turnus", men han har mye fri mellom arb.periodene i det minste. Og han tjener tre ganger så mye som meg, så der passer vi vel bra sammen.

Hvordan ser turnusen ut når man jobber i Nordsjøen? De har vel flere fridager enn arbeidsdager?

Skrevet

Kjappere i tankegangen vil si en som er høyere utdannet enn en blikkenslager? Synes det blir vel drøyt å trekke paraleller mellom kjapp tankegang og utdanning, selv om det i noen tilfeller kan stemme. Men altså, du med din regnskapsutdannelse er vel ikke mye mer utdannet enn blikkenslager? Jeg mener, hvis det er slik man skal tenke.

Å være kjapp i tankegangen forbinder jeg med inteligens over snittet, utdannelse eller ei.

Skrevet

Å være kjapp i tankegangen forbinder jeg med inteligens over snittet, utdannelse eller ei.

Noen menneskers hjerne er f.eks "koblet litt anderledes" enn andres. Ting som blir sagt må "kodes om" før de forstås og da tar det gjerne lenger tid å svare. Det handler om en annen måte å kommunisere på enn folk flest. Disse menneskene har en intelligens som ligger innenfor gjennomsnittet eller høyere.

Hvor kjapp et menneske er til å svare for seg har ingen sammenheng med intelligens. De fleste mennesker jeg kjenner som er kjapp i replikken har det som sin sterkeste side, og som kompensasjon for noe annet.

Skrevet

Det har helt klart noe å si for valg av partner hva hun jobber med, jeg kunne aldri blitt sammen med en som satt i kassa på butikken f.eks. Det hadde jeg vært flau over.

Jeg er forresten slakter, og kona er lege.

Huhu.

Skrevet

Vi jobber på sett og vis på kontor begge to, det får holde. :o)

Om hans yrkesvalg hadde noe å si for at vi ble sammen? Niks! Om jeg kunne vært sammen med en bilmekaniker? En søppeltømmer? En bonde? En advokat? Så definitivt - dersom vi hadde hatt like mye til felles som min elskede ogi jeg og han hadde hatt verdier og slikt som ikke hadde kræsjet veldig med mine så hadde ikke det vært noe problem. Faktisk ser jeg heller for meg at jeg har mer til felles med en bonde enn en advokat. :o)

Gjest barnehageassistent
Skrevet

Vi har begge tatt høyere utdanning, men også begge har valgt å gå en annen vei i valg av yrke. Jeg er for tiden barnehageassistent, mens han er salgsmedarbeider. Jeg synes ikke vi er blitt mindre smarte etter at vi begynte i disse yrkene, men vi har det veldig godt. Jeg synes det er synd at ens verdi ofte regnes etter utdanning og yrke. Det finnes mange grunner til at man velger det ene eller det andre.

Gjest kvinne 46
Skrevet

Oi, det høres ut som en livlig familie. :-)

Ja, her er ganske folkesomt. I kveld er her datakveld med kamerater, men i morgå har vi bedt om "frikveld" :-) Held på å lager horn fylt med skinke og ost til nattmat.

Gjest kvinne 46
Skrevet

Har du ni barn?? Og han har fem...Tipper dere har det livlig på julaften!

mvh

På juleaften deler vi familiane, men i bryllaupet var alle her. Litt nytt for dei største enda å bli stesøsken med den dei gjekk i klasse med :-)

Men det er mange å kjøpe julegåve til. Må begynne i god tid å tenke på det.

Skrevet

Det har helt klart noe å si for valg av partner hva hun jobber med, jeg kunne aldri blitt sammen med en som satt i kassa på butikken f.eks. Det hadde jeg vært flau over.

Jeg er forresten slakter, og kona er lege.

Huhu.

Og den store forskjellen på å være slakter og sitte i kassa på butikken er?

Skrevet

''Og den store forskjellen på å være slakter og sitte i kassa på butikken er?''

Forhåpentligvis er forskjellen veldig stor..

Skrevet

''Og den store forskjellen på å være slakter og sitte i kassa på butikken er?''

Forhåpentligvis er forskjellen veldig stor..

Jeg mente statusmessig.

Skrevet

Jeg mente statusmessig.

Skjønte det, men kunne ikke dy meg :)

Tatt ut av sammenhengen virket det litt små-groteskt :)

Skrevet

tror nok det var en spøk ja

så nylig en seinfeld episode der han nevnte noe intresant, alltid litt alvor i en spøk sant.

kvinner er ofte veldig opptatt av hva mannen jobber med mens vi (menn) gir totalt blanke i jva kvinner jobber med, de kan godt være slaktere og vi reagerer ikke på det. lol

kvinner klarer liksom ikke å respektere mannen om han ikke jobber med riktig greie og jobben er "bra nok" i deres øyne, tror det ofte er sånn, men bare en påstånd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...