Gjest trude lise Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Kjære gro - har vært sammen med kjæresten min i litt over 3 år - for ett år siden fikk vi en nydelig gutt sammen. Jeg er super glad i mannen min, men vi har alltid slitt med sexsualliver våres. Vi har nok begge trodd att det skulle komme på plass etter hvert men dert har det ikke. Orgasmer de årene vi har vært sammen kan jeg telle på en hånd. Jeg har opplevt før att det er vanskelig for meg å få orgasmer sammen med den jeg elsker. Den første store kjærligheten var for vel 13 år siden - vi hadde ett deilig sex liv men etter dette har jeg slitt med det sexuelle i forhold. Har opplevt friere sex ut av forhold. Jeg har også hatt problemer på grunn av att jeg var sexuelt mishandlet i flere år som barn. jeg gikk til psykolog i over ett år for å bearbeide dette, det hjalp å få snakket gjennom ting men sexuallivet til meg og kjæresten er ikke forbedret. Jeg prøver å fortelle kjæresten min hva jeg liker og trenger, har behov for mye ømhet og nærhet for å slippe meg løs. Når jeg sier dette blir samboeren min bare sint og frustrert - føler at han nesten har gitt opp. føler seg styrt når jeg kommer med ønsker. Jeg blir veldig frustrert av bare kjapp sex - 2 min forspill og kansje 5 eller 10 min samleie. Den eneste måten å forlenge forspillet er hvis jeg tar på kjæresten min. Det er mye frustrasjon her - vi bor i bergen og oppfatter at det ikke finnes sexolog her. Jeg tror vi trenger hjelp for å komme oss videre. jeg elsker mannen min men sexen som skall gi oss glede og nærhet er blitt ett sårt tema. Håper du har noen gode forslag. hilsen trude lise 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/286400-sliter-med-sexualitet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro Isachsen, Sexolog Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Bra at du har fått hjelp med å bearbeide overgrepet du ble utsatt for. Det kan være mange årsaker til at du sliter med sex. Både overgrepet og at kjæresten din ikke vil høre på hva du sier om hva som gjør deg godt, og heller ikke bruker nok tid, er vanlige eksempler på årsaker til manglende lyst. Det at du har opplevd overgrep gjør dessuten at du har et ekstra stort behov for å bli ivaretatt og kjenne deg trygg når dere har sex. Det må han forstå. Jeg går ut fra at en sexolog vil forklare ham slike sammenhenger. Tror absolutt et behandlingsopplegg hos sexolog kan hjelpe – men det må være en sexolog som kan lystproblematikk. Aller viktigste er nok at partneren din lærer seg å lytte til dine behov og ikke bare tenker på seg selv, ellers vil du, som mange andre kvinner på sikt føle deg lite respektert. Det er i hvert fall en sikker lystslukker. Det er meg bekjent fortsatt ingen praktiserende sexologer i Bergen. Har vært i kontakt med vedkommende det lå link til under dette spørsmålet, men fikk beskjed om at praksisen var nedlagt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/286400-sliter-med-sexualitet/#findComment-2302460 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.