Gå til innhold

Ok jenter, hjelp meg med denne er dere snille

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå trenger jeg noen tips fra den kvinnelige delen av DOL. Saken er som følger:

Jeg har en venninne som jeg kjenner veldig godt fra min gamle skole (vi er 27 år begge to). Vi skal studere på samme universitet i utlandet også. Vi er gode venner og kan snakke sammen om alt. Jeg har aldri sett på henne annet enn som venn heller. Igår ringte jeg henne bare for å si hei og plutselig spurte hun meg om vi skulle flytte sammen. Jeg ble oppglødd og sa ja. Da tenkte jeg på den økonomiske biten og vi vil jo dele på matutgiftene og husleia. Hun mente at vi kjente hverandre så godt og at hun stolte veldig på meg.

Saken er at jeg og henne har hatt en sporadisk kontakt i det siste. Så jeg ble mildt sagt sjokkert da hun nevnte det med flyttinga. Videre ville hun veldig gjerne at vi flyttet sammen til utlandet også. Det synes jeg er kjempehyggelig.

Så nå vet jeg at når jeg spør om deres synspunkter så vil det være delte meninger. Men jeg spør nå dere, hva kan ligge under her? Altså, det å flytte sammen har aldri vært tema mellom oss før. Mulig at jeg tenker at det er noe annet og så er det det ikke. Men de kompisene jeg har snakket med mener at en jente spør ikke en gutt helt uten videre om de skal flytte sammen. Hva sier dere?

Skrevet

Hvorfor fyre seg selv opp over noe sånt? Ingen vet jo hva hun mener med det utenom hun selv. Det kan godt være hun bare syns det var trygt å flytte sammen med noen hun kjenner og i tillegg er det bra økonomisk. Jeg kunne godt å ha gjort noe sånt selv uten at jeg la noe mer i det.

Skrevet

Jeg tror du overtolker her. Dattera mi har delt leilighet med flere gutter uten at de har hatt noe forhold. Tror nok hun tenker at det hyggelig å bo sammen med en hun kjenner i utlandet og dessuten så lønner det seg økonomisk.

Skrevet

Jeg tror du overtolker her. Dattera mi har delt leilighet med flere gutter uten at de har hatt noe forhold. Tror nok hun tenker at det hyggelig å bo sammen med en hun kjenner i utlandet og dessuten så lønner det seg økonomisk.

jeg er enig med deg der. men hyggelig er det jo likevel da :-) og økonomisk forsvarlig er det også.

Skrevet

jeg er enig med deg der. men hyggelig er det jo likevel da :-) og økonomisk forsvarlig er det også.

Gjør det. Dattera mi bor med tre gutter nå, men hun er samboer med den ene. De to andre er hun bare venner med.

Hun har prøvd å dele leilighet med jenter men mistrives med det, mange jenter som synes gutter er enklere å forholde seg til enn jenter.

Skrevet

Dere har hatt sporadisk kontakt og det har aldri vært/er ikke noe kjæresteforhold mellom dere? Da kan jeg ikke tenke meg at det ligger noe mer bak enn at hun vil ha en å dele husleien med, og at det er trygt å ha en hun kjenner fra før å flytte til utlandet sammen med.

Du trenger nok ikke frykte ekteskap og barn. :- )

Skrevet

Dere har hatt sporadisk kontakt og det har aldri vært/er ikke noe kjæresteforhold mellom dere? Da kan jeg ikke tenke meg at det ligger noe mer bak enn at hun vil ha en å dele husleien med, og at det er trygt å ha en hun kjenner fra før å flytte til utlandet sammen med.

Du trenger nok ikke frykte ekteskap og barn. :- )

neida, jeg tenkte jo ikke det da. men følte bare at det var rart at hun nevnte det med å flytte sammen. det er vel ganske naturlig at man begynner å undre når begge har pakistansk bakgrunn og det ikke er vanlig blant pakistanere at en gutt og jente flytter sammen på den måten.

Skrevet

Jeg mener hun vil ha en å dele husleia med, at hun synes det er koseligere å bo sammen med en enn å bo alene, og at hun skjønner at det er lettere å finne en leilighet enn to. Ikke legg mer i det, vær så snill.... Jeg kjenner flere med forskjellig kjønn som bor sammen uten at det ligger noe mer i det enn vennskap.

Skrevet

neida, jeg tenkte jo ikke det da. men følte bare at det var rart at hun nevnte det med å flytte sammen. det er vel ganske naturlig at man begynner å undre når begge har pakistansk bakgrunn og det ikke er vanlig blant pakistanere at en gutt og jente flytter sammen på den måten.

Jeg antar hun også er norsk....?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...