Gå til innhold

Aarhus

Gjest På ferie snart

Anbefalte innlegg

Gjest På ferie snart
Skrevet

Hei,

Vi skal på ferie i Aarhus i Danmark. Og lurte i den forbindelse om noen kunne fortelle litt om byen. Hvordan er det der? Med hensyn til turistattraksjoner, restauranter og andre steder?

Hadde vært svært takknemlig hvis jeg fikk noen svar:)

Skrevet

Noen konkrete spørsmål? Så skal jeg svare så godt jeg kan... :-)

Skrevet

Museumsområdet heter "Den gamle by", og kanalen heter Århus Å. Det er nydelig der, men prisene på for eksempel en halvliter minner om norske priser. :-)

Den gamle by, ja. Det var en opplevelse for livet. Det er egentlig en fornærmelse å kalle det museum, for alt virker helt autentisk. Selv brosteinen virket ekstra gammel.

Jeg husker også en restaurant med spesielt god mat. Den lå ikke ved kanalen, ca. 5 min. lenger inn, og på venstre side hvis man går fra kanalen og innover i byen. Ganske liten, og med utebord i en nydelig hage. På veggen hang avisutklipp med begeistrede anmeldelser av stedet.

Skrevet

Den gamle by, ja. Det var en opplevelse for livet. Det er egentlig en fornærmelse å kalle det museum, for alt virker helt autentisk. Selv brosteinen virket ekstra gammel.

Jeg husker også en restaurant med spesielt god mat. Den lå ikke ved kanalen, ca. 5 min. lenger inn, og på venstre side hvis man går fra kanalen og innover i byen. Ganske liten, og med utebord i en nydelig hage. På veggen hang avisutklipp med begeistrede anmeldelser av stedet.

Det er jo faktisk et museum da, og dyrt nok å komme inn synes jeg. :-) Bygningene der er hentet fra hele Danmark. Men det er fullt mulig at brostenen er opprinnelig, for jeg mener å huske at det er mange, mange tiår siden stedet ble opprettet som museum.

Det er mange små, koselige restauranter i Århus. Jeg tror den beste jeg har vært på er en bitte liten en som heter L'estragon. Nydelig, ganske billig mat, det møreste kjøttet jeg har fått noen gang.

Skrevet

En NYYYYDELIG by! Har forelsket meg i Århus!!

Bare å tusle gjennom gågaten, mmmm.. herlig!!

Kos dere masse!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...