Gå til innhold

Kan man leve med et "hemmelig" utroskap?

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg er anonym akkurat nå

Saken er denne: vi har vært sammen i en årrekke og sexlivet har blitt dårligere og dårligere. Noen ganger tenker jeg at forholdet vårt har blitt det samme. Jeg opplever aldri lidenskap lenger og jeg er lei av å aldri oppleve sex med et annet menneske.

Jeg har muligheten til å være utro, det er en person jeg har hatt sex med før og som gjerne stiller opp igjen. Det frister veldig, jeg har lyst til å gjøre det med en gang bare for å få en dampende opplevelse igjen. Men vil jeg klare å leve med et utroskap på nakken? Vil jeg klare å holde det skjult og allikevel opptre normalt?

Noen her som bevisst har valgt å være utro og kan si noe rundt dette? Er det verdt det for å oppleve lidenskap igjen eller bør jeg klare å holde meg unna og være monogam?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286546-kan-man-leve-med-et-hemmelig-utroskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste svaret her er jo selvfølgelig at du bør være trofast. Alt annet vil til slutt ende med katastrofe og drama.

Er du sikker på at du ikke vil bli forelsket i denne personen? Er du sikker på at denne personen ikke vil bli forelsket i deg?Det blir nesten alltid ekstra sterke følelser innvolvert når man er sammen i "forbudte" og hemmelige forhold. Da oppstår det ofte en slags følelse av "det er oss mot verden" - og det skaper sterke følelser som kan bli svært vanskelige å håndtere.

Hva med ekteskapet ditt? Vil du virkelig fortsette, eller er alt dødt? I så fall er det vel mer ærlig å gjøre det slutt? Hva ville skje dersom utroskapen kom ut? Hva med barn, familie og felles venner? Vil du ofre dem?

Gjest Jeg er også anonym akkurat nå.

Jeg var utro. Med mye av de tankene du forteller om her i hodet.

Det endte med at jeg valgte å se hvordan det var med litt hete i livet igjen, fant ut at jeg likte det, og skilte meg og fikk et nytt liv :-) Med glød i :-)

Gjest ikke bare ditt valg

Jeg vet ikke hvorfor ting er dødt i forholdet deres. Men hvorfor skal det være ditt valg at mannen din skal leve med en utro kone? Du får gå til mannen din og si at dere må få til en forandring skal det være liv laga. Hvis ikke får du heller vurdere å gå.

Det eneste svaret her er jo selvfølgelig at du bør være trofast. Alt annet vil til slutt ende med katastrofe og drama.

Er du sikker på at du ikke vil bli forelsket i denne personen? Er du sikker på at denne personen ikke vil bli forelsket i deg?Det blir nesten alltid ekstra sterke følelser innvolvert når man er sammen i "forbudte" og hemmelige forhold. Da oppstår det ofte en slags følelse av "det er oss mot verden" - og det skaper sterke følelser som kan bli svært vanskelige å håndtere.

Hva med ekteskapet ditt? Vil du virkelig fortsette, eller er alt dødt? I så fall er det vel mer ærlig å gjøre det slutt? Hva ville skje dersom utroskapen kom ut? Hva med barn, familie og felles venner? Vil du ofre dem?

Klokt svar.

Annonse

Hvorfor går du ikke fra partneren din? Tydeligvis er det meget dårlig og hvorfor da fortsette?? I tillegg pg planlegge utroskapen.. Da er det noe galt ja.. Ville du likt og bli bedratt slik selv? neppe. så hvorfor gjøre det mot din partner, når du vet det ville såret deg selv? La h*n da heller få et liv med annen som er trofast og kan snakke om pronblemene i forholdet.

''Det eneste svaret her er jo selvfølgelig at du bør være trofast. Alt annet vil til slutt ende med katastrofe og drama''

Nå overdriver du kraftig. Snakk for deg selv.

Å stille et slikt spørsmål på dette nettstedet er som å spytte snus i motvind. Her tror de fleste at de som har vært utro får rød nese. Og alle sender først inn skilsmissepapirene før de i det hele tatt SER på en ny mann.

Til saken: Noen kan leve med hemmelig utroskap. Andre plages så sterkt av samvittigheten at det uansett ikke er verdt opplevelsen.

Jeg skjønner godt at du har lyst til å oppleve lidenskap. I ditt tilfelle, med et nokså dødt forhold og med en elsker som sitter klar som et egg, tror jeg nok at jeg ville ha slått til.

Jeg tror også at en slik opplevelse kan bety et vendepunkt. At man enten oppdager at ektefellen ikke er så verst likevel. Eller at man får et spark bak til å bryte ut og oppleve mere lidenskap.

Jeg har også hørt om enkelte som blir snillere og gladere i hverdagen når de har en hemmelig elsker de kan oppleve små glimt av lykke og lidenskap med, og som de kan tenke på når det røyner på.

Men det er stort men: hvis man virkelig elsker sin partner tror jeg ikke man kan leve med det. Og da bør man egentlig ikke oppleve et så stort savn etter lidenskap heller.

Selvsagt kan lidenskapen flate ut etter mange år selvom man elsker hverandre. Men da tror jeg ikke man vil fokusere så mye på det man savner. For slik er kjærligheten.

''Det eneste svaret her er jo selvfølgelig at du bør være trofast. Alt annet vil til slutt ende med katastrofe og drama''

Nå overdriver du kraftig. Snakk for deg selv.

OK - jeg moderer meg.

MIN erfaring med utroskap (har hatt forhold til to menn som var gift, samt vært utro en gang selv) er at det betyr slutten på ett eller flere forhold, og det har ikke skjedd uten følelsemessig kostnad. Både kjærester, koner og barn har blitt involvert.

OK - jeg moderer meg.

MIN erfaring med utroskap (har hatt forhold til to menn som var gift, samt vært utro en gang selv) er at det betyr slutten på ett eller flere forhold, og det har ikke skjedd uten følelsemessig kostnad. Både kjærester, koner og barn har blitt involvert.

Pokerfjes og diskresjon er tingen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...