Gå til innhold

Manglende sexlyst

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 25 år, som har vært i et nå 8 mnd langt forhold, hvor 6 av dem har vært ganske kaotiske. Kjæresten min har hatt et ganske vanskelig halvår i den tiden vi har vært sammen. Han har hatt et vanskelig boforhold og har vært mye urolig og har hatt vanskelig med å koble av, også sammen med meg. Årsaken er at han føler at den grunnleggende tryggheten som et bra sted å bo gir, er borte.Han har også mistet to kompiser på kort tid. Jeg har støttet og hjulpet han så godt jeg kan. Problemet er at dette har også gått utover forholdet, det vil si; meg. Når vi har vært sammen tar han sjeldent eller aldri initiativ til sex og viser ikke at han har lyst på meg eller det å ligge nakne sammen. Sånn har det vært i et halvt år, dvs store deler av forholdet. Jeg lever med et savn hele tiden, og har i perioder vært veldig lei meg pga dette.Vi har pratet sammen om dette og kommuniserer bra. Nå ser ting ut til å ordne seg med boforhold snart, og han har fortalt meg at ting vil bedre seg når det skjer. Jeg ser at han virkelig er glad i meg og at han fortsatt har alle følelser for meg.Men jeg er redd for å bli i dette forholdet, fordi jeg har blitt lovet ting i det forrige forholdet jeg var i; at ting kommer til å bli bedre, når ”det og det” skjer. Hvis jeg hadde hatt det vanskelig så hadde jeg trengt kos, nærhet og sex, men han ser ut til å reagere med det motsatte. Burde jeg bli eller gå? Kommer ting til å forandre seg, når han får et trygt sted å bo? Eller er det rett og slett sånn han er? Jeg er veldig forvirra og vet ikke hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286513-manglende-sexlyst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg ofte hører "ekspertene" si om man sliter med sex etter mange års samliv, er at man skal prøve å finne tilbake til den gnisten man hadde tidlig i forholdet. Vel... om dere har slitt med sex allerede 2 mnd inn i forholdet, er det jo ikke mye å finne tilbake til når det virkelig kan begynne å røyne nå...

Men nå er det jo mange ting som har skjedd i livet til kjæresten din, og for mange kan dette gå ut over sexlysten. Han har ikke fått en eller annen form for depresjon oppi dette her? Det kan ta knekken på sexlysten for de fleste.

Det er jo ikke lett å vite nå om det er slik han er, at han i utganspunktet har lav sex lyst, eller om det er tingene i livet hans som spiller inn. Tror kanskje du får ta tiden til hjelp å se om ting bedrer seg når han får seg et mer fast bosted.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286513-manglende-sexlyst/#findComment-2300232
Del på andre sider

Gro Isachsen, Sexolog

Det er vanskelig å forutsi hans reaksjoner etter bare å ha fått din versjon av virkeligheten og ikke hans. Men du beskriver at han har en hverdag med mye utrygghet, sorg og stress, noe som for mange fungerer lammende på de gode følelsene og sexlysten. Det er også mulig han i en slik periode av livet har problemer med å dele tanker og vise nærhet, siden han kan føle seg sårbar og svak. Kanskje også han har blitt brent av tidligere forhold og derfor ikke tør lene seg mot deg, fordi han er engstelig for at du kan bruke hans sårbarhet mot ham? Det er derfor mulig han ikke har vært i stand til å mobilisere nærhet og vise kjærlighet. At du likevel har vært der for ham, gir de beste vekstmuligheter for forholdet, når han kommer ut av den mørke tunnellen han har vært inne i.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286513-manglende-sexlyst/#findComment-2302488
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...