Gå til innhold

Hva tjener en lærer kontra en førskolelærer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja.... læreren tjener i hvert fall en god del mer. Lenger utdannelse blant annet.

Gjest been there
Skrevet

Det kommer nok anpå ansiennitet, men ja lærere tjener mer enn førskolelærere. Det kan dreie seg om mer enn 100 000 kr i året.

Skrevet

En "lærer" kan jo være så mangt. Det kan jo være en ufaglært halvstudert røver som jobber som assistent, og så kan det være en lektor med opprykk - dvs en som har studert på universitetet i seks år.

Lønna varier jo da naturlig en hel del mellom lærere avhengig av utdannelse og ansiennitet og erfaring.

Gjest ChiengMai
Skrevet

En "lærer" kan jo være så mangt. Det kan jo være en ufaglært halvstudert røver som jobber som assistent, og så kan det være en lektor med opprykk - dvs en som har studert på universitetet i seks år.

Lønna varier jo da naturlig en hel del mellom lærere avhengig av utdannelse og ansiennitet og erfaring.

''Det kan jo være en ufaglært halvstudert røver som jobber som assistent,''

Men det du beskriver her er jo ikke en _lærer_. Ikke vil jeg si at en lektor heller er lærer selv om h*n underviser aldri så mye.

Skrevet

''Det kan jo være en ufaglært halvstudert røver som jobber som assistent,''

Men det du beskriver her er jo ikke en _lærer_. Ikke vil jeg si at en lektor heller er lærer selv om h*n underviser aldri så mye.

Kanskje ikke. Men jeg tror at folk oppfatter begge disse ytterpunktene som lærere. Derfor ville jeg presisere litt.

Skrevet

Kommer litt an på stillinga... Jeg er lærer og søster'n førskolelærer. Hun jobber som leder for flere barnehager og har ca 100 000 kr mer enn meg i lønn. Nornalt sett har lærere høyere lønn enn førskolelærere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...