Gå til innhold

Mistet digitalkamera - reiseforsikring?

Anbefalte innlegg

Gjest Kan vi få det erstattet??
Skrevet

I helgen mistet vi digitalkamera. Vi har bodd ombord i en privat båt, kamera ble lagt i en korg ombord før vi gikk på byen. Dagen etter var kamera borte. Alle har letet, ink. de som jobber ombord. Så er spørsmålet: Dette var i utlandet, kan vi anmelde det her, og få igjen på reiseforsikring? Vi har brent oss på IF reiseforsikring før, ved å ordlegge oss feil. Vi skulle prøve å få igjen på forsikringen en gang han ble dyttet i sjøen, og når vi ringte ordla vi oss feil. Sa han "for på sjøen med mobil i lommen". Da nektet de å utbetale oss, for han hadde ramla sjøl, slik de oppfattet det. Nyttet ikke samme hvor mye vi prøvde å forklare at det var feil ordlag, og at han faktisk regelrett ble kastet på sjøen.... Så, hvordan forklarer vi at kamera er søkk borte, fra en privat-båt vi har vært gjester på i utlandet???

Skrevet

Du må på en politistajon der dere ferierer og melde kameraet stjålet. Du får da en kopi av rapporten de skriver, som du sender inn til forsikringsselskapet når du er hjemme i Norge igjen.

Skrevet

Du kommer neppe noen vei uten å ha anmeldt det i landet dere var i.

Gjest deternåminmening...
Skrevet

Høres ut som om du har mistet kamera på en måte som EGENTLIG ikke gir erstatning, og at du forsøker å få hjelp til forsikringssvindel....

Gjest Takk for svar, anyway ;o)
Skrevet

Høres ut som om du har mistet kamera på en måte som EGENTLIG ikke gir erstatning, og at du forsøker å få hjelp til forsikringssvindel....

Ska sei :o) Vel, vet ikke om jeg ville gjort meg til tyv å kjeltring

for et digitalkamera :o) Men det jeg EGENTLIG ville her, var å høre

andres erfaring med stjålne kamera. Om hvordan jeg går frem.

For stjålet er det ser du, borte vekk! Om ikke rappet rett ut av

fingrene på oss, så er det rappet fra stedet vi oppbevarte det.

Og jeg hører om de som får igjen på forsikringen for

enklere ting enn det... Svindler jeg forresten hvis jeg bruker

forsikringen som jeg betaler i dyre dommer på? Hjelp, jobber

du kanskje på sentralbordet på IF? :o)

Skrevet

Tyveriet må anmeldes der det ble begått.

Hvis du ikke har tanker om å lure deg til penger du egentlig ikke har krav på må du bare beskrive så godt du kan hva som har skjedd.

Det var om bord på en privat båt. Var det en stor båt med mange andre gjester? Var det mange som jobbet der? Dere la kameraet i en kurv mens dere gikk på byen. Hvor sto denne kurven? På fellesrom eller på deres lugar? Var lugaren låst?

Skrevet

Ska sei :o) Vel, vet ikke om jeg ville gjort meg til tyv å kjeltring

for et digitalkamera :o) Men det jeg EGENTLIG ville her, var å høre

andres erfaring med stjålne kamera. Om hvordan jeg går frem.

For stjålet er det ser du, borte vekk! Om ikke rappet rett ut av

fingrene på oss, så er det rappet fra stedet vi oppbevarte det.

Og jeg hører om de som får igjen på forsikringen for

enklere ting enn det... Svindler jeg forresten hvis jeg bruker

forsikringen som jeg betaler i dyre dommer på? Hjelp, jobber

du kanskje på sentralbordet på IF? :o)

Det skader ikke å prøve, men sannsynligvis får du ingen penger så lenge du ikke har noen anmeldelse å vise til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...