Gå til innhold

pusteproblem og tretthet ved hjertebank

Anbefalte innlegg

Hei Jeg er en jente på 26 år som har en datter på 4mnd. Den siste tiden har jeg hatt mye hjertebank. Når hjertebanken oppstår får jeg problemer med å puste, spesielt trekke inn luft. Jeg blir veldig svimmel og trett i kroppen etter et "anfall" og får noe jeg vil forklare som varmebølger i kroppen. Det slår meg helt ut. Noen ganger kommer jeg meg et et kvarter eller halvtimes hvil andre ganger kan d gå dager før jeg klarer å fungere normalt igjen. Når hjertebanken opphører og jeg føler d går greit og begynner å bevege meg igjen, kan det av og til komme nye anfall. jeg driver for tiden ingen fysisk aktivitet, men er veldig opptatt av å være god mor, kone og student. Har kanskje tendenser til å stresse litt! Er dette normal hjertebank?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286241-pusteproblem-og-tretthet-ved-hjertebank/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Jeg synes du skal bestille en time hos fastlegen din. Symptomene kan skyldes både lav blodprosent og høyt stoffskifte, noe som sees på blodprøver. Kanskje bør du også få tatt en EKG-undersøkelse, der de ser etter om det er noen type hjerterytmeforstyrrelse som bør behandles. Under anfallene kan du prøve å telle pulsen din, og kjenn etter om den er uregelmessig, eller bare hurtig. Dette er nyttige opplysninger for legen din.

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...