Gå til innhold

Presentere seg selv på telefon

Anbefalte innlegg

Gjest Jobbsøker
Skrevet

Hvordan gjør dere det ?

"Hei, det er Xxxx Xxxxxxxx som ringer, bla blabla"

Vet ikke hvorfor men jeg syns det høres så dumt ut ;)

Jeg skal ringe litt rundt og høre etter jobb og lurte på hvordan man egentlig bør presentere seg selv på telefon, i åpningen.

Skrevet

"hei mitt navn er kari normann og ringer angående .........."

tror det gei slik som er vanlig, er hvertfall slik jeg gjør det :)

Skrevet

"hei mitt navn er kari normann og ringer angående .........."

tror det gei slik som er vanlig, er hvertfall slik jeg gjør det :)

Enig, slik gjør jeg det også.

Skrevet

Jeg gjør som deg. Eventuelt "hei, jeg heter" eller "hei, mitt navn er".

Skrevet

Jeg gjør det i allfall sånn uansett hvilket kontor jeg ringer til. Ringer jeg venner, så regner jeg med at de har nummeret lagret og ser det er meg.

"Hei, det er Dol Blame som ringer" -Pause så de kanskje rekker å si "ja, hei, du" eller tilsvarende (gjør de ikke det rimelig kjapt, så går jeg elegant videre med et "Jeg ringer angående ditt&datt, og jeg lurte på osv".

Men jeg tror det er EN gang jeg har ringt til et kontor at de faktisk har fått med seg hva jeg presenterte meg som, det merkes fort når de må slå opp ting på dataen/notere seg det etc.. "Hva sa du at du het?"

Jaja..

Gjest telefon er moro
Skrevet

Jeg har gått på jobbsøkerkurs og da het det seg at det var fy, fy å si "hei, det er .........." for da kunne det høres ut som om dere skulle kjenne hverandre fra før av og det var visst ikke bra.

Vi skulle si "god dag, god morgen...det er ....som ringer." Noe i den duren.

Jobber mye med telefonen i mitt yrke og jeg sier alltid "hei du, det er ....som ringer deg her du" :)

(alltid fått mye skryt at telefonauraen min *ler*)

Skrevet

Jeg sier det slik.

"Hei, dette er zzzz zzzz. Jeg ringer angående den utlyste stillingen som..."

Skrevet

Jeg har gått på jobbsøkerkurs og da het det seg at det var fy, fy å si "hei, det er .........." for da kunne det høres ut som om dere skulle kjenne hverandre fra før av og det var visst ikke bra.

Vi skulle si "god dag, god morgen...det er ....som ringer." Noe i den duren.

Jobber mye med telefonen i mitt yrke og jeg sier alltid "hei du, det er ....som ringer deg her du" :)

(alltid fått mye skryt at telefonauraen min *ler*)

hva er forskjellen på å si hei og god morgen ?

Gjest telefon er moro
Skrevet

hva er forskjellen på å si hei og god morgen ?

God morgen er mer stivt. Hei sier vi gjerne til "bekjente". Flere forklaringer utover det.. bes kontakt A-etat ;)

Spyro the dragon er foresten er kjempesøtt spill.

Skrevet

Jeg gjør det i allfall sånn uansett hvilket kontor jeg ringer til. Ringer jeg venner, så regner jeg med at de har nummeret lagret og ser det er meg.

"Hei, det er Dol Blame som ringer" -Pause så de kanskje rekker å si "ja, hei, du" eller tilsvarende (gjør de ikke det rimelig kjapt, så går jeg elegant videre med et "Jeg ringer angående ditt&datt, og jeg lurte på osv".

Men jeg tror det er EN gang jeg har ringt til et kontor at de faktisk har fått med seg hva jeg presenterte meg som, det merkes fort når de må slå opp ting på dataen/notere seg det etc.. "Hva sa du at du het?"

Jaja..

På jobben ringer folk ofte til meg og skal ha meg til å sjekke noe for dem og da må jeg slå dem opp på navn, så jeg prøver hardt å få med meg hva de sier når de presenterer seg og knatrer det inn i full fart mens de fortsetter å snakke så jeg har navnet oppe når de omsider kommer til poenget. :o)

Skrevet

God morgen er mer stivt. Hei sier vi gjerne til "bekjente". Flere forklaringer utover det.. bes kontakt A-etat ;)

Spyro the dragon er foresten er kjempesøtt spill.

Men hva om man ikke ringer om morgenen da? Jeg sier også gjerne god morgen når jeg ringer tidlig, men jeg synes god ettermiddag for eksempel høres gammeldags ut.

Skrevet

Jeg sier det slik.

"Hei, dette er zzzz zzzz. Jeg ringer angående den utlyste stillingen som..."

Nå måtte jeg le. Zzzz høres veldig soveaktig ut. :-)

Skrevet

Nå måtte jeg le. Zzzz høres veldig soveaktig ut. :-)

He, he, det har du rett i. Skulle prøve å være kreativ og ikke bruke xxx, men det slo nok litt feil ut :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...