Gjest håpfull, men gammel Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Hei, jeg er en jente på snart 38 år! Jeg lurer på fire ting: 1. Kan man ha vanlige menssmerter selv om man er blitt gravid? (mellom samleie og ventet mensdato)? 2. Jeg pleier å blø fra livmor når jeg er på gynekologisk undersøkelse og det blir tatt prøver fra livmor. Vil det si at jeg mest sannsynlig vil blø når ett eventuelt egg fester seg, eller kan det skje uten blødning. (Har nemlig ikke blødd). 3. Kan man ha ømme bryster i ukene mellom samleie og ventet mens når man er gravid eller er dette PMS. 4. Når vil man eventuelt merke metallsmak i munnen? Takk for flotte sider! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/286523-menssmerter-og-graviditet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 '' Kan man ha vanlige menssmerter selv om man er blitt gravid? (mellom samleie og ventet mensdato)? '' Ja, det er ganske vanlig å få relativt kraftige mensliknende murringer nederst i magen helt tidlig i graviditeten. '' Jeg pleier å blø fra livmor når jeg er på gynekologisk undersøkelse og det blir tatt prøver fra livmor. Vil det si at jeg mest sannsynlig vil blø når ett eventuelt egg fester seg, eller kan det skje uten blødning. (Har nemlig ikke blødd). '' Jeg tror ikke at dette har noen sammenheng. Når du blør pga GU så er det mest sannsynlig fra livmorhalsen du blør, og ikke fra livmoren. En festeblødning har ca 1/3 av de som blir gravide, men det har ikke noen å si for fosteret eller sier ikke noe om det blir et vellykket svangerskap. ''3. Kan man ha ømme bryster i ukene mellom samleie og ventet mens når man er gravid eller er dette PMS. '' Ja, jeg fikk i allefall ømme bryster mer enn en uke før jeg ventet mensen. Men det er jo vanskelig å skille hva som er hva - noen får jo også svært ømme bryst når de venter mensen, og da kan man jo ikke vite om hva som er grunnen. For meg var det enkelt, for jeg var ikke plaget med ømme bryster før mens til vanlig. ''4. Når vil man eventuelt merke metallsmak i munnen? '' Det er ikke alle som opplever metallsmak i munnen, så dette er jo ikke nødvendigvis noe sikkert tegn. Jeg merket aldri noe til dette, og var heller nesten ikke kvalm. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/286523-menssmerter-og-graviditet/#findComment-2299460 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 ''1. Kan man ha vanlige menssmerter selv om man er blitt gravid? (mellom samleie og ventet mensdato)?'' Ja, det er normalt. Det var det første tegnet på at jeg var gravid. ''2. Jeg pleier å blø fra livmor når jeg er på gynekologisk undersøkelse og det blir tatt prøver fra livmor. Vil det si at jeg mest sannsynlig vil blø når ett eventuelt egg fester seg, eller kan det skje uten blødning. (Har nemlig ikke blødd).'' Jeg vil ikke tro det har noen sammenheng. ''3. Kan man ha ømme bryster i ukene mellom samleie og ventet mens når man er gravid eller er dette PMS.'' Noen får ømme bryster så tidlig, og for mange er det første tegn på graviditet. Jeg har imidlertid ikke hatt særlig ømme bryster på noe tidspunkt i graviditeten. (Jeg er 12 uker på vei nå.) ''4. Når vil man eventuelt merke metallsmak i munnen?'' Det tror jeg er et av de knapt-så-vanlige graviditetssymptomene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/286523-menssmerter-og-graviditet/#findComment-2299563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 1. Jada, det er veldig vanlig at tidlige graviditetssymptomer likner på menssymptomer. Selv trodde jeg at mensen ville komme når som helst de første to ukene jeg var over tiden, da jeg var gravid. 2. Noen får festeblødning, men mange gjør det ikke. Tror ikke du skal regne med for store likheter med det som skjer i en gyn-undersøkelse. 3. Det kan man enten man er gravid eller ikke, men man trenger ikke ha det så tidlig selv om man er gravid. 4. Det trenger du ikke å få i det hele tatt. Det er helt individuelt hvor tidlig man får andre symptomer. Noen som har vært gravide før, kjenner igjen enkelte ting allerede før ventet mens. Men mange har ikke noe annet enn typiske, kanskje litt forsterkede, menssymptomer og evt. små forandringer i brystene, på den tiden de skulle hatt mensen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/286523-menssmerter-og-graviditet/#findComment-2300607 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.