Gå til innhold

Middag i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi dro på kino i dag, alle fem, og så "Heidi". Da filmen var ferdig, ruslet vi litt rundt i byen, og havnet på Snadderkiosken. Der ble det pølser og pizza :-)

Skrevet

*grøsser*

Håper maten smakte da.... *s*

Hi-hi...! Det var fortreffelig! Og det var din tråd som inspirerte meg, stygglenge siden vi har hatt det nå. :-)

Skrevet

Høres jævlig godt ut... kanskje ikke.

Det burde du strengt tatt bare drite i, siden du ikke var invitert og måtte spise dette.

Skrevet

Vi hadde pai med diverse jeg fant i kjøleskapet: Kyllingfileter som jeg stekte i biter med en purre, en rødløk, og soltørkede tomater i biter. Eggestand med krydder, og ost på toppen. Det ble overraskende godt servert med en salat til!

Minstemann var meget skeptisk da, og plukket unna alt som ikke var paibunn, ost og kylling.

Skrevet

Stekt salami? Tar du helt vanlig salami og steker den i stekepanna? Hørtes fristende ut.

Stekt salami er kjempegodt! I går hadde vi en deilig pastarett med blant annet stekt salami i strimler :-)

Skrevet

4 posjoner

2 løk

2 hvitløksfedd

1ss olivenolje

1 ts karri

12 dl grønnsaksbuljong

3 dl røde linser

2 laubærblad

1 til 2 ss sitronsaft

finhakket persille

Rens og hakk løken. Fres løkhakket på svak varme sammen med karri. Slå over buljong og tilsett linser og laubaærblad. La suppen koke i ti minutter og smak til med sitronsaft og persille. Variasjon: Tilsett noen ss med tomatpure og litt kokt råris i den ferdige suppe:-)

Serverer suppen med ferskt brød/rundstykker med godt meierismør til:-)

Mmm, det hørtes godt ut! Jeg lager en nesten lik suppe som er veldig god også. Da har ikke i karri, men chili. Og så har jeg i en til to bokser hakkede tomater i lake. Tror jeg pleier å bruke rødløk i stedet for vanlig.

Skal jammen ta og prøve din variant en dag :-) Linser er kjempegod mat.

Skrevet

Mmm, det hørtes godt ut! Jeg lager en nesten lik suppe som er veldig god også. Da har ikke i karri, men chili. Og så har jeg i en til to bokser hakkede tomater i lake. Tror jeg pleier å bruke rødløk i stedet for vanlig.

Skal jammen ta og prøve din variant en dag :-) Linser er kjempegod mat.

Hmm syns din versjon hørtes nesten bedre ut jeg. Jeg fikk endel rester idag så da kan jeg forsøke med en chilivri på resten:-)

Skrevet

Her ble det fiskekaker i brun saus (!) med poteter, pastasløyfer og revet gulrot til. Mmmmm!

fysj.. høres så fælt ut...

Skrevet

fysj.. høres så fælt ut...

Jeg serverer selvfølgelig ikke noe som er fælt.

Skrevet

Sikker på det ;-) ?

Skrevet

nei hver sin smak :)

Skrevet

Ratatoullie fra i går. Alenemiddag... Men det er godt, sunt og enkelt. :-)

Skrevet

Her ble det fiskekaker i brun saus (!) med poteter, pastasløyfer og revet gulrot til. Mmmmm!

Poteter og pasta på en gang?

Skrevet

Skikkelig dårlig norsk middag, haha jeg ler. Dere nordmenn kan ikke en dritt om middag. Kjøttkaker og ertestuing, også hjemme? Ja, m-m..

Vi har hatt masse forskjellig, flere tallerkner med kjøtt, tilbehør, brød, grønnsaker, desserter og kaffe og te. Folk henter selv. Etter det har vi drinker.

Glad jeg ikke er en kjedelig potetstappenordmann :-)

Du høres tvertimot fryktelig kjedelig ut, eller i hvert fall som du kjeder deg veldig. Siden du klarer å irritere deg og hovere så mye over hva andre har til middag.

Skrevet

Poteter og pasta på en gang?

Jepp, ungene elsker pasta i brun saus! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...