Gå til innhold

Barn

Gjest Lyst på barn

Anbefalte innlegg

Gjest barnehageassistent
Skrevet

Det å kunne være en omsorgsperson gir meg så utrolig mye tilbake. Det er så godt å være sammen med barn. Man kan lære så utrolig mye av å se på verden fra barns synsvinkel. Det må være fantastisk å få følge et menneske igjennom hele oppveksten. Selv om valget om å få barn kan ansees som egoistisk, så velger man jo noe svært uselvisk, å sette et annet menneske høyere enn seg selv for resten av sitt liv. Jeg har helt fra jeg var liten sett på det som en berkelse å ta vare på et annet individ, men da har det vært små og store dyr. (uten sammenlikning..) Jeg føler at livet er mer meningsfylt når jeg har hund og mann å ta vare på. Å få barn og bli en familie som kan dele gode og vonde stunder, det må være noe helt spesielt.

Gjest barnehageassistent
Skrevet

du signerer "lyst på barn" Hvorfor er det du ønsker deg barn da? Jeg synes forøvrig sprøsmålet er intressant, da det ofte blir stilt sprøsmål ved hvorfor enkelte ikke vil ha barn. Ikke ofte blir folk som ønsker barn spurt hvorfor.

Skrevet

Det er vel ett av livets store mysterier.

De fleste av oss har en iboende trang til å formere oss. Det ble vel ordnet slik fra naturens side slik at vi ikke skulle dø ut. Man kan jo ikke akkurat si at en fødsel er noe man ønsker å gjøre hver dag...

Skrevet

Det er så spennande å bli kjent med eit nytt lite menneske. Eg liker barn - ikkje berre mine. Dei er så naturlege og ærlege. Trur også vi har det i oss, for at ikkje bestanden skal dø ut. Det var i allefall sterkt behov hos meg - spesielt etter den fjerde. Men på det tidspunktet hadde eg vel kobla ut fornufta :-) (men eg hadde gjort det om igjen ). Eg føler meg veldig rik.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...