Gå til innhold

Hvor ha skittentøysdunken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, i beste dol-ånd spør jeg nå: hvor har dere skittentøysdunken?

Tidligere var vaskemaskina på badet og det var jo da helt naturlig å ha dunken ved siden av den. Nå har vi byttet leilighet og vaskemaskina står i yttergangen som egentlig er vaskerom og man må gjennom både kjøkken og stue for å komme til bad og soverom. Så jeg lurer på hvor det egentlig er mest praktisk å ha dunken? På badet eller soverommet hvor man tross alt kler av seg? Eller på vaskerommet der vaskemaskina står? Vi har den i yttergangen pr. nå, men gangen er liten og dunken tar jo litt plass da...

Skrevet

Jeg har min på baderommet siden vaskemaskina er der, men jeg kunne godt hatt to da, en på soverommet også.

Gjest muskatnot
Skrevet

Jeg har min på baderommet siden vaskemaskina er der, men jeg kunne godt hatt to da, en på soverommet også.

Jeg har min på soverommet.

Skrevet

Jeg har den på soverommet. Synes det er greiest med et knøttlite bad.

Skrevet

Den har vi på vaskerommet. Har en regel om at vi må gå inn dit med klærne før vi legger oss. Det fungerer fint, men så ligger også vaskerommet rett over gangen for soverommet. :)

Skrevet

Jeg har en på badet og to på vaskerommet/gangen... har ett knøttlite vaskerommet, akkurat plass til vaskemaskin m/tørketrommel oppå seg. Så skittentøyskurvene står i gangen som går ved vaskemaskin. (kan ikke kalle det akkurat vaskerom, mer vaskeavluke? )

Men skal bygge ut neste år, å da skal jeg ha et stooort vaskerom :)

Skrevet

vi har skyvedørsgarderobe med skittentøysbokser inni på soverommet. Det er gjerne på soverommet vi kler av oss, så derfor er det mest praktisk.

Skrevet

Jeg har min på gangen utenfor badet. Badet mitt er så alt for lite. Å ha det på soverommet blir tungvidt fordi vi har mange soverom her!:-) Men det står litt rart der på gangen. Har lagt over ett teppe for å pynte på:-)

Skrevet

Vi har små skittentøysdunker på alle soverom, og en stor på badet. Da har ingen unnskyldning for å ikke kaste skitne klær på vask, og den som vasker kan si fra og be alle om å komme med innholdet i dunkene til vaskerommet.

På vaskerommet har vi dunker for ulik vask, enkelt å se når det er fullt.

Jeg hadde nok ikke villet ha skittentøysdunken i gangen, nei, men må man - så må man...

Skrevet

Har den på vaskerommet.

Ungene vet hvor den står og at det kun er det som ligger i dunken som blir vasket. Det funker helt fint.

Skrevet

Vi har ei lita balje stående på badet oppe. I den legger vi klær som skal til vask. Når alle har tatt morgenstellet blir balja med ned til vaskerommet og vi sorterer klærne i en kurvskuffe (en kurv for hver farge og/eller grader). Den tomme balja settes så i trappa mellom 1. og 2.et. I løpet av dagen putter vi saker og ting som skal opp på loftet (bl.a. ungenes leker som har blitt tatt med ned i løpet av dagen). Jeg tar med balja opp når jeg legger meg og tømmer den på et bord oppe før jeg setter den tomme balja på badet igjen. Leker o.l. på bordet rydder eier på plass neste morgen og så er det på'an igjen med baljas rundtur i huset ;)

Kanskje noe av dette kan passe for dere også?

Skrevet

Vi har ei lita balje stående på badet oppe. I den legger vi klær som skal til vask. Når alle har tatt morgenstellet blir balja med ned til vaskerommet og vi sorterer klærne i en kurvskuffe (en kurv for hver farge og/eller grader). Den tomme balja settes så i trappa mellom 1. og 2.et. I løpet av dagen putter vi saker og ting som skal opp på loftet (bl.a. ungenes leker som har blitt tatt med ned i løpet av dagen). Jeg tar med balja opp når jeg legger meg og tømmer den på et bord oppe før jeg setter den tomme balja på badet igjen. Leker o.l. på bordet rydder eier på plass neste morgen og så er det på'an igjen med baljas rundtur i huset ;)

Jøss! Imponert over Toglis orden!

Vi bor på ett plan og har ikke noen sortering av skittentøy, kun når det skal inn i maskina. :o) Hjemme hos meg selv har jeg det, men her er det ikke plass tror jeg. Eller - det er vel riktigere å si at det aldri ville blitt brukt ettersom husets herre vasker alt samtidig på 60 grader... Han tør ikke vaske mitt hvite undertøy eller annet lyst tøy som er mitt da så det holder han seg unna. :o)

Skittentøysdunken er forøvrig flyttet fra vaskerommet og inn på badet nå i dag.

Skrevet

Flylady? ;)

Skrevet

Jøss! Imponert over Toglis orden!

Vi bor på ett plan og har ikke noen sortering av skittentøy, kun når det skal inn i maskina. :o) Hjemme hos meg selv har jeg det, men her er det ikke plass tror jeg. Eller - det er vel riktigere å si at det aldri ville blitt brukt ettersom husets herre vasker alt samtidig på 60 grader... Han tør ikke vaske mitt hvite undertøy eller annet lyst tøy som er mitt da så det holder han seg unna. :o)

Skittentøysdunken er forøvrig flyttet fra vaskerommet og inn på badet nå i dag.

Jeg må ha slike systemer ellers faller huset sammen (tror jeg da;)). Den eneste som har problemer med å sortere klær her i huset er herren i huset. Treåringen driver stadig vekk og forklarer han hvilke klær som skal i hvilken kurv ;)

Idag fortalte jeg ungene at jeg skal på helgetur til Oslo sammen med ei venninne og de skal være hjemme sammen med papsen. Da utbrøt sjuåringen: "Oj, da blir det rotete i huset da!!" ;) Til papsens forsvar får jeg si at det ikke er han som roter spesielt mye, men at ungene straks jeg er ute av huset blir mye slappere med å rydde sine egne saker;)

Skrevet

Flylady? ;)

Kanskje jeg burde skifte nick? Gubben pleier å si det ikke er rart jeg klarer å holde vekta sånn som jeg løper rundt i huset og stuller og steller ;)

Skrevet

Vi har en stor på vaskerommet og en liten på hvert av badene. De små tømmes over i den store med ujevne mellomrom.

Skrevet

Vi har to bad, ett ved soverommene og ett i underetasjen, der vaskemaskinen står. Vi har en skittentøyskurv på badet oppe, og to nede (en til lyst og en til farget tøy). Den bæres ned til vaskemaskinen og tømmes der når jeg skal vaske. Hvis det ikke hadde vært plass ved siden av vaskemaskinen nede, ville jeg hatt bare en på badet oppe. Og hvis det ikke hadde vært plass på badet oppe, ville jeg bare hatt nede (og båret skittentøyet ned en gang om dagen eller noe). Jeg ville IKKE hatt skittentøyskurven i gangen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...