Gå til innhold

Venninna mi ble sinna på meg

Anbefalte innlegg

Gjest våken i natt
Skrevet

Greier ikke å sove etter følgende episode.

Jeg fikk plutselig SMS fra en venninne for to dager siden hvor hun var sint på meg pga. bemerkninger jeg har hatt om hennes venn. Jeg mente det ikke noe alvorlig da jeg sa engang at han måtte være homo så feminin som han var og at han ikke var en mann. Hun sa da at hun syntes han var kjekk og jeg sa at det kunne hun umulig mene, han med babyfjes og mage. Hun lo og tullet og jeg trodde ikke at hun mente noe alvorlig. Hun nekter hardnakket for at han er feminin, men jeg syntes han var det den gangen hun presenterte meg for han.

Hun reiste sammen med han tidlig på året og de var bare to alene en helg. Hun nektet for at han hadde prøvd seg og svarte bare da jeg sa at alle menn prøver seg "ikke han". Jeg var overrasket da de begynte å planlegge ny reise sammen delvis alene og det til fjerne strøk. Jeg spurte henne om hun virkelig syntes det var greit å reise sammen med han og hun sa ja det gjorde ingenting.

Hun var veldig oppglødd etter turen og da jeg spurte om det hadde skjedd noe mellom dem svarte hun nei. Jeg smilte og sa at det så hun at jeg hadde rett, han var homo. Hun svarte avmålt tilbake at nei det var han ikke, men at det var ikke kjærlighetsforhold mellom dem de var bare gode venner.

Hun er sinna på meg nå fordi hun mener jeg er så negativ overfor han og alle andre. Jeg vet at jeg har kommet med kommentarer som har vært naturlige som hun oppfatter som uforskammede siden jeg ikke kjenner han. Hun sier at hun var lei av den stadige plapringen hos sin eksmann, men at han var aldri negativ. Jeg på min side liker ikke at hun trekker sammenligninger med han slik som hun har snakket om han.

Da jeg snakket med henne på tlf. i dag var hun helt gal og til slutt slengte jeg røret på. Hun beskylder meg for ikke å respektere homofile, for å plapre negativt om de jeg ikke kjenner, for å tro at alle menn bare er ute etter knull osv.

Jeg kan ikke være venninne med henne lenger hvis hun synes jeg er så dum.

Skrevet

Jeg har ikke forutsetninger for å mene noe spes., annet enn at jeg synes du er veldig selvrettferdig.

Du kan jo la det gå noen dager, og tenke litt nærmere på om du behandler henne som en god venn eller ikke. Selv er jeg livredd for å komme med råd og kommentarer som ikke er etterspurt. Selv om det selvsagt er vanskelig å la være. Men hun har jo aldri spurt deg om du tror han er homo, liksom?

Skrevet

Huff, jeg syns egentlig at du virker som en dårlig venninne jeg og det kan hende at flere syns. Det er veldig ufint å kritisere din "venninnes" nye bekjentskap på en slik måte som du gjorde og jeg undrer på om du kan være litt misunnelig !! Du må iallefall regne med slike reaksjoner som hos henne når du dytter dine meninger slik på folk.

Skrevet

Er du virkelig seriøs nå? Du synes det er venninna di som overdriver? Når du snakker negativt om den mannen hun tydeligvis er forelsket i? Og når du mener en mann ikke kan være kjekk fordi han har feminine trekk og litt mage så høres du en smule grunn ut må jeg si...

Synes venninna di har all grunn til å være sur på deg.

Skrevet

Mulig dette er et tulleinnlegg.

Din venninne kan ikke bare TRO at du er dum, du ER dum.

Du sitter det vel for f... ikke å kaller hennes venn og kanskje en hun er forelsket i for homo? Hvor dum er det egentlig mulig å være?

Skrevet

Mulig dette er et tulleinnlegg.

Din venninne kan ikke bare TRO at du er dum, du ER dum.

Du sitter det vel for f... ikke å kaller hennes venn og kanskje en hun er forelsket i for homo? Hvor dum er det egentlig mulig å være?

Jeg mener å huske at det har vært skrevet om dette før, men jeg håper jo det er bare et tulleinnlegg da...

Skrevet

det kan ikke være mulig, jeg nekter å tro noen er så nedrulla. (?)

Skrevet

Kanskje du bør tenke litt over hvordan du omtaler andre mennesker? Tenk litt over om du har lett for å baksnakke folk. Folk som har stort behov for å baksnakke gjør det som regel fordi de egentlig er usikre på seg selv og forsøker å gjøre seg "viktig". Det er ikke alltid man selv ser hvordan man er og hvordan man framstår overfor andre. Kanskje har venninna di fått nok av baksnakkinga og orker ikke snakke mer med deg av den grunn? Jeg synes du skal gå litt inn i deg selv og tenke på hva _du_ kan gjøre for å rette opp dette. Det er lettere å forandre seg selv enn å forandre andre...

Lykke til:)

Skrevet

Jeg synes selv det er litt vanskelig å forholde seg til mennesker som ofte ytrer sterke negative karakteristikker av andre.

Det synes kanskje venninnen din også?

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Da jeg snakket med henne på tlf. i dag var hun helt gal og til slutt slengte jeg røret på. Hun beskylder meg for ikke å respektere homofile, for å plapre negativt om de jeg ikke kjenner, for å tro at alle menn bare er ute etter knull osv.''

Skal tro hvorfor ho har et slikt inntrykk? :-D

Syns som de andre her at du skal la være å uttale deg for mye om denne vennen hennes, og respektere at ting for henne er slik ho sier. Har det noe så mye å bety for deg om han er homo eller ikke at du må mase om det så snart du får sjansen?

Jeg hadde nok sprukket når jeg ble lei maset ditt, jeg også om jeg hadde vært venninna di.

Skrevet

Det er bra du har litt dårlig samvittighet. Jeg syntes du gikk litt over streken her. Det er ikke opp til deg å dømme andre, og selv om jeg ser at det begynte som noe uskyldig endte det opp med noe stygt. Vær litt mer forsiktig med spøkingen om mennesker du ikke kjenner, spesielt venners venner. Vis litt mer omtanke.

Gjest tror ikke helt på det
Skrevet

Jeg antar at dette bare er et tulleinnlegg. Eller kanskje du er venninnen det fortelles om (hun med vennen)?

Skulle det være et seriøst innlegg er du i alle fall blottet for selvinnsikt. Umoden og fordomsfull framstår du som, og din venninnes beskrivelse er tatt på kornet. Jeg ville aldri orket å fortsatt vennskapet med en så umoden person.

Skrevet

Hvis du er den samme som har skrevet om denne venninnen og mannen før så skjønner jeg at hun er sinna. Jeg hadde i hvert fall blitt lei.

Har du ingen guttevenner som ikke er homo men som du bare er venner med? Jeg har flere og jeg hadde blitt dødsskuffet hvis en av dem hadde prøvd seg på meg.

Gjest this is a signature
Skrevet

Vansjelig å svare når vi bare får høre din side av saken..Men skjønner at hun kunne bli såra av kommentarene dine da. Jeg sitter litt i glasshus nå, for jeg bemerka at jeg syntes en kamerat av venninna mi virka homo, men han var ikke homo (ifølge henne). Men han var ikke ute etter bare et knull heller da. De reiste faktisk også på tur sammen, og kompisen prøvde seg på henne, men hun så på ham som bare en venn. Venninna mi var enig i at han var litt femi, så hun ble ikke sur da jeg komenterte det.

Men de andre kommentarene du hadde sagt blir litt tatt ut av sammenhengen og følgelig vanskelig å svare på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...