Gå til innhold

Nick.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nicket mitt viser initialene mine. Kjedelig nick, men for sent å bytte synes jeg. Nå har jeg vært "togli" i ca åtte år ;)

Så du heter altså Torkild Glistensrud? :-)

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• Sofline

4

• Lillemus

3

• multippel

1

Skrevet

Var vekk herfra en stund og når jeg kom tilbake var nikket mitt borte vekk. Derfor ble det

Skrevet

birdie har vært kallenavnet mitt også i RL i over 20 år; det er etter Peter Sellers' film "The Party". Fornavnet mitt er ganske likt bokstavmessig, så det var vel derfor det har blitt hengende. Da jeg begynte å ferdes på ulike nettfora for 8-9 år siden var det naturlig å bruke birdie som nick - men noen steder bruker jeg like gjerne fornavnet mitt.

Skrevet

Da må du jo bytte nick neste år da?

Men hadde hun hett "Angela29" kunne hun ha holdt på i eeeevigheter...;-)

Skrevet

Eventuelt Tutta Olivia Gunnhild Levervang Innmarslien

Skrevet

Et annet alternativ. :-)

Skrevet

Jeg har nicket mitt etter et kjælrnavn en meget spesiell venn hadde på meg på gymnaset. :o) Nei, det var ingenting seksuelt mellom oss, han var bare en veldig spesiell fyr som jeg var veldig, veldig glad i og som fremdeles har et bittelite rom i hjertet mitt selv om jeg ikke har hatt kontakt med ham på sikkert 15 år.

Jeg tenker på Askepott og Lillemus meg når jeg ser nicket ditt! :-)

Skrevet

Et annet alternativ. :-)

For å si det på filmsk: "There's no end to the possibilities!!"

Skrevet

Mitt nick er _skikkelig_ gjennomtenkt, ass! ;-)

Jeg skulle bare legge inn et spørsmål på barn-foreldre-forum, og prøvde meg vel med "en mor" eller noe lignende, men fikk bare 'opptattsignal', og endret derfor til 'morsan'. Jeg hadde absolutt ingen planer om at dette skulle være et nick som skulle henge ved meg i årevis....;-)

Litt komisk å tenke på at grunnen til at jeg valgte akkurat _morsan_ var at jeg satt og tenkte på en eldre bekjent av meg (ikke svensk!) som stadig vekk omtaler sin enda eldre mor som 'morsan', og at jeg egentlig irriterte meg litt over dette ordvalget...;-)

Skrevet

Jeg tenker på Askepott og Lillemus meg når jeg ser nicket ditt! :-)

Det var nok der min kjære venn hadde det fra tenker jeg. :o)

Skrevet

Nei, Torgny Glidekrem Våtserviett

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Du både smører -og- tørker opp etter deg! Det må jeg si! ;D

Skrevet

Selvfølgelig... :-)

Skrevet

Du både smører -og- tørker opp etter deg! Det må jeg si! ;D

Ja, jeg har støv (klin og søl) på hjernen vettu!

Skrevet

Og minstedatra mi er oppkalt etter meg ser jeg ;)

Skrevet

birdie har vært kallenavnet mitt også i RL i over 20 år; det er etter Peter Sellers' film "The Party". Fornavnet mitt er ganske likt bokstavmessig, så det var vel derfor det har blitt hengende. Da jeg begynte å ferdes på ulike nettfora for 8-9 år siden var det naturlig å bruke birdie som nick - men noen steder bruker jeg like gjerne fornavnet mitt.

Litt morsomt.. Jeg har en kompis som kalles Birdie også ;)

Skrevet

Og minstedatra mi er oppkalt etter meg ser jeg ;)

Tutta?? ;-)

Skrevet

"På det stadiet likner de en seigmann", sa gynekologen, etter å ha sjekket at det var liv i det jeg hadde fått i magen etter mange års strev.

Vel hjemme foreslo jeg for barnefar og storesøster at vi skulle omtale hemmeligheten som "laban" når vi snakket om ham / henne oss imellom, og slik ble det. Dette var før Nidar lanserte seigdamene, så det ble laban selv om vi (feilaktig) trodde han var en jente.

Små bokstaver fordi shift-tasten ikke er min favoritt - misliker f.eks. at underscore overtar for norsk bindestrek...

Jeg skrev mine første innlegg her i 1998 mens jeg var gravid, og da var det naturlig å bruke juniors kallenavn som nick. Det var ikke så mange opptatte nick her den gangen :-)

Dessuten liker jeg assossiasjonene "en skikkelig laban" osv.

Jeg forbinder navnet mer med meg selv nå enn med junior, selv om han er blitt en stor slamp på 8 1/2 år og innimellom fortjener betegnelsen...

Skrevet

"På det stadiet likner de en seigmann", sa gynekologen, etter å ha sjekket at det var liv i det jeg hadde fått i magen etter mange års strev.

Vel hjemme foreslo jeg for barnefar og storesøster at vi skulle omtale hemmeligheten som "laban" når vi snakket om ham / henne oss imellom, og slik ble det. Dette var før Nidar lanserte seigdamene, så det ble laban selv om vi (feilaktig) trodde han var en jente.

Små bokstaver fordi shift-tasten ikke er min favoritt - misliker f.eks. at underscore overtar for norsk bindestrek...

Jeg skrev mine første innlegg her i 1998 mens jeg var gravid, og da var det naturlig å bruke juniors kallenavn som nick. Det var ikke så mange opptatte nick her den gangen :-)

Dessuten liker jeg assossiasjonene "en skikkelig laban" osv.

Jeg forbinder navnet mer med meg selv nå enn med junior, selv om han er blitt en stor slamp på 8 1/2 år og innimellom fortjener betegnelsen...

laban er jo ne perfekt betegnelse på den gode mor - "strekker sge litt lenger"! :-)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...