Gå til innhold

Hjelp - brun saus!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var sikker på at det lå ei pakke fra Toro i skapet - med brun saus. Men det gjør det ikke, og jeg skal ha fiskekaker... Har lovd ungene brun saus, og har lyst på det sjøl også.

Hvordan lager man brun saus??? På en forståelig måte...

Gjest brunsausdronningen
Skrevet

Stooooor klatt smør el. stekemargarin i en stekepanne med så tykk bunn som mulig. Tilsett 2-3 ss mel. Rør rundt kontinuerlig til det har fått en brun farge.

Skrap jevningen over i en kasserolle og tilsett vann. Begynn med 5 dl og tilsett mer etterhvert som det koker ved behov.

Smak til med buljong/salt og pepper.

Skrevet

Da drar du på bensinstasjon og kjøper.

Umulig... Nærmeste er 8 km unna, jeg har ikke bil.... Og 2 små unger, så sykkel er ikke mulig heller....

Skrevet

Stooooor klatt smør el. stekemargarin i en stekepanne med så tykk bunn som mulig. Tilsett 2-3 ss mel. Rør rundt kontinuerlig til det har fått en brun farge.

Skrap jevningen over i en kasserolle og tilsett vann. Begynn med 5 dl og tilsett mer etterhvert som det koker ved behov.

Takk! Har ikke sukkerkolør i hus, så det blir nok en lys fin brunsaus i dag!

:-)

Skrevet

Tungvint. :-) Du kan godt lage jevningen i kjelen sausen skal koke i, og så lønner det seg å ha i vann (eller melk) litt av gangen. Så er man sikker på å unngå klumper.

Gjest syns brunsausdronningen
Skrevet

Tungvint. :-) Du kan godt lage jevningen i kjelen sausen skal koke i, og så lønner det seg å ha i vann (eller melk) litt av gangen. Så er man sikker på å unngå klumper.

Det er innmari vanskelig å få kasseroller til å brune jevnt uten å svi. Og lys meljevning med sukkerkulør smaker virkelig ikke godt..

Gjest brunsausdronningen
Skrevet

Takk! Har ikke sukkerkolør i hus, så det blir nok en lys fin brunsaus i dag!

:-)

Hm, sukkerkulør har jeg aldri brukt. Jeg bare bruner den nok i stekepanna.

Skrevet

Det er innmari vanskelig å få kasseroller til å brune jevnt uten å svi. Og lys meljevning med sukkerkulør smaker virkelig ikke godt..

Hmm... jeg har aldri hatt problemer med det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...