Gjest prust Skrevet 23. september 2007 Skrevet 23. september 2007 Vi dro på kino i dag, alle fem, og så "Heidi". Da filmen var ferdig, ruslet vi litt rundt i byen, og havnet på Snadderkiosken. Der ble det pølser og pizza :-) 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 23. september 2007 Skrevet 23. september 2007 *grøsser* Håper maten smakte da.... *s* Hi-hi...! Det var fortreffelig! Og det var din tråd som inspirerte meg, stygglenge siden vi har hatt det nå. :-) 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 23. september 2007 Skrevet 23. september 2007 Høres jævlig godt ut... kanskje ikke. Det burde du strengt tatt bare drite i, siden du ikke var invitert og måtte spise dette. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 23. september 2007 Skrevet 23. september 2007 Vi hadde pai med diverse jeg fant i kjøleskapet: Kyllingfileter som jeg stekte i biter med en purre, en rødløk, og soltørkede tomater i biter. Eggestand med krydder, og ost på toppen. Det ble overraskende godt servert med en salat til! Minstemann var meget skeptisk da, og plukket unna alt som ikke var paibunn, ost og kylling. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 23. september 2007 Skrevet 23. september 2007 Stekt salami? Tar du helt vanlig salami og steker den i stekepanna? Hørtes fristende ut. Stekt salami er kjempegodt! I går hadde vi en deilig pastarett med blant annet stekt salami i strimler :-) 0 Siter
kaffepiken Skrevet 23. september 2007 Skrevet 23. september 2007 4 posjoner 2 løk 2 hvitløksfedd 1ss olivenolje 1 ts karri 12 dl grønnsaksbuljong 3 dl røde linser 2 laubærblad 1 til 2 ss sitronsaft finhakket persille Rens og hakk løken. Fres løkhakket på svak varme sammen med karri. Slå over buljong og tilsett linser og laubaærblad. La suppen koke i ti minutter og smak til med sitronsaft og persille. Variasjon: Tilsett noen ss med tomatpure og litt kokt råris i den ferdige suppe:-) Serverer suppen med ferskt brød/rundstykker med godt meierismør til:-) Mmm, det hørtes godt ut! Jeg lager en nesten lik suppe som er veldig god også. Da har ikke i karri, men chili. Og så har jeg i en til to bokser hakkede tomater i lake. Tror jeg pleier å bruke rødløk i stedet for vanlig. Skal jammen ta og prøve din variant en dag :-) Linser er kjempegod mat. 0 Siter
multippel Skrevet 23. september 2007 Skrevet 23. september 2007 Mmm, det hørtes godt ut! Jeg lager en nesten lik suppe som er veldig god også. Da har ikke i karri, men chili. Og så har jeg i en til to bokser hakkede tomater i lake. Tror jeg pleier å bruke rødløk i stedet for vanlig. Skal jammen ta og prøve din variant en dag :-) Linser er kjempegod mat. Hmm syns din versjon hørtes nesten bedre ut jeg. Jeg fikk endel rester idag så da kan jeg forsøke med en chilivri på resten:-) 0 Siter
meg__123! Skrevet 23. september 2007 Skrevet 23. september 2007 Her ble det fiskekaker i brun saus (!) med poteter, pastasløyfer og revet gulrot til. Mmmmm! fysj.. høres så fælt ut... 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 23. september 2007 Skrevet 23. september 2007 fysj.. høres så fælt ut... Jeg serverer selvfølgelig ikke noe som er fælt. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 23. september 2007 Skrevet 23. september 2007 Jeg serverer selvfølgelig ikke noe som er fælt. Sikker på det ;-) ? 0 Siter
meg__123! Skrevet 23. september 2007 Skrevet 23. september 2007 Jeg serverer selvfølgelig ikke noe som er fælt. nei hver sin smak 0 Siter
Sofline Skrevet 23. september 2007 Skrevet 23. september 2007 Ratatoullie fra i går. Alenemiddag... Men det er godt, sunt og enkelt. :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 23. september 2007 Skrevet 23. september 2007 Her ble det fiskekaker i brun saus (!) med poteter, pastasløyfer og revet gulrot til. Mmmmm! Poteter og pasta på en gang? 0 Siter
Sofline Skrevet 23. september 2007 Skrevet 23. september 2007 Skikkelig dårlig norsk middag, haha jeg ler. Dere nordmenn kan ikke en dritt om middag. Kjøttkaker og ertestuing, også hjemme? Ja, m-m.. Vi har hatt masse forskjellig, flere tallerkner med kjøtt, tilbehør, brød, grønnsaker, desserter og kaffe og te. Folk henter selv. Etter det har vi drinker. Glad jeg ikke er en kjedelig potetstappenordmann :-) Du høres tvertimot fryktelig kjedelig ut, eller i hvert fall som du kjeder deg veldig. Siden du klarer å irritere deg og hovere så mye over hva andre har til middag. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 24. september 2007 Skrevet 24. september 2007 Poteter og pasta på en gang? Jepp, ungene elsker pasta i brun saus! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.