Gå til innhold

Å være glad i noen og å elske noen.

Anbefalte innlegg

Gjest mange tanker
Skrevet

Hvor vanlig er det å si mellom venner at de er glade i hverandre.

Ville det vært naturlig for en privat sekretær som er på god fot med sjefen sin å si at hun er glad i han, eller ville det bli tolket som hun er interessert i han. Ville det vært greit hvis begge var single, men ikke hvis den ene eller begge var gifte.

Er det vanlig å gi sekretæren smykker, vin og sjokolade eller tyder det på noe. Dvs. når sjefen kommer fra reise fra fjerne strøk hvor smykker er billige.

Ja jeg har et tilfelle i tankene og vil ikke utdype det nærmere.

Skrevet

Nei, det er ikke vanlig, det er jeg helt overbevist om. Det høres ut som den banale historien om sekretæren og den gifte sjefen som er elskere.

Gjest mange tanker
Skrevet

Nei, det er ikke vanlig, det er jeg helt overbevist om. Det høres ut som den banale historien om sekretæren og den gifte sjefen som er elskere.

Sjefen er ikke gift.

Skrevet

Sjefen er ikke gift.

Da ville jeg trodd han var på sjekker'n.

Gjest mange tanker
Skrevet

Da ville jeg trodd han var på sjekker'n.

De jobbet sammen i fem år og har sluttet med det nå. Det er hun som nå overøser han med hvor glad hun er i han. Det er hun som savner han.

Er det noe rart i dette?

Skrevet

De jobbet sammen i fem år og har sluttet med det nå. Det er hun som nå overøser han med hvor glad hun er i han. Det er hun som savner han.

Er det noe rart i dette?

Jeg synes det ikke høres normalt ut. Sikker på at de ikke har et forhold?

Gjest mange tanker
Skrevet

Jeg synes det ikke høres normalt ut. Sikker på at de ikke har et forhold?

Ja det er jeg. Derfor synes jeg dette er spesielt.

Skrevet

Ja det er jeg. Derfor synes jeg dette er spesielt.

Da tror jeg ikke jeg aner sammenhengen :o)

Gjest mange tanker
Skrevet

Da tror jeg ikke jeg aner sammenhengen :o)

Ikke jeg heller, men du er i hvert fall enig med meg i at dette ikke er vanlig:)

Skrevet

Ikke jeg heller, men du er i hvert fall enig med meg i at dette ikke er vanlig:)

Ja, det er jeg :o)

Gjest mange tanker
Skrevet

Ja, det er jeg :o)

Da får jeg konkludere med at de har vært/er usedvanlig gode venner.

Det er vel ikke noe galt i å gi gaver til gode venner og å si til gode venner at en er glad i dem.

Skrevet

Hmmm, vanskelig tilfelle. Her er det så mange usynlige grenser som spiller inn.

Hvis sekretæren og sjefen var på veldig god fot ville jeg syntes det var greit om sjefen tok med hjem vin, sjokolade og evt. andre souvenirer. Smykker er å krysse grensen, uansett om en eller begge er gift/single.

Å si til sjefen at man er glad i ham/henne ville jeg nok ikke gjort. Var vi virkelig gode venner ville jeg sagt at jeg er glad for vennskapet og at jeg setter pris på personen, men nok ikke sagt at jeg var glad i personen.

Her er det også irrelevant om man er gift eller single.

Gjest mange tanker
Skrevet

Hmmm, vanskelig tilfelle. Her er det så mange usynlige grenser som spiller inn.

Hvis sekretæren og sjefen var på veldig god fot ville jeg syntes det var greit om sjefen tok med hjem vin, sjokolade og evt. andre souvenirer. Smykker er å krysse grensen, uansett om en eller begge er gift/single.

Å si til sjefen at man er glad i ham/henne ville jeg nok ikke gjort. Var vi virkelig gode venner ville jeg sagt at jeg er glad for vennskapet og at jeg setter pris på personen, men nok ikke sagt at jeg var glad i personen.

Her er det også irrelevant om man er gift eller single.

Jeg kjenner sjefen, men ikke sekretæren. Jeg var på reise sammen med han og foreldrene hans engang hvor han kom og viste meg smykker han hadde kjøpt til sekretæren sin som hadde hjulpet han veldig mye. Jeg tenkte ikke noe særlig over det da, og heller ikke siden når han har nevnt sekretæren sin at hun passer på han. Han har ringt henne privat sent om kvelden og i helgene for å få opplysninger osv.

Jeg hadde vel egentlig innbilt meg at sekretæren var voksen dame med morsinnstinkter overfor han, helt til jeg oppdaget at hun er en del år yngre enn han. Da begynte jeg å lure når jeg tilfeldig fikk vite at hun uttrykker hvor glad hun er i han nå når de har sluttet å jobbe så tett sammen.

Jeg vet ingenting om hennes privatliv, men han er single og har vært det lenge. Jeg er helt sikker på at de ikke har hatt et forhold, men slik du sier så er det mange diffuse grenser som ikke er lett å sette seg inn i.

Ser egentlig ikke noe galt i å gi smykker eller si at en er glad i sjefen sin, det føles bare litt ja "intimt". Jeg lurer på om hun er forelsket i han slik mange andre damer har vært uten hell.

For å forebygge misforståelser, jeg er ikke forelsket i han eller har noen kjærlighetsrelasjon til han. Jeg har relasjoner til familien og lurer litt på hans egenskaper. Er det slik at han overskrider grenser og gir inntrykk av noe han egentlig ikke burde gjøre`?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...