Gå til innhold

hvor gamle bruker katter å bli?

Anbefalte innlegg

Gjest katteeier:)
Skrevet

er usikker på hvordan man beregner deres alder,noen som vet?Har en flott katt på 10 år,som jeg gjerne vil beholde lengst mulig...Hun er sunn og frisk,både etter egen vurdering,og dyrlegens.

Evt,hvor mange katteår er et menneske-år?Setter pris på svar:)

Gjest Gurojenta
Skrevet

Katter kan bli alt fra 10-20 år. Har også hørt om katter som har blitt 25 år faktisk.

Skrevet

Katter kan bli alt fra 10-20 år. Har også hørt om katter som har blitt 25 år faktisk.

okay:) får håpe min katt holder ut en stund til:) at hun er blant de som nærmer seg 20,og ikke dør ved 10...

Gjest Gurojenta
Skrevet

okay:) får håpe min katt holder ut en stund til:) at hun er blant de som nærmer seg 20,og ikke dør ved 10...

Det håper jeg også, det er alltid trist å måtte si farvel til en katt som har fulgt en gjennom livet. Jeg har gjort det flere ganger og det er like grusomt hver gang.

Skrevet

En venninne hadde en katt som ble nesten 20 år gammel, men de siste årene lå den stort sett og sov på et teppe på det varme badegulvet...;-) Var kun våken korte øyeblikk stort sett bare for å spise og gjøre fra seg. ;-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Den eldste katten jeg har hørt om ble over 30 år, men det hører nok til sjeldenhetene.

Skrevet

tydeligvis store variasjoner?Så lenge katten min er sunn og frisk,og har det bra så er det vel bare å glede seg over det.Sjekker henne hos dyrlegen jevnlig,og der er det kun gode tilbakemeldinger,jeg steller visst godt med henne:)

Tar gjerne imot flere svar og,om hvor gamle deres dyr er/ble:)

Skrevet

Et menneskeår er syv katteår, det første året er imidlertid 14 år. Med andre ord er en ti år gammel katt 77 menneskeår. Men det blir litt meningsløst å regne sånn.

Er katten din frisk og rask kan du godt regne med å beholde den i fem år til. Jeg har hørt om katter som blir over 20 år også.

Skrevet

Vår katt blir 12 år i mai neste år. Er frisk og rørig, så jeg håper vi får beholde den leeenge enda.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...