Gå til innhold

endometriosesmerter under graviditet

Anbefalte innlegg

HEI Jeg er en dame på 37 år som ønsker barn. Har vært på tre inseminasjoner i Danmark uten å lykkes. Har milde smerter i høyre eggstokk ved vannlating mellom el og mens. Har vondt i høyre side når mens kommer og det varer noen dager. Har også murringer i hele underlivet uka før mens, men har ikke veldig sterke smerter verken før eller under mens. Det jeg lurer på er: Kan jeg ha disse murringene i de to ukene mellom inseminasjon og mens selv om jeg er blitt gravid, elller er eller er dette et tegn på at jeg ikke er blitt befruktet? Lurer på det siden jeg har lest at man ikke kjenner noe til endometriose som jeg tror jeg har, når man blir gravid. Vennlig hilsen meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286274-endometriosesmerter-under-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor tror du at du har endometriose? De fleste som har det har svært sterke smerter.

Det er helt vanlig å ha murringer i starten av graviditeten, også vondt i den ene siden eller murringer som minner om menssmerter. Så murringer er absolutt ikke et tegn på at du ikke har blitt gravid. Menslignende murringer var det første graviditetssymptomet jeg fikk.

Mette Moen, Gynekolog

Du vil ikke merke noen endring i tiden fra eggløsning til uteblitt menstruasjon eller menstruasjon i forhold til om du er gravid eller ikke. I den første tid (noen måneder) av graviditeten kan endometriosesmerter forverre seg, men i siste del av svangerskapet, vil smertene oftest være borte. Lykke til med forsøk på å bli gravid. Vennlig hilsen Mette H Moen

Hvorfor tror du at du har endometriose? De fleste som har det har svært sterke smerter.

Det er helt vanlig å ha murringer i starten av graviditeten, også vondt i den ene siden eller murringer som minner om menssmerter. Så murringer er absolutt ikke et tegn på at du ikke har blitt gravid. Menslignende murringer var det første graviditetssymptomet jeg fikk.

Hei.

Jeg tror jeg har endometriose fordi jeg har smerter i eggstokken når jeg tisser og fordi jeg har litt sterke smerter i høyre side i begynnelsen av mens. I tillegg starter mensmurringene ofte en uke før mens.

Har du eller noen andre en forklaring på hvorfor det gjør vondt i høyre siden under mens (eggstokk).

Takk for svar.

Hei.

Jeg tror jeg har endometriose fordi jeg har smerter i eggstokken når jeg tisser og fordi jeg har litt sterke smerter i høyre side i begynnelsen av mens. I tillegg starter mensmurringene ofte en uke før mens.

Har du eller noen andre en forklaring på hvorfor det gjør vondt i høyre siden under mens (eggstokk).

Takk for svar.

Jeg synes fortsatt ikke det høres ut som klassiske endometriosesmerter. Murringer lenge før mens har jeg også, og jeg har så vidt jeg vet ikke endometriose. Jeg hadde i hvert fall ingen problemer med å bli gravid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...