Gjest Gyri 18år Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Hei. Jeg har lenge slitt med magen. Begynner vel bli to år siden nå, at jeg ble plaget med løs mage. Tok til slutt turen til lege siden disse akutt diare byene aldri tok slutt, men de fant ingenting (blodprøve, avføringsprover) Et halvt år etter at mageproblemene begynte, så reagerte jeg bare enda mer på flere ting. Kunne ikke jogge en gang uten at det løsnet seg i magen, og jeg måtte løpe akutt på do. Er jo ikke noe spesielt gøy å ha det slik, blir også helt slapp å dårlig hver gang dette skjer. Så reiste jeg til syden om sommeren, og da var det helt texas i magen. Intense magesmerte, akutt diare døgnet rundt.. Imunforsvaret mitt ble helt svekket, fikk alt som var av sykdommer der nede, som gjorde meg sengeliggende omtrent hele turen på 2uker.. Når jeg kom hjem roet det seg men tilbake til slik det var før jeg reiste.. Så gikk det et halvår før det virkelig begynte å plage hverdagen min mildt sagt. Nå er det ikke bare disse akutte løpeturene som jeg har blitt vandt til da, men også utroli smerter i magen. Jeg har dager der jeg konstant får magesmerter som fører til mange dobesøk, og unasett hvor mange ganger jeg går do, så kommer magesmertene og jeg må løpe igenn. Alkohol kan jeg ikke røre i det hele tatt, bare en øl er nok til at jeg får kjempe vondt i magen, og diare. har også prøvd å drikke tiltross for dette, å da ender det bare opp med at jeg ligger hele natte og utpå dagen å spyr og driter ustoppelig. Men det kommer bare opp gult skum når jeg kaster opp. Men det jeg skulle si da, helt på tampen, som har bekymret meg i det siste. Jeg har hatt det før, men ikke så mye som nå. hver gang den siste mnd ihvertfall har det vært blod når jeg tørker meg. Før var d så lite, å det kom ikke noe fram på prøvene. Men nå er det veldi mye blod, og det liker jeg ikke helt. Var hos en ny lege forje uke, men han var lite imøtekommende og brydde seg katten..Jeg har det helt frustrerende om dagen, vet ikke hva jeg kan spise, tør ikke å trene like hard lenger.. Tar helt knekken på meg, å det går ut over skolegangen og fritid. Er det normalt å ha en så turbulent magetarm, eller hva han legen min kalte det. Han sa det gikk over etter hvert, men når er det gåttt to år, og det er verre enn noen gang. Jeg er jo tross alt og bare 18år. Hilsen fortvilet kvinne... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/286389-mageproblemer-som-ikke-vil-gi-seg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Du har etter det du beskriver en alvorlig mave-tarmsykdom. Dette krever en skikkelig utredning, noe som krever undersøkelse i tillegg til den relaqtivt gode anamnesen du gir her. Jeg har selvfølgelig ingen muligheter til å stille en diagnose og langt mindre å komme med behandlingsforslag. Dette er også lang utenfor mitt spesialfelt, men hvis jeg skulle gi råd ville jeg sende deg til en gastroenterolog som kunne utføre gastroskoåpi, plus immunologiske prøver. Min assosiasjon er kanskje i første rekke Crohns sykdom eller ulcerøs colitt, men dette er selvfølgelig bare en første tanke og ikke på noen måte en diagnose. Mitt råd er at du ikke gir deg med å bli avfeid med en kvasidiagnose uten skikkelig undersøkelse. Konsekvensene kan være alt for store hvis det er en alvorlig sykdom som ikke blir fulgt opp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/286389-mageproblemer-som-ikke-vil-gi-seg/#findComment-2298733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.