Gå til innhold

Nå er jeg irritert på Gjensidige forsikring

Anbefalte innlegg

Skrevet

I vinter var min samboer borti en bil på en parkeringsplass. Eieren av den andre bilen var av den typen som krisemaksimerte dette. Imidlertid fantes det ingen skade på hans bil på størfangeren. Han ville alikavel lage skademelding.

Samboeren min måtte kontakte vårt forsikringselskap, der de ga råd om at dette var en sak vi kunne gjøre opp med den andre. Likavel ble det opprettet en slags "sak" uten at det fantes noe skade, da støtfangeren tok av i det lille støtet.

Motparten hørte vi ikke mer fra, og saken for vår del var ute av bildet, helt til i dag der vi fikk brev fra Gjensidige der de sa at saken nå var avsluttet, og at dette kostet 2300, samt at jeg var gått fra 75% bonus til 60%. Skjønner nå absolutt ingenting, hva har skjedd??? Hvis dette er tilfelle er det over og ut som kunde etter mange år uten noen skader.

Skrevet

Dersom motparten har hatt skade på bilen (små lakkriper kan komme opp i den summen du sier der) så skal dere ha fått tilbud fra forsikringsselskapet om å dekke dette av egen lomme mot å ikke tape bonus.

Mulig det har skjedd noe feil her siden dere ikke har blitt kontaktet. Jeg har vært borti samme type sak med Gensidige og fikk flere brev underveis hvor de informerte om mine rettigheter og muligheter.

Ring dem og sjekk hva som har skjedd i saken deres så får du sikkert en forklaring og mulighet til å rette opp dette. Bonustapet vil følge deg til neste forsikringsselskap med mindre du får ordnet opp saken.

Skrevet

Huff! Var ute for noe lignende - men da hadde vi VESTA og motparten Sparebank1.

Vi kom fra en p-plass, så at det kom en bil fra venste i HØY hastighet i et boligstrøk, så vi stoppet, fikk tilogmed diskutert at HAN SER OSS IKKE - HAN TREFFER OSS - før det faktisk smalt.

Han mistet støtfangeren sin , vi fikk ingen skade. Vi skrev skademelding der vi ble enige om delt skyld fordi vi følte selv vi kanskje sto litt vel langt ute i veien.

Hva skjer så? Motparten drar saken inn for Sparebank og lager et leven uten like om at VI HADDE KJØRT PÅ HAN!

Det ble jo en stopp for høyre sak og vi tapte og mistet bonus.. Uansett hva vi sa om at vi STO STILLE så gadd ikke engang VESTA høre på oss!! Vi hadde jo vikeplikt jo..... Ikke var det engang snakk om at vi hadde avtalt delt skyld..

Vesta legger seg langflate for større selskap og vi fikk ikke engang sagt vårt. Motparten fikk sparebank 1 med seg på åsstedet, de ble hørt og alt det der, vi skrev brev og ringte VESTA men de gadd ikke engang svare på brev og var sure i tlf og maste om høyreregelen. VI sa gang på gang at vi sto stille men det hjalp shit. Forbanna som vi ble, kuttet vi ut ca 4 forsikringer i vesta og gikk over til sparebank1. De jobber iallefall FOR kundene sine og ikke MOT dem!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...