Gjest Serutsomettroll Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Hei. Jeg har i mange (15+) år slitt med mørk/blå farge på huden under øynene og på huden i høyekrokene mot nesen. Min fastlege mener det er "tynn hud", men jeg tror heller at det er blitt slik etter mye bruk av penicillin som barn (på grunn av ørebetennelse). Dette har ikke noe med stress eller dårlig søvn. Jeg sover som en stein og våkner opplagt. Nå vil jeg gjerne få bukt med dette problemet og lurer på om det i det hele tatt er mulig å bli kvitt dette problemet? Kan eventuelt laserbehandling eller noen form for kosmetisk kirurgi hjelpe meg? Det er ikke snakk om noen små ringer her, de går faktisk så mye som 3 cm fra nedre del av øyet og ned mot kinnbeinet. Huden føles også annerledes her enn resten av huden rundt (føles glattere). Har også litt av samme blåfarge overfor øyne og på øyelokk (ser nesten ut som permanent blåveis men ikke så mørkt). Har prøvd med diverse feite hudkremer og lignende uten nytte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/286477-m%C3%B8rkebl%C3%A5-ringer-rundt-%C3%B8ynene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Langeland, hudlege Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Hei ! Du har et problem som ikke er helt uvanlig, selv om du høres ut til å ha det veldig uttalt. Man vet ikke helt hva dette kommer av , men det antas å være et samspill mellom hud, fettvev, blodkar som skaper et slags optisk fenomen med de "blå ringene". Det finnes nok noen sjeldne tilfeller av spesielt tynn hud, men vanligvis kan det ikke påvises noe konkret galt. det er da heller ikke lett å behandle dette. Forskjellige former for kosmetisk kirurgi , transplantasjon av fett osv medfører risiko for å gjøfre det verre. Laser er heller ikke vist å kunne hjelpe . Så jeg kan dessverre ikke gi deg noe annet råd enn at du må oppsøke en dyktig make up artist som kan hjelpe deg å sminke slik det blir en naturlig dekning av de "blå ringene", Med hilsen fra Hudlegen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/286477-m%C3%B8rkebl%C3%A5-ringer-rundt-%C3%B8ynene/#findComment-2301412 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.