trubaduren Skrevet 23. september 2007 Skrevet 23. september 2007 har hørt de har forskjellig lønn. 0 Siter
Sofline Skrevet 23. september 2007 Skrevet 23. september 2007 Tja.... læreren tjener i hvert fall en god del mer. Lenger utdannelse blant annet. 0 Siter
Gjest been there Skrevet 24. september 2007 Skrevet 24. september 2007 Det kommer nok anpå ansiennitet, men ja lærere tjener mer enn førskolelærere. Det kan dreie seg om mer enn 100 000 kr i året. 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 24. september 2007 Skrevet 24. september 2007 En "lærer" kan jo være så mangt. Det kan jo være en ufaglært halvstudert røver som jobber som assistent, og så kan det være en lektor med opprykk - dvs en som har studert på universitetet i seks år. Lønna varier jo da naturlig en hel del mellom lærere avhengig av utdannelse og ansiennitet og erfaring. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 24. september 2007 Skrevet 24. september 2007 En "lærer" kan jo være så mangt. Det kan jo være en ufaglært halvstudert røver som jobber som assistent, og så kan det være en lektor med opprykk - dvs en som har studert på universitetet i seks år. Lønna varier jo da naturlig en hel del mellom lærere avhengig av utdannelse og ansiennitet og erfaring. ''Det kan jo være en ufaglært halvstudert røver som jobber som assistent,'' Men det du beskriver her er jo ikke en _lærer_. Ikke vil jeg si at en lektor heller er lærer selv om h*n underviser aldri så mye. 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 24. september 2007 Skrevet 24. september 2007 ''Det kan jo være en ufaglært halvstudert røver som jobber som assistent,'' Men det du beskriver her er jo ikke en _lærer_. Ikke vil jeg si at en lektor heller er lærer selv om h*n underviser aldri så mye. Kanskje ikke. Men jeg tror at folk oppfatter begge disse ytterpunktene som lærere. Derfor ville jeg presisere litt. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 25. september 2007 Skrevet 25. september 2007 Kommer litt an på stillinga... Jeg er lærer og søster'n førskolelærer. Hun jobber som leder for flere barnehager og har ca 100 000 kr mer enn meg i lønn. Nornalt sett har lærere høyere lønn enn førskolelærere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.