Gjest ER.DY Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Hei! Jeg har diabetes type 1 og har hatt sykdommen i over 30 år. Jeg er midt i 50 årene og gjennomgikk for to år siden også et hjerteinnfarkt med påfølgende bypassoperasjon. I tillegg var jeg gjennom et laserinngrep for ett år siden pga forstørret prostatakjertel. De siste årene har potens og ereksjon gradvis avtatt og er snart helt fraværende. Jeg har også vært gjennom en "Remeronkur" de siste to årene,som jeg avsluttet sist sommer. Har forsøkt de 3 mest vanlige ED-pillene uten å ha hatt noen effekt av disse heller. Er det virkelig mulig at min seksuelle karriere er over for alltid eller er det noen mulighet for å få hjelp for et slikt problem? Frustrasjonen er i ferd med å knekke meg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/286444-impotens/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro Isachsen, Sexolog Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Prøv å forsterke erkesjonen du av og til kjenner gjennom fysiske og psykiske stimuli. Det trengs sikker mer enn tidligere, men vær bevisst alt som kan fungere forsterkende og ikke gi opp. Anbefaler dessuten at du tar en samtale med fastlegen din og sammen med ham/henne lager en fullstendig oversikt over hvilke medikamenter du bruker og har brukt og at du også får forklart hvilke kort- og langtidsvirkninger disse evt. kan ha for seksualiteten. Kanskje noen av medikamentene kan skiftes ut med mer potensvennlige. Du må uansett ikke slutte med noen medikamenter på egen hånd. Går ut fra at du har brukt medikamenter for å hemme testosteronproduksjonen, noe som er vanlig ved forstørret prostata. Slike medikamenter hemmer ofte også tenningen – og uten tenning fungerer heller ikke potenspiller. Det er imidlertid mulig tenningen kommer tilbake, om dere trapper ned på testosteronhemmende medikamenter. Konferer med legen din også om dette. Diabetes kan også gå ut over ereksjonen. Det samme kan mange av hjertemedisinene. Så her kan det være mange mulige forklaringer til at ereksjonen nesten helt forsvant. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/286444-impotens/#findComment-2302462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.