Gå til innhold

Middag i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde dere dolere til middag idag?

Vi hadde kjøttkaker poteter og ertestuing.

Skrevet

Vi har ikke spist middag enda men skal ha indisk linsesuppe:-)

Skrevet

Jeg skal ha kylling i wok. Akkurat nå spiser jeg lunsj, egg og stekt salami.

Gjest muskatnot
Skrevet

Vi skal ha elghakk, dvs. Poteter, løk, gulrot, kål i gryte

blandet med elgdeig.

Skrevet

Vi har ikke spist middag enda men skal ha indisk linsesuppe:-)

Det hørtes spennende ut.

Kan jeg få oppskriften?

På forhånd takk

Skrevet

Det hørtes spennende ut.

Kan jeg få oppskriften?

På forhånd takk

4 posjoner

2 løk

2 hvitløksfedd

1ss olivenolje

1 ts karri

12 dl grønnsaksbuljong

3 dl røde linser

2 laubærblad

1 til 2 ss sitronsaft

finhakket persille

Rens og hakk løken. Fres løkhakket på svak varme sammen med karri. Slå over buljong og tilsett linser og laubaærblad. La suppen koke i ti minutter og smak til med sitronsaft og persille. Variasjon: Tilsett noen ss med tomatpure og litt kokt råris i den ferdige suppe:-)

Serverer suppen med ferskt brød/rundstykker med godt meierismør til:-)

Skrevet

Jeg skal ha kylling i wok. Akkurat nå spiser jeg lunsj, egg og stekt salami.

Stekt salami? Tar du helt vanlig salami og steker den i stekepanna? Hørtes fristende ut.

Skrevet

Her var det kjøttkaker i brun saus, ertestuing, tyttebær og poteter...

Skrevet

i dag vurderer jeg å bestille en pizza, er fyllesjuk og sliten, da er det godt med pizza og cola og masse rømmedressing :D

Skrevet

Lammelåret ligger i ovnen nå, tilbehøret blir vel sjysaus, poteter, rosenkål, broccoli og gulrøtter.

Skal ha gjester til middag, og løper rundt og rydder litt mellom surfinga og matlaging :)

Skrevet

Ungene spiste pizzabrød (rester av spaghettisaus fra fredag, pølser fra i går og ost bakt inn i en pizzadeig og stekt i ovnen.

Jeg spiste rester av kyllingrisotto fra i går.

Skrevet

Stekt salami? Tar du helt vanlig salami og steker den i stekepanna? Hørtes fristende ut.

Ja, det gjør jeg og det smaker kjempegodt :o)

Noen ganger bruker jeg rødvinspølse fra lidl og den er enda bedre stekt...

Skrevet

Skikkelig dårlig norsk middag, haha jeg ler. Dere nordmenn kan ikke en dritt om middag. Kjøttkaker og ertestuing, også hjemme? Ja, m-m..

Vi har hatt masse forskjellig, flere tallerkner med kjøtt, tilbehør, brød, grønnsaker, desserter og kaffe og te. Folk henter selv. Etter det har vi drinker.

Glad jeg ikke er en kjedelig potetstappenordmann :-)

Skrevet

Skikkelig dårlig norsk middag, haha jeg ler. Dere nordmenn kan ikke en dritt om middag. Kjøttkaker og ertestuing, også hjemme? Ja, m-m..

Vi har hatt masse forskjellig, flere tallerkner med kjøtt, tilbehør, brød, grønnsaker, desserter og kaffe og te. Folk henter selv. Etter det har vi drinker.

Glad jeg ikke er en kjedelig potetstappenordmann :-)

Jøss, hvor har du mest vondt, da?!

Og hvorfor kan du ikke bare ha ett nick når du troller her inne på DOL? Det gjør det enklere for alle, vet du.

Skrevet

Her ble det fiskekaker i brun saus (!) med poteter, pastasløyfer og revet gulrot til. Mmmmm!

Skrevet

Her ble det fiskekaker i brun saus (!) med poteter, pastasløyfer og revet gulrot til. Mmmmm!

Høres jævlig godt ut... kanskje ikke.

Skrevet

*grøsser*

Håper maten smakte da.... *s*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...