Gå til innhold

Vedr.emnet "healing"

Anbefalte innlegg

Skrevet

All helbredelse bor skje i Jesu Navn, det er det jeg mener jubalong70.

Jesus helbredet alle som ville det,fordi han hadde Guds kraft til aa gjore det. Han ba i flere timer hver dag, levde et liv som var til behag for Gud, i det hele tatt,han innviet sitt liv til Gud.

Ingen i seg selv har helbredende evner, vi er redskaper som Gud bruker for aa hjelpe andre mennesker. Det er en gave Gud gir til hver enkelt kristen,slik Han vil det.

Evnene du snakker om, er naadegavene som Gud gir til de kristne. Naturgaver som en fin sang stemme ol. er ikke naadegaver.

Jeg rakker ikke ned paa det jeg selv ikke evner aa se finnes. Synes du sier ting som ikke henger paa greip med det jeg har skrevet i tidligere innlegg.

Du vet at jeg ikke har sagt at det er galt aa ha slike gaver(det jeg kaller naturgaver), saa skjonner ikke hvorfor du spor meg det spm...!!

En annen ting, har jeg sagt at jeg ikke evner til aa se andre ting mellom himmel og jord?? Nei, det vet du jo! Men healing er ikke fra det gode, det har jeg jo sagt flere ganger naa. Det betyr ikke at jeg ikke tror at det "gaar ann", men jeg holder meg unna det, det er noe annet,ikke sant?

Om du synes dette er greit, saa er du den forste kristne jeg har hort som har ment det! Men i dag saa er det mange som villeder folk, sier de er kristen, og tror paa ting/gjor ting som er i mot Guds Ord....(Mange fordi de ikke har lest hele bibelen og vet hva som er rett og ikke) Dette sier jeg ikke for aa domme deg jubalong70, det er bare Gud selv som vet om du virkelig er kristen, men les bibelen saa skjonner du hva jeg mener.

Skrevet

Uff og uff, jeg skjønner at vi aldri kan bli enige Angela25.

Jeg er fullstendig overbevist om at Gud har gitt helbredende evner til andre enn Jesus. JEg er fullstendig overbevist om at de som virkelig har slike evner langt i fra har fått dem andre steder i fra. (Jeg antar du tenker på djevelen her.)

Jeg klarer ikke å forstå at det skal være en motsetning å være kristen, tro på Gud og å tro at healing er noe godt.

Så jeg tror vi bare avslutter diskusjonen og enes om å være uenige.

Skrevet

Uff og uff, jeg skjønner at vi aldri kan bli enige Angela25.

Jeg er fullstendig overbevist om at Gud har gitt helbredende evner til andre enn Jesus. JEg er fullstendig overbevist om at de som virkelig har slike evner langt i fra har fått dem andre steder i fra. (Jeg antar du tenker på djevelen her.)

Jeg klarer ikke å forstå at det skal være en motsetning å være kristen, tro på Gud og å tro at healing er noe godt.

Så jeg tror vi bare avslutter diskusjonen og enes om å være uenige.

Amen!Da er vi i allefall enige om noe:)

Skrevet

Synd at kristne som deg skal fremstå så hjernevasket, at det blir umulig å ta dere seriøst.

Kan jo for eksempel nevne at bibelen er endret masse, styrt av makthaveres ønsker om å dominere i tidligere tider, og bør kanskje ikke tas så bokstavelig som enkelte gjør.

Skrevet

''Men i dag saa er det mange som villeder folk, sier de er kristen, og tror paa ting/gjor ting som er i mot Guds Ord....(Mange fordi de ikke har lest hele bibelen og vet hva som er rett og ikke)''

Du vet at det som står i Bibelen er plukket ut av enkeltpersoner og at den like gjerne kunne bestått av helt andre tekster?

Skrevet

Synd at kristne som deg skal fremstå så hjernevasket, at det blir umulig å ta dere seriøst.

Kan jo for eksempel nevne at bibelen er endret masse, styrt av makthaveres ønsker om å dominere i tidligere tider, og bør kanskje ikke tas så bokstavelig som enkelte gjør.

Jeg tror paa den slik den er jeg:)

Skrevet

''Men i dag saa er det mange som villeder folk, sier de er kristen, og tror paa ting/gjor ting som er i mot Guds Ord....(Mange fordi de ikke har lest hele bibelen og vet hva som er rett og ikke)''

Du vet at det som står i Bibelen er plukket ut av enkeltpersoner og at den like gjerne kunne bestått av helt andre tekster?

Bibelen er Guds ord, og jeg tror paa den.

Skrevet

Bibelen er Guds ord, og jeg tror paa den.

Hvis alle opprinnelige bibeltekster hadde kommet med i Bibelen, hadde du trodd på en del annet.

Skrevet

Hvis alle opprinnelige bibeltekster hadde kommet med i Bibelen, hadde du trodd på en del annet.

Sant nok, men jeg forholder meg til den slik som den er naa. Det betyr ikke at alt er like lett aa svelge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...