Gå til innhold

Skjermoppløsning i XP

Anbefalte innlegg

Gjest line trine
Skrevet

Jeg skulle i kveld se en film jeg hadde på laptopen og koblet denne sammen med lcd-tv'n. For å få frem bildet på lcd-skjermen måtte jeg endre oppløsningen under egenskaper for skjerm. Jeg hadde da et valg mellom skjerm 1 og 2 og justerte oppløsningen til 1024 x 768 på begge. Etter at filmen var ferdig så skulle jeg justere tilbake laptopen til 1600 x 1400(husker jeg rett?), men den oppløsningen fantes ikke lenger. Jeg hadde heller ikke mulighet til å endre skjerm 1 og 2, enda lcd'n var koblet sammen med laptopen. Jeg har skrudd av laptopen flere ganger, men får bare opp 1024 x 768 og 2 alternativer lavere.

Hva kan ha skjedd? Hvordan får jeg tilbake høyere oppløsning?

Skjermoppløsningen jeg har nå er ikke egnet til å jobbe med...hjelp!!!

Skrevet

Har ingen umiddelbar forklaring på hvorfor du ikke får satt skjermoppløsningen tilbake slik den var i utgangspunktet, men du kan jo prøve systemgjenoppretting .. d.v.s sette maskinen din tilbake et par dager.

Hvis du vil prøve dette, gå på "start" .. "alle programmer" .. "tilbehør" .. "systemverktøy" .. "systemgjenoppretting". Når du får opp veiviseren til systemgjenopprettingen, da velger du "neste" og velger en FET dato i kalenderen (f.eks en dato denne uka der du vet at alt var i skjønneste orden)

Deretter velger du "fullfør" og lar maskina bruke et par minutter for å komme seg opp igjen. Da skal du få en beskjed om at maskinen er satt tilbake til den datoen du valgte, og da skal alt være i orden. Lykke til ;-)

Gjest line trine
Skrevet

Har ingen umiddelbar forklaring på hvorfor du ikke får satt skjermoppløsningen tilbake slik den var i utgangspunktet, men du kan jo prøve systemgjenoppretting .. d.v.s sette maskinen din tilbake et par dager.

Hvis du vil prøve dette, gå på "start" .. "alle programmer" .. "tilbehør" .. "systemverktøy" .. "systemgjenoppretting". Når du får opp veiviseren til systemgjenopprettingen, da velger du "neste" og velger en FET dato i kalenderen (f.eks en dato denne uka der du vet at alt var i skjønneste orden)

Deretter velger du "fullfør" og lar maskina bruke et par minutter for å komme seg opp igjen. Da skal du få en beskjed om at maskinen er satt tilbake til den datoen du valgte, og da skal alt være i orden. Lykke til ;-)

Fantastisk! Tusen millioner takk guffelure :) Nå er skjermoppløsningen der den var! Den "oppskriften" skal jeg ta vare på ;)

Skrevet

Fantastisk! Tusen millioner takk guffelure :) Nå er skjermoppløsningen der den var! Den "oppskriften" skal jeg ta vare på ;)

Bare hyggelig ... "anytime" ;-)

Gjest sukk og sukk
Skrevet

Bare et lite hjertesukk:

Tenk om vi mennesker også hadde vært slik, dere. At vi kunne trykke på et par knapper for å bli gjenopprettet, og da stiltes alt automatisk tilbake til den datoen vi ville! Så kunne vi velge annerledes istedenfor dumme valg og feil vi har gjort! :-))

Skrevet

Bare et lite hjertesukk:

Tenk om vi mennesker også hadde vært slik, dere. At vi kunne trykke på et par knapper for å bli gjenopprettet, og da stiltes alt automatisk tilbake til den datoen vi ville! Så kunne vi velge annerledes istedenfor dumme valg og feil vi har gjort! :-))

Bare et lite hjertesukk:

-----------------------------------

Ja du sier noe. Da hadde det blitt drøssevis med tilbakestillingsdatoer på undertegnede.

Men for å se annerledes på det, så kan en ta det som opplæring i livets skole ... en skole en forøvrig aldri blir ferdig utdannet i.

Dessuten, den som tror at en er ferdig utlært, er ikke utlært men FERDIG ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...