Gå til innhold

proteinpulver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei=)

Går det ann å bruke proteipulver på samme måte som slanke milkshaker?

at man kun drikker proteinpulver shaker i noen uker? eller vil man gå

opp i vekt da? er 171 høy og veier 61,, tenkt til å gå ned ca 10 kilo.

UTEN å miste muskler,,, siden jeg turner..

Skrevet

Det nytter vel ikke å si det til deg, men slankingen du planlegger høres vanvittig ut. Er selv turntrener, og kan garantere deg at dersom du gjennomfører det du tenker, så vil prestasjonene dine innen turn bli dårligere!

Skrevet

Det nytter vel ikke å si det til deg, men slankingen du planlegger høres vanvittig ut. Er selv turntrener, og kan garantere deg at dersom du gjennomfører det du tenker, så vil prestasjonene dine innen turn bli dårligere!

Er du turntrener? Men vil jeg miste muskler? hvorfor vil jeg bli dårligere?

The Phantom Blot
Skrevet

Nei, det går ikke an.

Proteinpulver er et kosttilskudd, ikke en måltidserstatning.

Du må spise mat i tillegg.

Hvis du KUN tar proteinpulver i flere uker, kommer du til å mista muskler ja..

(I tilegg til å bli veldig, veldig syk)

Skrevet

Du har nå en bmi på 20 og er nok sylslank vil jeg anta. Går du ned 10 kilo vil du ha en bmi på 17 og være svært undervektig og sannsynligvis være på god vei inn i et spiseforstyrret helvete...

Å leve kun på proteinshaker høres ut som en svært dårlig ide, det er ikke uten grunn at kroppen vår trenger både fett, karbohydrater og proteiner...

Skrevet

Du kan ikke gå ned 10 kg uten å miste musler; du kan umulig ha mye fett på kroppen.

Skrevet

Nei, det går ikke an.

Proteinpulver er et kosttilskudd, ikke en måltidserstatning.

Du må spise mat i tillegg.

Hvis du KUN tar proteinpulver i flere uker, kommer du til å mista muskler ja..

(I tilegg til å bli veldig, veldig syk)

Hvordan syk?

Skrevet

Hvordan syk?

Sånn som de sultne barna i Afrika som ikke får i seg alle næringsstoffene de trenger.

Skrevet

Sånn som de sultne barna i Afrika som ikke får i seg alle næringsstoffene de trenger.

Åja!? det tror jeg egentlig ikke noe på, for det er MANGE kalorier i proteinpulver!

Skrevet

Er du turntrener? Men vil jeg miste muskler? hvorfor vil jeg bli dårligere?

Det er vel åpenbart. Turn er en sport som krever styrke, energi og overskudd. Å slanke seg 10 kg som man ikke trenger å gå ned, vil medføre at du blir svakere fordi du får mindre muskelmasse samtidig som du ikke vil ha overskudd til å gjennomføre øvelsene dine. Er du sliten og nedkjørt gjør du fortere feil, og vil fort bli skadet. Det vil gå utover konsentrasjonen din, som også er veldig viktig for å lykkes i turn.

Kosthold er viktig når man driver med turn, men da på den måten at du må spise RIKTIG. Du må spise den type mat som GIR energi, ikke tappe deg selv.

Skrevet

Det er vel åpenbart. Turn er en sport som krever styrke, energi og overskudd. Å slanke seg 10 kg som man ikke trenger å gå ned, vil medføre at du blir svakere fordi du får mindre muskelmasse samtidig som du ikke vil ha overskudd til å gjennomføre øvelsene dine. Er du sliten og nedkjørt gjør du fortere feil, og vil fort bli skadet. Det vil gå utover konsentrasjonen din, som også er veldig viktig for å lykkes i turn.

Kosthold er viktig når man driver med turn, men da på den måten at du må spise RIKTIG. Du må spise den type mat som GIR energi, ikke tappe deg selv.

Men jeg spiser jo riktig! spiser KUN grovbrød hver eneste dag, havregryn grønnsker osv,, har veldig sunn familie,,,, men jeg går ikke ned i vekt,, og hva skl jeg spise da? hvis jeg spiser kjempesunnt fra før av!? jeg MÅ gå ned i vekt, føler lårene mine er så store,, en dum ting når jeg skal løpe rundt i turndrakt! =( =( =( viktig for meg å gå ned i vekt, er ikke syk eller noe, har ikke noen spiseforstyrrelser heller,,,

Skrevet

Men jeg spiser jo riktig! spiser KUN grovbrød hver eneste dag, havregryn grønnsker osv,, har veldig sunn familie,,,, men jeg går ikke ned i vekt,, og hva skl jeg spise da? hvis jeg spiser kjempesunnt fra før av!? jeg MÅ gå ned i vekt, føler lårene mine er så store,, en dum ting når jeg skal løpe rundt i turndrakt! =( =( =( viktig for meg å gå ned i vekt, er ikke syk eller noe, har ikke noen spiseforstyrrelser heller,,,

Det er ikke viktig å være tynn dersom du skal drive med turn, det er viktigere at du er sterk!

Skrevet

Det er ikke viktig å være tynn dersom du skal drive med turn, det er viktigere at du er sterk!

Nei,, viktig at jeg er tynn!! har ikke lyst til å ligne på en hval! er egentlig ganske fornøyd med meg selv, det er bare lårene og rumpa!

Skrevet

Åja!? det tror jeg egentlig ikke noe på, for det er MANGE kalorier i proteinpulver!

Samme hvor mye smør du spiser kan du ikke overleve av kun det. Det inneholder nemlig ikke alle næringsstoffene du trenger. Det gjør ikke proteinpulver heller. Kroppen trenger både fett, proteiner og karbohydrater, foruten en masse forskjellige vitaminer og mineraler, hver dag.

Skrevet

Du går ikke ned i vekt fordi du veier LITE nok for før!

Skrevet

Du kommer nok heller til å bli tykkere av den "dietten" der, proteinshake inneholder mange kalorier.

Skrevet

Proteinpulver er ikke en måltidserstatter. Kroppen trenger variert kost for å fungere. Proteiner er bare en del av hva den trenger. Du kan nok gå ned i vekt av det, men du kommer til å fungere SVÆRT dårlig + at du sikkert også mister muskelmasse.

Ser at turnere ofte er veldig tynne, men å veie 51 kilo når du er 171 høy er ekstremt lite. Det er jo ofte det modeller veier, og de klarer nok ikke å trene turn i det hele tatt. De har jo ingen muskler på de radmagre kroppene.

Før du vurderer å gå ned i vekt synes jeg du bør måle fettprosenten din. Da kan du finne ut hvor mye fett du har på kroppen. Om jeg ikke husker feil MÅ vi kvinnfolk ha minimum 10% for å opprettholde normale kroppsfunksjoner.

Som turner er det ikke rart om du er litt kraftigere i lårene. Du må jo være kjempesterk dersom du skal klare alle øvelser, og for å bli sterk må du jo ha muskler.

Skrevet

Du er ikke tykk. Dersom du mener du er for bred over lårene og rumpen så hjelper det ingenting å redusere inntaket av kalorier. Du må trene opp musklene dine så du får strammet opp disse områdene. Proteinpulver er et tillegg mange som trener bruker. Det gjør ikke at du går ned i vekt. Kroppen trenger mer enn bare proteiner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...