Gjest Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Hei! Kvinne, 48, med diagnose på hjerninfarkt, og to små menigiomer utenpå hjernen, ene med størrelse 5-6mm, andre er ikke nevnt med str. Jeg har ikke hatt noen symptomer ut over å ha merket meg trykk mot øre når jeg skal sove, kombinert med øresus. Øresus har jeg hatt i mage år. Jeg kan utligne trykk enten ved å svelge eller holde pusten. Jeg har høyt blodtrukk og bruker Lisinopril som regulerer dette. Nå har jeg veldig stiv nakke ( burde hatt behandlinger sikkert) og har hatt vondt i ryggen, men har jobbet fullt ut for det. Siste to-tre dager har jeg merket meg noen muskelrykninger i haken, det smårykker uten at jeg kan si det er slik hele tiden, men det er litt uvant og derfor ubehagelig å merke. Mest når jeg setter meg for å kople ut litt. Er det psykisk, er det stress eller er det plager av mulig voksende svulser? Jeg skal snart til årlig kontroll ( ble oppdaget i fjor) og tenker bevisst eller ubevisst på dette kanskje? Takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/286573-nevrologi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Meningiomenes lokalisasjon vil avgjøre hvilken kroppsdel du kan forvente symtomer fra. Hvert område av hjernebarken har sin bestemte kroppsdel som den kommuniserer med via nervebaner. Alle de plagene du har, inkludert muskelrykninger er forholdsvis vanlige plager, som sjelden betyr at det er noe nevrologisk galt. Og psykisk stress vil forværre plagene. Nevrologen vil kunne fortelle deg om noen av plagene dine kan være forenlig med trykk fra svulstene, etter å ha sett bildene. Dersom du begynner å få plager som kan tilskrives meningiomene, vil jeg tro at operasjon er aktuelt. Fjærning av meningiomer er vanligvis en grei prosedyre for nevrokirurger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/286573-nevrologi/#findComment-2301032 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.