Gå til innhold

noen som har peil??

Anbefalte innlegg

Skrevet

skulle legge dette inn på forumet,urinveier, men det var sperret. så tar det her...

min samboer er veldig plaget med hyppig vannlating, han sier han har smerter i underlivet. omtrent der hvor trusekanten er. det gjør vondt når han holder igjen urinen. og han føler trykket er vekke og at han ikke får tømt seg skikkelig.

skal bestille lege time, vi ville bare høre her først :)

vi tenker det kan være noe prostata greier, eller kul lignende sak som trykker på blæren slik at han må tisse ofte.. hva tenker dere???

håper på svar fort...

Skrevet

UVI

tviler på det, glemte å skrive at han har hatt det i et års tid.. minner ikke om UVI.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Det kan være forstørret prostata, eller en betennelse i prostatakjertelen.

Eller det kan være en infeksjon.

Uansett må han bestille legetime. Fastlegen kan ta en del undersøkelser og prøver, finner ikke h*n ut hva årsaken er, kan dere be om henvisning til en urolog.

Overaktiv blære er også noe, men da får man ikke smerter.

Urinveisforumet er stengt og har vært det noen år. Det er bare dag og nattevæting som er under denne kategorien nå. Noe jeg forøvrig er uenig i, jeg synes det bør være ett urinveisforum, urologi er mye mer enn bare dag og nattvæting.

Hilsen er uropasient ;o)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1190402433' post='3679938]

Det kan være forstørret prostata, eller en betennelse i prostatakjertelen.

Eller det kan være en infeksjon.

Uansett må han bestille legetime. Fastlegen kan ta en del undersøkelser og prøver, finner ikke h*n ut hva årsaken er, kan dere be om henvisning til en urolog.

Overaktiv blære er også noe, men da får man ikke smerter.

Urinveisforumet er stengt og har vært det noen år. Det er bare dag og nattevæting som er under denne kategorien nå. Noe jeg forøvrig er uenig i, jeg synes det bør være ett urinveisforum, urologi er mye mer enn bare dag og nattvæting.

Hilsen er uropasient ;o)

takk for bra svar.. var noe i den duren vi tenkte også. håper legen finner ut noe!

Gjest Shira :o)
Skrevet

takk for bra svar.. var noe i den duren vi tenkte også. håper legen finner ut noe!

Jeg kom på noe til, det er ikke sikkert at han får tømt blæren skikkelig.

Det kan måles med en flowundersøkelse, veldig enkelt. Det kan gi slike symptom som du beskriver.

Jeg er ganske sikker på at en legetime kan få orden på det. Det finnes også medisiner som kan dempe hyppigheten på vannlatningen.

Her kan du lese litt:

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321127

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1190402911' post='3679945]

Det kan måles med en flowundersøkelse, veldig enkelt. Det kan gi slike symptom som du beskriver.

Jeg er ganske sikker på at en legetime kan få orden på det. Det finnes også medisiner som kan dempe hyppigheten på vannlatningen.

Her kan du lese litt:

takker :)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1190402911' post='3679945]

Her kan du lese litt:

Shira da, det kan man se på en liten ultralydundersøkelse av blæra også. Tar de flow enda? Jeg gjorde det på ullevål sist men der var jo utstyret fra 1978.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...